Naujas modelis: „Dodge Caliber“

Debiutas: jau parduodamas
Segmentas: kompaktiniai automobiliai
Konkurentai: „Volkswagen Golf Plus“, „Seat Altea“, „Chrysler PT Cruiser“
Varikliai: benzininiai: 1,8 ltr. (150 AG), 2,0 ltr. (156 AG);
turbodyzelinis 2,0 ltr. (140 AG)
Išmatavimai: ilgis 442 cm, plotis 180 cm, aukštis 154 cm, bazė 264 cm
Svoris: 1,500 kg

JAV automobilių gamintojų žvilgsnis vis dažniau krypsta Senojo žemyno link, todėl „Chrysler“ grupei priklausanti „Dodge“ markė ketina pasiūlyti specialiai Europos rinkai sukurtų modelių. Pirmasis išjų – neseniai ir mūsų šalyje pasirodęs kompaktinis automobilis „Dodge Caliber“.

„Dodge Caliber“

Daugeliui puikiai žinomas amerikiečių įprotis senus modelius papuošti kitais ženkleliais ir pristatyti juos kaip naujus automobilius, tačiau šįkart JAV gamintojas nepasuko lengviausiu keliu – „Caliber“ yra visiškai naujas modelis. Š io automobilio platformą „Dodge“ kūrė kartu su „Mitsubishi“, tad „Caliber“ yra giminingas artimiausiu metu pasirodysiančiam naujos kartos „Lancer“ modeliui.

„Caliber“ išvaizda primena visureigį, tačiau išties šis automobilis varomas priekiniais ratais, o visų varomų ratų sistemos negalima užsisakyti net ir už papildomą mokestį. Priekinė „Caliber“ dalis primena galingą „Dodge Ram“ pikapą, tad šis modelis tikrai turėtų išsiskirti išpilko automobilių srauto, tačiau koją gali pakišti aukšta kaina: „Caliber“ yra gerokai brangesnis už europiečiams puikiai pažįstamą „Volkswagen Golf Plus“.

„Dodge Caliber“

„Caliber“ yra aukštesnis ir ilgesnis už europietiškus kompaktinius automobilius, o „Dodge“ konstruktoriai gana sumaniai išnaudojo papildomą erdvę, nes salono ir bagažinės erdvumu „Caliber“ beveik prilygsta kompaktiniams vienatūriams. Š is modelis yra išties praktiškas: norint įkrauti daugiau bagažo galines sėdynes galima nuversti į priekį, o vežant ilgą daiktą – nulenkti priekinio keleivio sėdynę. Be to, galima lengvai išimti ir išvalyti vinilinę krovinių skyriaus dangą, o priekiniame porankyje rasite skyrelį smulkiems daiktams susidėti. „Caliber“ pirštinių dėžutė yra net trijų aukštų, o šaldomoje vidurinėje dalyje telpa keturi nedideli buteliai.

„Caliber“ prošvaisa didesnė nei daugelio kitų šios klasės modelių, tad vairuotojo sėdėsena šiek tiek primena vienatūrį. Deja, šis automobilis nepasižymi galimybe reguliuoti vairo nuotolį, o salono apdailos kokybė yra prastesnė nei europietiškuose ar japoniškuose automobiliuose. Aukštiems vairuotojams rekomenduojama neužsisakyti liuko, nes tuomet pastebimai sumažėja galvai skirta erdvė, o nuleidus sėdynę tenka žvelgti pro valytuvų viršų. Beje, dėl masyvių statramsčių, aukštos talijos ir siauro galinio lango matomumas išautomobilio yra prastokas.

„Caliber“ pirkėjai gali rinktis iš1,8 ir 2,0 ltr. benzininių bei 2,0 ltr. turbodyzelinio agregatų, kurie naudojami ir „Mitsubishi“ bei „Hyundai“ automobiliuose. Specialistų teigimu, 1,8 ltr. varikliui 150 AG turėtų pakakti, tačiau sukimo momentas išties prastas – tik 168 Nm esant 5,200 aps./min. Važiuojant pastoviu greičiu šis agregatas atrodo pakankamai elastingas, tačiau dinamišką stilių mėgstantiems vairuotojams teks rimtai pasidarbuoti pavarų perjungimo svirtimi. Be to, smarkiau spustelėjus akceleratorių pasigirsta nemalonus variklio kauksmas.

„Dodge Caliber“ salonas

„Caliber“ gali pasigirti pakankamai gera kėbulo kontrole, tačiau pakaba yra pernelyg standi, tad važiuojant prastu keliu jaučiasi visi nelygumai. Nors vairas ir neinformatyvus, tačiau valdyti šį automobilį nesunku. Be kitų dalykų, „Dodge Caliber“ komplektuojamas su priekinėmis ir šoninėmis oro pagalvėmis, elektronine stabilumo sistema ESP, radiju su CD grotuvu.

Privalumai: erdvus, praktiškas, gerai sukomplektuotas, neblogai valdomas
Trūkumai: silpnas 1,8 ltr. variklis, prastas matomumas, kukli apdailos kokybė, aukšta kaina
Verdiktas: automobilis norintiems išsiskirti išminios

„Dodge“ automobiliais Lietuvoje prekiauja „Silberauto“ salonų tinklas. „Dodge Caliber“ mūsų šalyje kainuoja nuo 58,500 Lt.

„Dodge Caliber“

Rugpjūtis 18, 2006   Įrašas priklauso rubrikai "Produktai"



Komentarai

Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: