Naujas modelis: „Porsche Cayman“

Debiutas: jau parduodamas
Segmentas: sportiški prestižiniai kupė
Konkurentai: „BMW M3 Coupe“, „Mercedes-Benz SLK 55 AMG“
Variklis: benzininis 3,4 ltr. 6 cilindrų (295 AG)
Išmatavimai: ilgis 437 cm, plotis 180 cm, aukštis 131 cm, bazė 242 cm;
Svoris: 1,340 kg

„Porsche 911 Carrera“ jau kelis dešimtmečius yra savotiškas sportiškų automobilių etalonas, kuris, kitaip nei daug kitų be galo brangių ir garsių modelių, yra ne tik garažo puošmena, bet ir puikiai tinka kasdieniniam naudojimui. Vis dėlto 911 modelio pozicijoms pastaruoju metu kyla vis didesnė grėsmė: „Aston Martin“ pristatė „V8 Vantage“ modelį, o visai neseniai pasirodė dar rimtesnis varžovas – naujasis „Porsche Cayman S“.

“Porsche Cayman S”

Be abejo, „Porsche“ numatė galimą „911 Carrera“ ir „Cayman“ konkurenciją, tad gamybos apimtys ir variklių charakteristikos parinktos taip, kad naujasis modelis neužgožtų legendinio 911. Vis dėlto kai kuriems žmonėms „Cayman“ gali pasirodyti priimtinesnis už vyresnįjį jo „brolį“.

„Cayman“ yra roadsterio „Boxster“ pagrindu sukurtas dvivietis kupė, kurio variklis montuojamas priešgalinę ašį. Tuo tarpu „911 Carrera“ turi dar ir galines sėdynes, o jo variklis montuojamas gale. Nors abu šie automobiliai yra puikūs, tačiau fizikos dėsniai yra palankesni naujajam „Cayman“ – šio modelio svoris pasiskirsto tolygiau ir dėl to automobilis yra manevringesnis. Dėl geležinio stogo „Cayman“ kėbulas yra gerokai standesnis nei „Boxster“, todėl siekdami kuo geriau tai išnaudoti „Porsche“ konstruktoriai pastandino iš„Boxster“ perimtą pakabą.

“Porsche Cayman S”

Dydžiu bei svoriu „911 Carrera“ ir „Cayman“ skiriasi nedaug, tačiau pastarasis modelis yra stabilesnis ir vikresnis. „Cayman“ pranašumai labiausiai išryškėja siauruose vingiuotuose keliuose. Naujasis „Porsche“ kūrinys pasižymi precizišku valdymu, tikslia pavarų dėže ir efektyviais stabdžiais.

Truputėlį stebina tai, kad „Cayman“ pakaba puikiai slopina įvairiausius kelio nelygumus, nors šis modelis komplektuojamas net su 18 colių dydžio ratais. Be to, už papildomą mokestį galima užsisakyti keraminius stabdžius bei aktyvią pakabos valdymo sistemą (Porsche Active Suspension Management). Skriejant nežinomu vingiuotu keliu kai kuriems vairuotojams „Cayman“ gali pasirodyti greitesnis bei komfortiškesnis už „911 Carrera“.

“Porsche Cayman S” interjeras

„Cayman S“ komplektuojamas su 3,4 ltr. (295 AG) šešių cilindrų varikliu, kurio didžiausias sukimo momentas siekia 340 Nm esant 4,400-6,000 aps./min. Tiesa, „911 Carrera“ agregatas yra 30 AG galingesnis, jo maksimalus sukimo momentas – 30 Nm didesnis, tačiau šį skirtumą galės pajusti tik labiausiai įgudę vairuotojai. Geriausios „Cayman“ agregato savybės atsiskleidžia viršijus 4 tūkst. aps./min ribą, tačiau net ir esant mažesnėms apsukoms variklis yra pakankamai elastingas.

Matomumas iššio kupė salono yra puikus, o interjero išplanavimą ne vienas ekspertas pavadino meistrišku – „Porsche nepriekaištingai išnaudojo kiekvieną salono milimetrą. „Cayman“ turi du bagažo skyrius: gale viršvariklio esančią 250 ltr. bagažinę ir 150 ltr. erdvę automobilio priekyje. Be to, šio kupė salone yra visokiausių skyrelių smulkmenoms.

“Porsche Cayman S”

„Cayman“ puikiai atitinka „Porsche“ idėją – šis automobilis skirtas „Boxster“ vairuotojams, kurie norėtų persėsti į kupė, tačiau nesiryžta pirkti „911 Carrera“. Be abejo, „Cayman“ ir „911 Carrera“ dvikovos baigtis didžiąja dalimi priklauso nuo gamintojo politikos, tad galima tik konstatuoti, jog dabar „Porsche“ savo modelių gamoje turi ne vieną, o du puikius kupė.

Privalumai: puikios valdymo savybės; meistriškai suprojektuotas interjeras
Trūkumai: painokas priekinio panelio išdėstymas
Verdiktas: nuostabus kupė, kuris yra pigesnis ir geresnis už patį „911 Carrera“

„Porsche“ automobiliais Lietuvoje prekiauja „Motopasaulis“. Mūsų šalyje „Porsche Cayman S“ kainuoja nuo 209,012 Lt.

Vasaris 3, 2006   Įrašas priklauso rubrikai "Produktai"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: