
Autoverslas
- Ką dyzelių nuosmukis Europoje reiškia Lietuvai
- Alternatyvių degalų dalis naujų automobilių rinkoje jau viršijo 6%
- X klasės „Mercedes-Benz“ taikosi į turtingus keturračių mėgėjus ir buriuotojus
- „Daimler“ pasiruošęs paneigti kaltinimus dėl sukčiavimo su emisijomis
- Tikimasi, kad „E-Pace“ taps populiariausiu „Jaguar“ modeliu
- Pigaus automobilio projektas – „Volkswagen“ decentralizacijos išbandymas
- Kiek elektromobiliai yra švaresni už įprastinius priklauso nuo to, kur jūs esate
- PSA, „Renault“ ir „Suzuki“ domisi galimybe investuoti į „Proton“
- Kodėl „Tesla“ yra nepanaši į nė vieną kitą automobilių gamintoją
- „Kodiaq“ visureigis atveria naujas galimybes „Škoda“ markei
- Archyvas
Paieška
Kaip, susidūrimo atveju, pėstieji galėtų nukentėti mažiau
Nuo kitų metų automobilių saugumą vertinanti ir reitingus skelbianti organizacija „EuroNCAP“ nesuteiks modeliui aukščiausio penkių žvaigždučių įvertinimo jei jo pėsčiųjų saugumo rodikliai bus labai prasti. Be to, po ketverių metų turėtų įsigalioti griežtesni ES pėsčiųjų saugumo normatyvai. Reaguodami į šiuos pokyčius gamintojai koreguoja savo modelių konstrukciją taip, kad pėstieji nukentėtų kaip galima mažiau, o automobilių komponentus gaminančios bendrovės tam kuria aktyvaus saugumo sistemas.
“Mercedes-Benz” naudojama “Night View Assist Plus” sistema
Pėsčiųjų saugumui automobiliuose naudojamos pačios įvairiausios priemonės: nuo mažiau sužalojančių buferių ir variklio gaubtų iki pėsčiųjų atpažinimo ir stabdymo sistemų bei pašokančių variklio dangčių. 2005 m. „Frost & Sullivan“ atliktoje analizėje prognozuojama, kad iki 2010 m. 50% prestižinių automobilių turės įspėjimo apie kelyje atsidūrusius pėsčiuosius sistemas, o iki 2015 m. tokios sistemos bus montuojamos į ketvirtadalį visų automobilių. Vis dėlto „Frost & Sullivan“ tyrimų vadovas Anil Valsan dabar mano, kad pasikeitus produktų planams tokių saugumo sistemų paplitimo rodiklių veikiausiai nepavyks pasiekti, tačiau jų populiarumas vis tiek turi sparčiai augti.
Susidūrimo su automobiliu metu pėsčiąjį dažniausiai sužaloja smūgis į variklio gaubtą, stiklą bei priekinius statramsčius, todėl dauguma masinių gamintojų problemą sprendžia padidindami smūgį absorbuojančią erdvę tarp priekinių grotelių ir variklio skyriaus. Naujojo „Toyota Avensis“ vyriausias inžinierius Takoshi Yamamoto pastebi, kad toks pertvarkymas pareikalauja papildomų konstrukcinių ir inžinerinių išteklių, tačiau vis tiek atsieina gerokai pigiau nei vadinamieji aktyvūs variklio gaubtai.
BMW naktinio matymo sistema
Pakylančius variklio gaubtus dėl didelės jų kainos diegia arba planuoja diegti tik prestižinės markės, tačiau ši priemonė yra gana efektyvi – ekspertų teigimu, ji net 30% sumažina galvos sužalojimus. Pavyzdžiui, naujojo E klasės „Mercedes-Benz“ modelio variklio gaubtas kliudžius pėsčiąjį arba dviratininką pakyla į viršų 5 cm. Pagal ES reikalavimus, tarp variklio gaubto ir kietų, sužeidimus sukeliančių detalių, turi būti bent 8 cm atstumas. Pakylančius variklio gaubtus taip pat turi „Citroen C6“, „Honda Legend“, „Jaguar XF“ ir XK bei 7 serijos BMW.
Aktyvūs varikio gaubtai yra gana brangūs, nes jiems reikalingi pirotechniniai kėlikliai bei elektroniniai davikliai ir sudėtinga programinė įranga, kuri nusprendžia, kuomet reikia pakelti dangtį. Aktyvius gaubtus gaminančios bendrovės „Autoliv“ atstovas spaudai Hendrikas Karas pastebi, jog davikliai ir programinė įranga sudaro pusę visos sistemos kainos. Nors aktyvių gaubtų kainos nėra viešai skelbiamos, šaltiniai praneša, jog gamintojams tai atsieina 350-500 eurų (1,200-1,700 Lt). „CSM Woldwide“ analitikas Richardas Buitendijkas mano, kad dėl didelių kaštų aktyvūs variklio gaubtai bus naudojami tik prabangiuose automobiliuose. „Autoliv“ tikisi, kad laikui bėgant sistemą pavyks atpiginti pirotechninius kėliklius pakeitus spyruoklėmis.
“Volvo” diegiama “City Safety” sistema
Naujasis 7 serijos BMW be aktyvaus variklio gaubto dar gali būti komplektuojamas su naktinio matymo sistema, gebančia atpažinti kelyje pasitaikiusius pėsčiuosius ir įspėti vairuotoją. Priekinėse grotelėse esančiai didelės raiškos infraraudonųjų spindulių kamerai užfiksavus pėsčiąjį kompiuterio ekrane pasirodo įspėjimas vairuotojui. Lietuvoje už šią sistemą teks pakloti 7,596 Lt. Panašią sistema nuo šių metų trečiojo ketvirčio turės ir naujasis E klasės „Mercedes-Benz“.
Kitas žingsnis pėsčiųjų saugumo srityje yra sistemos, kurios, užfiksavusios pėsčiąjį, ne tik įspėja vairuotoją, bet, šiam nereaguojant, pačios imasi stabdyti automobilį. Š i funkcija turėtų būti įdiegta į „Volvo“ kuriamą antros kartos „City Safety“ sistemą, kuri bus montuojama į naująjį „Volvo S60“ modelį. „Volvo“ saugumo ekspertas Andersas Eugensonas pastebi, kad naudojant geresnius, didesnio matymo kampo radarus ir kameras pėsčiąjį galima atskirti nuo kitų objektų, pavyzdžiui, automobilių ar šviesoforų. Be to, tokios pėsčiųjų saugumo sistemos kaštai nesiekia nė 100 eurų (350 Lt), nes kameros ir radarai jau anksčiau buvo naudojami kitoms funkcijoms – adaptyviam tempomatui, apsaugai nuo atsitiktinio eismo juostos kirtimo ir pan., tad papildomai tenka investuoti tik į programinę įrangą.
Vasaris 25, 2009 Įrašas priklauso rubrikai "Produktai"
Parašykite komentarą