
Autoverslas
- Ką dyzelių nuosmukis Europoje reiškia Lietuvai
- Alternatyvių degalų dalis naujų automobilių rinkoje jau viršijo 6%
- X klasės „Mercedes-Benz“ taikosi į turtingus keturračių mėgėjus ir buriuotojus
- „Daimler“ pasiruošęs paneigti kaltinimus dėl sukčiavimo su emisijomis
- Tikimasi, kad „E-Pace“ taps populiariausiu „Jaguar“ modeliu
- Pigaus automobilio projektas – „Volkswagen“ decentralizacijos išbandymas
- Kiek elektromobiliai yra švaresni už įprastinius priklauso nuo to, kur jūs esate
- PSA, „Renault“ ir „Suzuki“ domisi galimybe investuoti į „Proton“
- Kodėl „Tesla“ yra nepanaši į nė vieną kitą automobilių gamintoją
- „Kodiaq“ visureigis atveria naujas galimybes „Škoda“ markei
- Archyvas
Paieška
Naujas modelis: 3 serijos BMW
Debiutas: 2005 m. kovo 10 d.
Segmentas: prestižiniai vidutiniai automobiliai
Konkurentai: C klasės „Mercedes-Benz“, „Audi A4“, X tipo „Jaguar“, „Volvo S60“
Varikliai: benzininiai 2,0 ltr. (150 AG), 2,5 ltr. I-6 (218 AG), 3,0 ltr. I-6 (258 AG); turbodyzelinis: 2,0 ltr. (163 AG)
Išmatavimai: ilgis 452 cm, plotis 182 cm, aukštis 142 cm; bazė 276 cm
Svoris: 1,425 kg (320i)
Be jokios abejonės, vienas išsvarbiausių įvykių šių metų Ženevos automobilių parodoje buvo naujos kartos 3 serijos BMW debiutas. Dabartinis „trečiukas“ sudaro daugiau kaip pusę BMW apyvartos, todėl naujo modelio pristatymas Vokietijos prestižinių automobilių gamintojui yra be galo svarbus.
Žinant šio modelio svarbą pasidaro aišku, kodėl BMW nusprendė pernelyg neeksperimentuoti su jo išvaizda. Automobilį puošia moderni jau BMW simboliu tapusių priekinių grotelių interpretacija. 3 serijos BMW eksterjerą formuoja įgaubtos ir išgaubtos kreivės, galima pastebėti šiek tiek neįprastų detalių, tačiau dizainas tikrai nėra toks radikalus, kaip dabartinių 7, 6 ar net 5 serijos modelių.
Naujasis modelis yra šiek tiek didesnis už savo pirmtaką: į ilgį jis ūgtelėjo 4,9 cm, į plotį – net 7,8 cm, o į aukštį – 0,6 cm, tačiau dėl panaudotų modernių plieno apdirbimo technologijų ir puikios konstrukcijos automobilio svoris nepadidėjo. Taigi, didesni matmenys neturi jokios neigiamos įtakos naujojo „trečiuko“ ekonomiškumui, dinamikai, o svarbiausia – valdymui.
Dabartinis 3 serijos BMW pasižymi geriausiomis valdymo savybėmis savo klasėje, todėl naujajam modeliui keliami itin aukšti reikalavimai. Čia reikia pastebėti, kad BMW inžinieriai nenuvylė – naujos kartos modelis taip pat nepalieka vilčių savo konkurentams. Nors automobilio valdyme esminių patobulinimų nebuvo padaryta, tačiau vairuoti naująjį „trečiuką“ yra nepalyginamai maloniau, negu bet kurį jo varžovą.
Dėl naujojo „trečiuko“ stabilumo jokių klausimų net ir neturėtų kilti – kelio vingiai yra tikroji jo stichija. Kad ir kaip aštriai bevairuotumėte, automobilis visada išlieka tiksliai valdomas. Naujojo modelio vairas turi šiek tiek didesnį laisvumą, lyginant su jo pirmtaku, tačiau „šturvalas“ išlieka toks pat informatyvus: įvažiavus į posūkį, vairo tikslumas ir tam tikras jo „sunkumas“ leidžia užtikrintai suvaldyti automobilį.
Š ešių cilindrų modeliai gali būti komplektuojami su aktyviu vairo stiprintuvu „Active Steering“, kuris priklausomai nuo greičio keičia vairo jautrumą.
Visi 3 serijos automobiliai bus komplektuojami su moderniomis padangomis, kurios gali būti eksploatuojamos net ir be oro. Dėl to šiek tiek nukenčia automobilio komfortas, tačiau neigiamas poveikis nėra toks juntamas kaip 1 ar 5 serijų modeliuose. Nors automobilyje jaučiami kelio dangos nelygumai, tačiau jis visuomet išlieka stabilus, o pakaba greitai atsigauna po kiekvieno krestelėjimo ar trinktelėjimo.
Naujasis 3 serijos BMW debiutuoja su trimis benzininiais ir vienu dyzeliniu varikliu. 320i yra aprūpintas modernizuotu keturių cilindrų 2,0 ltr. varikliu, kuris anksčiau buvo žymimas 318i ženkleliu. Jei variklio ekonomiškumas yra ne pirmoje vietoje, galima rinktis vieną išdviejų modernizuotų šešių cilindrų (išdėstytų linijoje) agregatų: 325i arba 330i. Rugsėjo mėnesį 3 serijos variklių gamą papildys tiek „kuklieji“ 318i ir 318d, tiek ir šešių cilindrų „superdyzelis“ 330d.
Išbandę naująjį 320d ekspertai konstatavo, kad šis modelis nusipelno ne mažesnės sėkmės nei jo pirmtakas. Dėl puikios galios sklaidos ir tinkamo pavarų išdėstymo automobilis išlieka dinamiškas bet kurioje situacijoje.
Visi varikliai komplektuojami su mechanine šešių laipsnių greičių dėže. Tuo tarpu šešių laipsnių „automatas“ gali būti pasirenkamas už papildomą mokestį.
Naujasis 3 serijos BMW yra nepriekaištingai rafinuotas. Nors dyzelinis variklis dirba šiek tiek garsiau už pačius tyliausius agregatus, tačiau jo burzgimas yra puikiai izoliuotas. Labai gerai slopinamas kelio triukšmas, o aerodinaminis triukšmas šiek tiek girdimas tik dėl puikios kitų pašalinių garsų izoliacijos. Š i 3 serijos BMW savybė turėtų itin patikti tiems, kas automobilyje praleidžia didžiąją dalį dienos.
3 serijos BMW pasižymi savitu dizainu, tačiau jo interjeras labai primena 5 serijos modelį: tokia pat metalo ar medžio apdailos juostelė dalija centrinę konsolę į dvi dalis, o prietaisų skydelį gaubia aiškiai išreikštas kupolas. Š iek tiek gaila, kad naujajame modelyje atsisakyta charakteringo BMW salono elemento: centrinė konsolė nėra aiškiai pasukta į vairuotojo pusę.
Nepaisant to, „trečiuko“ vairuotojas komfortu skųstis neturėtų. Automobilis turi daug vairo bei sėdynių nustatymų, o prietaisai yra tinkamai išdėstyti.
Puiki interjero medžiagų ir surinkimo kokybė primena 5 serijos BMW. Užsisakius 3 serijos automobilį su navigacijos sistema, įprastus garso bei oro kondicionavimo sistemos jungiklius pakeičia „iDrive“ sistema, kurios visas funkcijas galima valdyti vienu apvaliu jungikliu. Prie „iDrive“ reikia šiek tiek priprasti, tačiau dažniausiai naudojamas garso bei šildymo sistemų funkcijas galima valdyti ir be jos.
Salone padaugėjo erdvės tiek priekyje, tiek ir gale sėdinčių keleivių kojoms, tačiau erdvė galvai išliko panaši kaip ir ankstesniame modelyje. Didesnis automobilio plotis leidžia komfortiškai įsitaisyti keturiems stambiems keleiviams, tačiau dėl gana aukšto centrinio tunelio važiuoti penkiese nėra patogu. Be to, įlipimą į automobilio galą šiek tiek apsunkina platūs slenksčiai ir stambios ratų arkos.
Bagažinės talpa padidėjo 20 ltr. ir pasivijo „Audi A4“, tačiau BMW bagažo skyrius nėra taip gerai išplanuotas – bagažinėje yra įvairių pakabos sistemos išsikišimų.
Deja, kainos taip pat padidėjo. Nežiūrint to, išliko esminis pirmtako trūkumas, jog bazinė tokios klasės automobilio įranga stokoja kai kurių esminių komfortą didinančios įrangos elementų, kuriuos plačiai siūlo net ir gerokai pigesni alternatyvūs modeliai.
Laimei, 3 serijos BMW modelio stipriosios pusės tapo dar stipresnės: išaugo variklių galia, tačiau dėl to nenukentėjo ekonomiškumas, dar pagerėjo ir taip įspūdinga valdymo dinamika bei tikslumas, padidėjo važiavimo komfortas bei rafinuotumas, pagaliau padaugėjo erdvės salone ir bagažinėje. Todėl naujajam modeliui pranašaujama ne mažiau sėkminga ateitis pasaulyje ir, tikėkimės, Lietuvoje.
BMW automobiliais Lietuvoje prekiauja „Krasta Auto“, „Baltijos autocentras“ ir „Autoforumas“. 3 serijos BMW Lietuvoje bus pristatytas jau rytoj, t.y. kovo 10 d., ir kainuos nuo 95,184 Lt (320i).
Kovas 9, 2005 Įrašas priklauso rubrikai "Produktai"
Parašykite komentarą