Nauja versija: „BMW 1 Coupe“


Debiutas: jau parduodamas
Segmentas: nedideli prestižiniai kupė
Konkurentai: „Alfa Romeo Brera“, „Volvo C30“
Varikliai: benzininiai: 3,0 ltr. (218 AG), 3,0 ltr. su dviem turbinom (306 AG);
turbodyzeliniai 2,0 ltr. (177 AG), 2,0 ltr. (204 AG)
Išmatavimai: ilgis 436 cm, plotis 175 cm, aukštis 142 cm, bazė 266 cm
Svoris: 1,450 kg (120d)

Kupė modeliams paprastai būdingos grakščios aptakios kėbulo linijos, o ne raumeningas stotas, tačiau, kaip sako liaudies išmintis, „svarbu ne ūgis, o smūgis“. BMW vardas išpirmosios serijos kupė modelio leidžia tikėtis gero valdymo, puikios surinkimo kokybės, modernių variklių ir, deja, aukštos kainos. Ištiesų visos šios savybės ir būdingos naujajam BMW mažyliui.

“BMW 1 Coupe”

Išpradžių 1 serijos kupė pirkėjams siūlomi keturi varikliai – du dyzeliniai 2,0 ltr. agregatai, 3,0 ltr. (218 AG) benzininis variklis bei BMW pasididžiavimas – modernus 3,0 ltr. benzininis agregatas su dviem turbinom. Ištiesų, nors variklių pasirinkimas nėra didelis, visos jėgainės yra puikios. Pigiausias 120d modelis turi 177 AG turbodyzelinį agregatą, kuris kultūringai dirba net ir prie aukštų apsukų. Dėl tiesioginio įpurškimo technologijos bei „stop-start“ sistemos 120d modelio vidutinės degalų sąnaudos siekia vos 4,8 ltr./100 km. Jei šio variklio galios pasirodys per mažai, galima rinktis 123d modelį, turintį išesmės tokį patį 2,0 ltr. dyzelinį variklį, tačiau ne su viena, o su dviem turbinom, kurios leidžia pasiekti 204 AG ir užtikrina žaibišką reakciją į akceleratoriaus spustelėjimą važiuojant bet kokiu greičiu. Be to, šis variklis, kitaip nei daugelis dyzelinių jėgainių, gali suktis iki 5 tūkst. aps./min.

“BMW 1 Coupe”

Jei nemėgstate dyzelių, rinkitės 125i su 218 AG benzininiu varikliu, o tikriems sportiško vairavimo entuziastams BMW siūlo 135i modelį, išvystantį 306 AG ir dinaminėmis savybėmis nusileidžiantį tikriems sportiniams automobiliams – sprendžiant pagal techninius duomenis, starto metu BMW mažylis aplenktų „Porsche Cayman S“ ir tik 0,3 s nusileistų „Aston Martin V8 Vantage“. Tiesa, perkantiems šį modelį siūloma rinktis automatinę greičių dėžę, nes mechaninė ne itin sklandžiai perjungia antrą pavarą.

Kaip ir kiti BMW modeliai, 1 serijos kupė yra manevringas bei pasižymi nepriekaištinga kėbulo kontrole, tačiau pernelyg greitai įlėkus į ankštą posūkį gali pritrūkti pasukamumo. Dyzeliniai modeliai ir 125i turi elektrinį vairo stiprintuvą, o 135i – įprastinę hidraulinę sistemą. Nors elektrinis stiprintuvas malonesnis parkuojantis, vairavimo entuziastai jam gali priekaištauti dėl nepakankamo informatyvumo. Š į kupė išbandę specialistai pastebi, kad jo važiuoklė komfortiškesnė nei hečbeko ir veikia itin tyliai, tačiau automobilyje neblogai girdisi padangų keliamas triukšmas, o išvažiavus į greitkelį girdėti aerodinaminis triukšmas apie veidrodėlius.

“BMW 1 Coupe” salonas

Kaip ir būtų galima tikėtis, pirmosios serijos kupė gale vietos nėra daug – net ir neaukštiems keleiviams keliai remsis į priekines sėdynes. Instrumentai, suktukai ir jungikliai yra aiškiai bei logiškai išdėstyti ir atrodo kokybiškai, tačiau kai kurie plastikiniai paneliai yra pernelyg kieti.


Privalumai: įspūdingi varikliai, geros valdymo savybės
Trūkumai: aukšta kaina, plastikinės apdailos detalės
Verdiktas: puikus nedidelis kupė

BMW automobiliais Lietuvoje prekiauja „Krasta Auto“, „Baltijos autocentras“ ir „Autoforumas“. 1 serijos kupė kainuoja nuo 97,352 Lt (120d).

“BMW 1 Coupe”

Balandis 28, 2008   Įrašas priklauso rubrikai "Produktai"