
Autoverslas
- Ką dyzelių nuosmukis Europoje reiškia Lietuvai
- Alternatyvių degalų dalis naujų automobilių rinkoje jau viršijo 6%
- X klasės „Mercedes-Benz“ taikosi į turtingus keturračių mėgėjus ir buriuotojus
- „Daimler“ pasiruošęs paneigti kaltinimus dėl sukčiavimo su emisijomis
- Tikimasi, kad „E-Pace“ taps populiariausiu „Jaguar“ modeliu
- Pigaus automobilio projektas – „Volkswagen“ decentralizacijos išbandymas
- Kiek elektromobiliai yra švaresni už įprastinius priklauso nuo to, kur jūs esate
- PSA, „Renault“ ir „Suzuki“ domisi galimybe investuoti į „Proton“
- Kodėl „Tesla“ yra nepanaši į nė vieną kitą automobilių gamintoją
- „Kodiaq“ visureigis atveria naujas galimybes „Škoda“ markei
- Archyvas
Paieška
Naujas modelis: „Jeep Grand Cherokee“
Debiutas: jau parduodamas
Segmentas: dideli/prestižiniai visureigiai
Konkurentai: „Land Rover Discovery“, BMW X5, „Volvo XC90“
Varikliai: benzininiai: 4,7 ltr. V8 (234 AG); 5,7 ltr. V8 „Hemi“ (329 AG);
turbodyzelinis 3,0 ltr. V6 (218 AG)
Išmatavimai: ilgis 475 cm, plotis 187 cm, aukštis 174 cm, bazė 278 cm
Svoris: 2,157 kg (su 4,7 ltr. varikliu)
„Jeep Grand Cherokee“ yra tarsi visureigių pasaulio Arnoldas Schwarznegeris: abu yra dideli, galingi ir nors kilę išAustrijos, tačiau turi amerikietišką dvasią. Vis dėlto tiek aktoriui, tiek ir visureigiui norint išsilaikyti populiarumo viršūnėje reikia laikas nuo laiko atsinaujinti, todėl „Jeep“ ir pristatė naują „Grand Cherokee“ kartą.
Ankstesnioji šio modelio karta nemažai prisidėjo prie prestižinių visureigių segmento augimo, tačiau paskutiniu metu šis modelis atrodė jau pasenęs ir daugeliu atžvilgių neprilygo modernesniems BMW X5 ar „Volvo XC90“. Dėl to „Jeep“ siekė sukurti šiuolaikinį modelį, kuris pasižymėtų ne tik pravažumu, bet ir būtų gerai valdomas važiuojant asfaltuotu keliu.
Reikia pripažinti, kad „Jeep“ konstruktoriams pavyko – po gremėzdišku „Grand Cherokee“ kėbulu slepiasi nauja pakaba, turinti rafinuotesnius nustatymus, o modernesnis vairas užtikrina geresnį visureigio valdymą. Ankstesnysis modelis gan smarkiai svirdavo posūkiuose, o vairas buvo neinformatyvus, tačiau naujasis „Grand Cherokee“ yra stebėtinai stabilus. Tiesa, valdymo savybėmis jis vis dar nusileidžia BMW X5, tačiau kaip tokio dydžio visureigis jis yra valdomas neblogai.
Naujasis modelis yra ir gerokai rafinuotesnis – dingo transmisijos keliami švilpesiai, gana gerai slopinamas vėjo ir kelio keliamas triukšmas. Be to, riedėdamas per duobes ankstesnysis modelis smarkiai svyruodavo ir linguodavo, tuo tarpu naujasis „Grand Cherokee“ išlieka komfortiškas važiuojant bet kokiu paviršiumi.
Bekelės mėgėjai taip pat neliko pamiršti – visureigis turi atskirą pavarų sužeminimo dėžę, gana didelę prošvaisą ir naują keturių varančiųjų ratų pavarą, kuri, vienam ratui praslydus, sukimo momentą iškarto perskirsto kitiems ratams.
Naujojo „Grand Cherokee“ pirkėjams siūlomi trys varikliai, komplektuojami su penkių laipsnių automatine pavarų dėže. Galingiausias 5,7 ltr. „Hemi“ agregatas turi cilindrų išjungimo sistemą – važiuojant lėtai arba pastoviu greičiu veikia tik keturi cilindrai, o smarkiau spustelėjus akceleratoriaus pedalą, įsijungia visi aštuoni. Gamintojas teigia, kad ši sistema kuro sąnaudas sumažina net 20%. Nepaisant to, „Hemi“ variklio tikrai negalima vadinti ekonomišku – vidutinės kuro sąnaudos siekia 15,4 ltr/100 km. Tačiau šis agregatas veikia gana tyliai, ir tik smarkiai padidinus apsukas pasigirsta beveik šešių litrų darbinį tūrį turinčio variklio riaumojimas.
Gamintojas mano, kad didžiausio populiarumo sulauks pigiausias 3,0 ltr. turbodyzelinis variklis, kuris montuojamas ir į naująjį „Mercedes-Benz ML“ visureigį. Pagal maksimalų sukimo momentą (510 Nm esant 1600-2800 aps./min.) šis variklis pranoksta BMW X5 3,0 ltr. dyzelinį agregatą, kurio didžiausias sukimo momentas yra 500 Nm prie 2000-2750 aps./min. Š is galingas variklis puikiai tinka „Grand Cherokee“ ir nors nėra itin tylus, tačiau jo skleidžiamas garsas tikrai nerėžia ausies.
Didžiausi „Grand Cherokee“ trūkumai slypi jo salone. Visų pirma jame gali tilpti tik penki žmonės, tuo tarpu „Land Rover Discovery“ bei „Volvo XC90“ galima keliauti ir septyniese. Be to, salonas yra prastai išplanuotas: galinės sėdynės yra pernelyg žemos, todėl trūksta vietos kojoms. Bagažinė yra gana didelė, o galines sėdynes galima sulankstyti į grindis, tačiau bagažo skyriaus grindys yra pernelyg aukštai, todėl sudėtinga pakrauti ar iškrauti sunkius daiktus.
Tačiau bene labiausiai nuvilia pigiai atrodanti šio visureigio interjero apdaila, kuri smarkiai atsilieka nuo pagrindinių varžovų. Tiesa medžiagos atrodo ilgaamžės, tačiau dizainas yra nuobodus ir pasenęs, o plastikinių panelių kokybė taip pat neatitinka šio visureigio kainos.
„Jeep“ automobiliais Lietuvoje prekiauja bendrovės „Silberauto“, „Embesta“ ir „Embervesta“. „Jeep Grand Cherokee“ kainuoja nuo 127 tūkst. Lt (su 3,0 ltr. turbodyzeliniu varikliu).
Birželis 22, 2005 Įrašas priklauso rubrikai "Produktai"
Parašykite komentarą