Gruodį Europos rinka vėl smuko

Nepaisant aršaus kainų karo, naujų modelių antplūdžio bei puikių Japonijos gamintojų rezultatų, naujų automobilių registravimas Europoje gruodžio mėnesį smuktelėjo 3,9%. Trečią mėnesį išeilės smunkanti rinka leidžia spėti, kad dėl pabrangusių žaliavų ir energijos bei smarkaus spaudimo mažinti kainas kenčiančių gamintojų padėtis šiemet taip pat nepagerės. Gruodį Vokietijos, Italijos, Prancūzijos ir Ispanijos rinkos smuktelėjo, tačiau Didžiosios Britanijos šiek tiek išaugo. 23 ES šalyse bei Norvegijoje, Š veicarijoje ir Islandijoje praeitą mėnesį buvo įregistruota beveik 1,1 mln. automobilių.

Europos automobilių gamintojų asociacijos ACEA teigimu, prastus gruodžio rezultatus lėmė ir mažesnis darbo dienų skaičius, tačiau jie dar kartą patvirtina, kad Senojo žemyno automobilių rinką šiuo metu kamuoja sąstingis.

Per visus 2005 m. automobilių registravimas Europoje sumažėjo 0,7% iki 15,2 mln. vnt.: Vakarų Europoje rinka išesmės nepakito, tačiau Rytų Europos rinka smuktelėjo apie 10%. Praeitais metais dėl aukštų palūkanų normų ir nedidelės paklausos Didžiosios Britanijos rinka sumažėjo apie 5%, Vokietijos, Prancūzijos ir Ispanijos rinkos šiek tiek išaugo, o Italijos – smuko. „Sanford Bernstein“ analitikas Stephenas Cheethamas prognozuoja, kad dėl menko ekonomikos augimo, mažos paklausos ir palyginti nedidelio vidutinio automobilių amžiaus šiemet Europos automobilių rinka augs apie 1,3%.

Gruodį „Kia“ registravimas smuktelėjo 28%, tačiau per visus praeitus metus išaugo 39%. Dėl to, aplenkusi „Suzuki“ ir „Mazda“, „Kia“ iškovojo greičiausiai Europoje augančios markės vardą. Praeitą mėnesį „Suzuki“ registravimai šoktelėjo 31%, „Honda“ – išaugo 18%, o „Toyota“ – ūgtelėjo apie 16%. Tuo tarpu „Nissan“ registravimas, nepaisant atsigavusios Didžiosios Britanijos rinkos, krito net 42%. Per visus praeitus metus „Toyota Motor“ registravimas, įskaitant „Lexus“ markę, išaugo 3,9%.

„Volkswagen Golf GTI“

Dėl puikių „Volkswagen“ markės rezultatų „Volkswagen“ grupės registravimas gruodį sumažėjo vos 0,5%, o rinkos dalis pasiekė 21,2%. Per visus 2005 m. grupės rinkos dalis padidėjo nuo 18,6% iki 19,3%, nes tik „Seat“ markei pernai sekėsi prasčiau nei 2004 m.

„DaimlerChrysler“ užimama rinkos dalis gruodį smuko žemiau 6% ribos, nes „Smart“ registravimas smuko net 28%, o „Mercedes-Benz“ sekėsi prasčiau nei ankstesniais mėnesiais. Vis dėlto „Chrysler“ markės apimtys šiek tiek išaugo. BMW grupėd registravimas gruodį sumažėjo beveik 5%, tačiau dėl naujų BMW modelių pasirodymo ir gerų „Mini“ rezultatų nuo metų pradžios išaugo apie 10%.

Gruodį „Fiat“ registravimas smuktelėjo 2,5%, tačiau nuo metų pradžios sumažėjo net 12,4%. Daugiausiai tai lėmė nekokie „Fiat“ ir „Alfa Romeo“ markių rezultatai. Prancūzijos gamintojams „Renault“ ir „PSA/Peugeot-Citroen“ gruodį ir per visus 2005 metus sekėsi prastai. Norėdami atsverti smukimą Europos rinkoje šie gamintojai turėtų padidinti pardavimus Azijoje ir Lotynų Amerikoje.

Su rimtomis problemomis susidūrusių JAV gamintojų rezultatai gruodį sumenko, tačiau lėčiau nei visa rinka. „General Motors“ ir „Ford“ registravimas Senajame žemyne pernai beveik pasiekė 1,63 mln. vnt., tad abu gamintojai užėmė maždaug po 10,7% rinkos.

15 senųjų ES šalių bei Norvegijoje, Š veicarijoje ir Islandijoje registravimas gruodį smuktelėjo 3,6% iki 1,0 mln. vnt., o per visus 2005 m. sumažėjo 0,2% iki 14,5 mln. vnt.

Sausis 20, 2006   Įrašas priklauso rubrikai "Rinkos"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: