Balandį Vakarų Europos naujų automobilių rinka šiek tiek išaugo

Po keletą mėnesių trukusio smukimo naujų automobilių registravimas Vakarų Europoje balandį išaugo 1,3% iki 1,29 mln. vnt. Daugiausia prie to prisidėjo Prancūzijos, Vokietijos ir Ispanijos rinkų augimas.

Europos automobilių gamintojų asociacijos ACEA duomenimis, registravimas penkiolikoje senųjų ES narių bei Norvegijoje, Š veicarijoje ir Islandijoje sausio-balandžio mėnesiais smuko 1,5% iki 5,11 mln. vnt.
Įskaitant ir naujuosius ES narius be Maltos ir Kipro, naujų automobilių registravimas balandį smuko 0,8%, o per keturis pirmuosius šių metų mėnesius sumažėjo 2,6%. Manoma, kad prie šio smukimo prisidėjo Rytų Europą užplūdusi naudotų automobilių banga. ACEA teigimu, automobilių registravimo smukimas atspindi ES ekonomikos sąstingį.

Balandžio mėnesį geriausiai sekėsi Vokietijos prestižinių automobilių gamintojui BMW bei Pietų Korėjos markei „Kia“. BMW grupės modelių registravimas išaugo beveik 23%, o pagal užimamą Vakarų Europos rinkos dalį šis gamintojas jau pralenkė „Toyota“. Prie gerų BMW rezultatų nemažai prisidėjo didelio pasisekimo sulaukęs 1 serijos modelis, o taip pat sėkmingai debiutavusi nauja 3 serijos modelio karta. „Kia“ registravimas išaugo net 43%, o rinkos dalis padidėjo nuo 0,7 % iki 1%.

“Kia Picanto”

„Fiat“ grupei balandį sekėsi nekaip – registravimas smuko net 15%, o „Fiat“ markės modelių užimama rinkos dalis sumažėjo iki 4,7%. Manoma, kad tokius rezultatus galėjo lemti gamintojo sprendimas atsisakyti didelių nuolaidų.

„Volkswagen“ grupės registravimas išaugo 6%, o rinkos dalis priartėjo prie 19%. Daugiausiai prie to prisidėjo geri „Audi“ ir „Š koda“ markių rezultatai.

Balandį ir toliau mažėjo PSA rinkos dalis. Š is Prancūzijos gamintojas nusprendė atsisakyti nepelningų veiklos sričių, net jei dėl to nukentėtų ir automobilių pardavimai.

„Toyota“ registravimas, įskaitant ir prestižinę „Lexus“ markę, išaugo 4,7%, o rinkos dalis padidėjo iki 5,2%. „Mazda“ pardavimai smuko net 17,6%, o „Honda“ rinkos dalis išaugo.

Dėl gerų „Opel“/„Vauxhall“ rezultatų „General Motors“ užimama Europos rinkos dalis padidėjo nuo 10,2% iki 10,8%, tuo tarpu „Ford“ pardavimai nusmuko 7,4%. Abu JAV gamintojai sumažino šių metų pelno prognozes, nes namų rinkoje jie pralaimi užsienietiškoms markėms, o padėtį dar labiau sunkina išaugę žaliavų ir sveikatos apsaugos kaštai.

Bankrutavusio „MG Rover“ pardavimai balandį smuko 76% iki vos 2,574 vnt.

Gegužė 25, 2005   Įrašas priklauso rubrikai "Rinkos"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: