Nauja versija: “Ford Focus ST”

Debiutas: 2006 m. sausio mėn.
Segmentas: kompaktiniai sportiški automobiliai
Konkurentai: “Volkswagen Golf GTI”, “Opel Astra OPC”
Variklis: 2,5 ltr. su turbina (225 AG)
Išmatavimai: ilgis 436 cm, plotis 184 cm, aukštis 145 cm, bazė 264 cm;
Svoris: trejų durų modelis – 1,392 kg; penkerių durų modelis – 1,437 kg

Visai neseniai “Ford” pristatė antros kartos sportišką hečbeką “Focus ST”. Gamintojas pripažįsta, kad ankstesnis “Focus ST” modelis buvo nepakankamai dinamiškas, todėl pasistengė ištaisyti šią klaidą – į naująjį modelį montuojamas iš”Volvo” perimtas 2,5 ltr. turbininis penkių cilindrų agregatas, kurio galia siekia net 225 AG. Š io modelio pirmtakas buvo komplektuojamas su 2,0 ltr. (168 AG) varikliu, tad naujojo “Focus ST” variklio galia išaugo net 32%, o svoris padidėjo tik 2,6%. Naujasis “Focus ST” yra galingiausias visų laikų “Focus” modelis, nestelbiantis net ir ankstesnės kartos “Focus RS” versiją.

Sportišką ST versiją nesunku atskirti nuo įprastinių “Focus” modelių: priekinėje automobilio dalyje akį patraukia didesnė ir agresyvesnė oro įsiurbimo anga, kiek kitokios formos priekinės grotelės bei aliuminiu apvežioti priešrūkiniai žibintai. Automobilio gale galima išsiskiria masyvesnis buferis bei prie stogo pritvirtintas spoileris. Š is modelis ypač gerai atrodo nudažytas specifine oranžine “Electric Orange” spalva, už kurią, tiesa, tenka papildomai primokėti.

“Focus ST” turi papildomą prietaisų skydelį, kuriame yra trys matuokliai, rodantys turbokompresoriaus veikimą ir tepalo slėgį bei temperatūrą. Š i sportiška versija komplektuojama su odiniu trijų stipinų vairu, kurį puošia aliuminio apdaila bei ST logotipas. Aliuminio akcentais padailinti ir pedalai, durelės, pavarų perjungimo svirtis, rankinis stabdys bei ventiliatorius angos. Į standartinę įrangą įeina ir sportiškos “Recaro” sėdynės, kurios užtikrina stabilią sėdėseną net ir “aštriausiuose” posūkiuose. Pirkėjams siūlomi sėdynių apmušalai su kėbulo spalvos akcentais, tačiau galima užsisakyti ir odinius apmušalus. Tiesa, trejų durų modelyje yra gana nepatogu segtis saugos diržus, o skaitmeninis ridos displėjus yra sunkiai įžiūrimas, bet įvairiausi prietaisai ir jungikliai išdėstyti paprastai ir logiškai.

“Ford Focus ST”

Iš”Volvo” “pasiskolintas” agregatas dirba itin tolygiai ir pasižymi puikia trauka plačiame sūkių diapazone. Įjungus trečią pavarą galima nesunkiai užsimiršti, kad vairuoji automobilį ne su automatine ar sekvencine, o su mechanine šešių laipsnių greičių dėže. Be to, šį “Volvo” agregatą per klaidą galima palaikyti dyzeliu: 1,600-4,000 aps./min. diapazone “Focus ST” sukimo momentas siekia net 320 Nm.

Kaip ir įprastinis “Focus” modelis, ST yra praktiškas ir komfortiškas automobilis, puikiai tinkantis kasdieninei kelionei į darbą bei prekybos centrą. Erdvioje bagažinėje nesunkiai tilps visi pirkiniai, tačiau apsisukti bus kiek sunkiau – dėl 18 colių skersmens ir 8 colių pločio ratų “Focus ST” apsisukimo spindulys yra šiek tiek didesnis nei standartinio modelio.

“Ford Focus ST”

“Focus ST” puikiai tinka ir ilgoms kelionėms: važiuojant pastoviu greičiu variklis dirba gana tyliai, ramybę truputėlį drumsčia tik plačių padangų dunksėjimas į nelygumų briaunas ir vėjo ūžesys apie šoninio vaizdo veidrodėlius, tačiau šie triukšmai tikrai nėra pernelyg įkyrūs.

“Focus ST” variklis yra ypač elastingas, tad įjungus norimą pavarą greičių dėžę kuriam laikui galima palikti ramybėje. Sužeminus pavarą ir iki galo nuspaudus akceleratoriaus pedalą gali pasirodyti, kad ST agregatas yra šiek tiek apatiškas, tačiau ištiesų toks įspūdis susidaro dėl to, kad variklio apsukos didėja itin tolygiai. 100 km/val. greitį “Focus ST” pasiekia vos per 6,8 s, t.y. 0,4 s greičiau nei “Golf GTI”.

“Ford Focus ST” interjeras

Staigiai užmynus akceleratorių bei esant didelėms apsukoms “Focus ST” vairas pradeda šiek tiek drebėti, tačiau tai nekelia pavojaus automobilio stabilumui. Lyginant su kitais priekiniais ratais varomais sportiškais hečbekais, “Focus ST” yra ypač gerai valdomas. Net ir standartinio “Focus” važiuoklė yra pakankamai gera, o šiek tiek pažeminta ir sustandinta “Focus ST” pakaba yra išties puiki.

Net ir dideliu greičiu įskriejus į posūkį “Focus ST” išlieka stabilus ir klusniai reaguoja į kiekvieną vairo judesį. Š io sportiško modelio pakaba gerai slopina ir įvairiausius kelio nelygumus. Vidutinės “Focus ST” degalų sąnaudos teoriškai turėtų būti apie 9,3 ltr./100 km, bet “aštrų” vairavimo stilių mėgstantiems vairuotojams į šį rodiklį tikrai nepavyks “sutilpti„˜, tad į degalinę teks užsukti dažniau, nei norėtųsi.

“Ford Focus ST”

Į turtingą “Focus ST” bazinę įrangą įtraukta ir elektroninio stabilumo sistema ESP, 6 oro pagalvės, oro kondicionierius bei CD grotuvas.

“Ford” automobiliais Lietuvoje prekiauja “Vista” salonų tinklas ir “Staccato”. “Ford Focus ST” mūsų šalyje pasirodys 2006 m. sausio mėn. Trejų durų modelis kainuos nuo 85,300 Lt, o penkerių – nuo 87,300 Lt.

Gruodis 28, 2005   Įrašas priklauso rubrikai "Produktai"



Komentarai

  • ST 2008

    Geras žiauriai !!!

Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: