2005 m. Ženevos parodos naujienų apžvalga

Š ių metų Ženevos (Š veicarija) autosalonas švenčia 100 metų sukaktį kaip nacionalinė ir 75 m jubiliejų kaip tarptautinė automobilių paroda. Nepaisant to, žvilgčioti į praeitį gamintojams paprasčiausiai nėra laiko, nes visas dėmesys skiriamas naujų gamybinių ir koncepcinių modelių pristatymui.

Kalbant apie ateities automobilių tendencijas reikia pastebėti, kad sparčiai populiarėja taip vadinami tarpiniai modeliai, derinantys visureigio išvaizdą, vienatūrio erdvumą ir sedano valdymo savybes.
O dabar – apie atskirų markių pristatomas serijines naujoves.

„Audi“ parodoje pademonstruos trečiosios kartos „A6 Avant“ universalą. Š is modelis „paaugo“ beveik 10 cm iki 493 cm ir tapo ilgiausiu universalu prestižinių didelių automobilių segmente. Bagažinės talpa jis lenkia 5 serijos BMW, tačiau atsilieka nuo E klasės „Mercedes-Benz“. „Audi“ tvirtina, kad dėl jėgainės bei pavarų dėžės ir pakabos nustatymų naujasis „A6 Avant“ yra pats sportiškiausias universalas.

Vokietijos gamintojas taip pat pristatys sportišką A4 versiją RS4. Tačiau Ženevoje visureigio Q7 neišvysime – jis bus pristatytas rudenį vyksiančioje Frankfurto (Vokietija) automobilių parodoje.

Bene rimčiausias „Audi“ varžovas BMW parodoje žada pateikti daug naujovių: naują 3 serijos kartą, atnaujinto dizaino 7 seriją, 3,0 ltr. jėgaine aprūpintą 1 serijos modelį 130i bei sportiškąjį M6. Be abejo, didžiausias dėmesys skiriamas 3 serijos pristatymui. Naujais varikliais aprūpintas ir naujos platformos pagrindu gaminamas automobilis išsaugojo visas gerąsias praeitos kartos savybes ir kartu tapo panašesnis į savo „vyresniuosius brolius“ – 5 ir 7 serijų modelius.

Atnaujinta išvaizda 7 serijos BMW modeliui turėtų padėti geriau konkuruoti su rudenį Frankfurte pasirodysiančiu naujuoju S klasės „Mercedes-Benz“. Tuo tarpu 1 serijos BMW gavo net 258 AG turintį šešių cilindrų 3,0 ltr. variklį. 6 serijos pagrindu sukurtas galingasis M6 komplektuojamas su M5 naudojamu 5,5 ltr. (507 AG) V10 varikliu.

Pietų Korėjos automobilių gamintojas „GM Daewoo“ rengiasi pristatyti naują „Matiz“ bei trijų durų „Kalos“ modelį. Prie naujojo „Matiz“ dizaino prisidėjo ir „Italdesign Giugaro“. „GM Daewoo“ tikisi, kad „Matiz“ sudarys 40% pardavimų ir taps populiariausiu jos modeliu Vakarų Europoje. Pernai populiariausias „GM Daewoo“ gaminys Europoje buvo „Kalos“. Naujasis sportiškai atrodantis trijų durų modelis prisijungs prie jau parduodamos penkių durų versijos.

„GM Daewoo“ žūtbūt reikia dyzelinių variklių. Tačiau „Fiat“ laiko „GM Daewoo“ savo varžovu ir uždraudė Pietų Korėjos gamintojo modeliuose naudoti kartu su „General Motors“ sukurtus dyzelinius agregatus, todėl „GM Daewoo“ įsigijo licenziją gaminti „VM Motori“ dyzelinius variklius.

„Citroen“ Š veicarijoje pristatys mini automobilį C1 bei prestižinį sedaną C6. Naujasis „Citroen“ flagmanas C6 bus „Renault Vel Satis“ varžovas. Automobilis pasižymi futuristine išvaizda ir yra itin prabangus. C6 bus komplektuojamas su elektroniniu parkavimo stabdžiu, ant priekinio stiklo projektuojamu displėjumi, sistema, perspėjančia apie netyčinį juostos keitimą, priekiniais ir galiniais parkavimo davikliais bei ksenoniniais žibintais. C6 konstruktoriai siekė, kad automobilis būtų lyg poilsio kambarys ant ratų, todėl jame rasime elektronikos valdomas sėdynes, švelnaus veikimo oro kondicionierių, o komfortišką kelionę užtikrins nauja pakaba su kintamais amortizatoriais. C6 yra savotiškas 1955 m. DS ir 1989 m. XM prestižinių modelių įpėdinis. Automobilis bus gaminamas nedidelėmis serijomis, maždaug 30 tūkst. vnt. per metus. C6 sukurtas tos pačios platformos, kaip ir C5 bei „Peugeot 407“, pagrindu. Siekiant sumažinti kaštus, C6 panaudota net 60% C5 komponentų.

Mažasis C1 kartu su „Peugeot 107“ ir „Toyota Aygo“ gaminamas bendroje PSA/„Toyota“ gamykloje Koline, Čekijoje.

Ženevos parodoje „Fiat“ pristatys naująjį „Croma“. Naujos modelio kartos pasirodymas buvo atidėliojamas net 10 metų, nes „Fiat“ visą dėmesį skirdavo mažų masinių automobilių, kaip kad „Panda“, „Punto“ ir „Bravo“, atnaujinimui. Vidutinių automobilių klasei priskiriamas Fiat Croma“ buvo gaminamas nuo 1985 iki 1994 m., per šį laikotarpį parduota apie 450 tūkst. vnt. „Fiat“ tikisi per metus parduoti 60 tūkst. „Croma“, tačiau tai atrodo pernelyg optimistiška, nes kiti panašūs produktai (dideli hečbekai) smarkiai atsilieka nuo savo pardavimo planų. Tuo tarpu naujos kartos „Punto“ bus pristatytas rudenį Frankfurto parodoje.

“Fiat Croma”

„Ford“ Europos rinkai pasiūlys sportišką „Focus“ versiją „Focus ST“, kuri turės iš„Volvo“ perimtą daugiau kaip 200 AG išvystantį 2,5 ltr. penkių cilindrų variklį su turbina. Sportiškas modelis turėtų dar labiau sutvirtinti „Ford“, kaip į entuziastiškus vairuotojus orientuotos markės, įvaizdį. Laikui bėgant greičiausiai pasirodys ir dar galingesnė „Focus“ versija „Focus RS“.

“Ford Focus ST”

„Honda“ pardoje žada pristatyti „FR-V“ vienatūrį su 2,2 ltr. dyzeliniu varikliu.

Pietų Korėjos bendrovė „Hyundai“ pademonstruos prestižinio sedano XG įpėdinį „Grandeur“, kuris turėtų būti rimtas varžovas „Lexus“ modeliams ir kartu padėtų „Hyundai“ atsikratyti pigių automobilių gamintojo etiketės. „Grandeur“ prekyboje pasirodys rugsėjo mėnesį ir bus aprūpintas 3,3 ltr. (233 AG) V6 benzininiu varikliu. Tuo tarpu 2,2 ltr. turbodyzelis greičiausiai pasirodys kitų metų vasarą.

„Hyundai“ planuoja šiemet Europoje parduoti 430 tūkst. automobilių, arba net 20% daugiau nei pernai. Š į prieaugį turėtų sudaryti išPietų Korėjos ir Indijos gamyklų importuoti automobiliai.

„Hyundai Motor“ valdoma „Kia“ pristatys penkių durų kompaktinį automobilį „Rio“. Naujasis „Rio“ turės ilgesnę bazę, platesnę provėžą ir galingesnį variklį. Be to, jo išvaizda bus labiau europietiška ir šiek tiek primins mažąjį „Picanto“. Prekyboje „Rio“ pasirodys šią vasarą, o pirkėjai galės rinktis iš1,4 ltr. ir 1,6 ltr. benzininių bei 1,5 ltr. dyzelinio variklių.

„Kia“ taip pat pademonstruos „Cerato“ su nauju bendros magistralės 1,5 ltr. keturių cilindrų turbodyzeliniu agregatu. Š is 102 AG turintis variklis palaipsniui pakeis dabar naudojamus trijų cilindrų 1,5 ltr. (82 AG) dyzelinius variklius.

Iki 2007 m. Vakarų Europoje „Kia“ tikisi pasiekti 250 tūkst. vnt. metinius pardavimus. Jau kitais metais pradės veikti „Hyundai“/„Kia“ gamykla Zilinoje Slovėnijoje.

“Kia Rio”

„Land Rover“ Ženevoje pademonstruos „Range Rover Sport“ su dyzeliniu varikliu. Benzininė šio visureigio versija debiutavo Detroito (JAV) automobilių parodoje. „Range Rover Sport“ turės iš„Discovery 3“ paimtą 2,7 ltr. (190 AG) šešių cilindrų dyzelinį agregatą, kuris buvo sukurtas kartu su „Ford“ partneriu „PSA/Peugeot-Citroen“. „Land Rover“ tikisi, kad „Range Stormer“ koncepcinio modelio pagrindu sukurtas „Range Rover Sport“ bus rimtas „Porsche Cayenne“ ir BMW X5 konkurentas.

Parodoje bus parodytas ir atnaujinto dizaino „Range Rover“ visureigis.

„Lexus“ Š veicarijos parodoje pristatys naują IS serijos kartą. Tai bus pirmasis „Lexus“ modelis su dyzeliniu varikliu, kuris, kaip tikimasi, turėtų padėti efektyviau konkuruoti su 3 serijos BMW, C klasės „Mercedes-Benz“ ir „Audi A4“. „Lexus“ planuoja parduoti apie 4 tūkst. IS serijos automobilių per metus, naujasis modelis prekyboje pasirodys lapkričio mėnesį.

3 serijos BMW

Taip pat ši „Toyota Motor“ priklausanti prestižinė markė rengiasi Europos rinkai pristatyti Detroite debiutavusį „Lexus GS“ modelį.

„Mazda“ Europos pirkėjus supažindins su trečiąja legendinio roadsterio MX-5 karta. Naujasis MX-5 yra šiek tiek didesnis nei dabartinis modelis, o agresyvesnis priekis primena RX-8 kupė. Taip pat buvo praplatinta galinė roadsterio dalis, kas leido suprojektuoti ir erdvesnę bagažinę. Prekyboje šis modelis pasirodys rugpjūčio mėnesį.

“Mazda MX-5″

Japonijos gamintojas parodoje pristatys ir atnaujintos išvaizdos „Mazda 6“.

„Mercedes-Benz“ Ženevoje pademonstruos B klasės prestižinį kompaktinį vienatūrį, atnaujinto dizaino CLK bei Detroite debiutavusį ML visureigį. Vokietijos automobilių gamintojas tiksi, kad, sparčiai populiarėjant vienatūriams ir visureigiams, naujos B ir R klasės padės pritraukti daugiau pirkėjų. Pats „Mercedes-Benz“ B ir R klasių modelius vadina sportiškais vienatūriais (Sports Tourers). A klasės pagrindu sukurta B klasė prekyboje pasirodys šią vasarą.

B klasės “Mercedes-Benz”

Ant ML platformos sukurtas R klasės pereinamasis modelis debiutuos Niujorko (JAV) automobilių parodoje.

Sunkumų kamuojamas „Mitsubishi“ Europos rinkai pateiks didelį vienatūrį „Grandis“ su 2,0 ltr. turbodyzeliniu varikliu. Š ias DI-D jėgaines „Mitsubishi“ perka iš„Volkswagen“. Prekyboje dyzelinis „Grandis“ pasirodys rudenį.

„Nissan“ pademonstruos „Navara“ pikapą, kurio konstrukcija turi labai daug bendro su „Pathfinder“ visureigiu. Abu modeliai gaminami toje pačioje „Nissan“ gamykloje Barselonoje (Ispanija). Prekyboje „Navara“ pasirodys birželį.

„Nissan“ stende greičiausiai bus galima išvysti ir „Pathfinder“ bei 350Z modelius.

„General Motors“ valdomas „Opel“ parodoje pristatys antrąją kompaktinio vienatūrio „Zafira“ kartą bei „Astra OPC“. Pirmoji „Zafira“ karta debiutavo 1999 m. kaip „Opel“ alternatyva „Renault Scenic“ ir buvo itin sėkmingas modelis: per visą gamybos laikotarpį buvo parduota apie 1,4 mln. vnt. Prie „Zafira“ sėkmės nemažai prisidėjo ir patogi „Flex7“ sėdynių sistema, leidusi be didesnio vargo sulankstyti nenaudojamas antrosios bei trečiosios eilių sėdynes. „Astra“ platformos pagrindu gaminama „Zafira“ tapo 15 cm ilgesnė, o „IDS Plus“ važiuoklė su elektroniškai valdomais amortizatoriais užtikrina geresnes dinamikos savybes. Į dyzelinių modelių standartinę įrangą įtraukti žalingųjų dalelių filtrai. Naujoji „Zafira“ prekyboje pasirodys birželio mėnesį.

“Opel Zafira”

„Astra OPC“ yra sportiška trejų durų „Astra“ versija su 2,0 ltr. (240 AG) turbininiu varikliu. „Astra OPC“ prekyba prasidės šį rudenį.

„Peugeot“ pademonstruos savo mini automobilį 107, kuris gaminamas bendroje PSA ir „Toyota“ gamykloje Koline (Čekija). Š į modelį įsigyti bus galima nuo birželio mėnesio.

Kitas Prancūzijos gamintojas „Renault“ Ženevoje pristatys atnaujinto dizaino „Laguna“ ir „Vel Satis“ modelius. Manoma, kad nemažai eksterjero ir interjero elementų „Laguna“ perims išpraeitą vasarą pasirodžiusio „Fluence“ koncepcinio modelio. Tuo tarpu „Vel Satis“ išvaizda turėtų tapti konservatyvesnė.

Ženevoje turėtų debiutuoti „Saab 9-3 SportWagon“ – 9-3 modelio universalo versija. Š iuo metu „Saab 9-3“ modelių šeimą sudaro sedanas bei kabrioletas. Universalas prekyboje pasirodys rugsėjo mėnesį.

“Saab 9-3 SportWagon”

„Subaru“ europiečius mėgins sugundyti mažu keturiais ratais varomu miesto automobiliu R1. Keturvietis R1 galėtų būti rimtas iššūkis „Smart ForTwo“.

„Subaru“ taip pat pademonstruos Detroito parodoje debiutavusį ir visureigio bei vienatūrio savybes derinantį „B9 Tribeca“ pereinamąjį modelį. Europos rinkoje šis automobilis galėtų pasirodyti kitą pavasarį.

Ženevoje bus pateiktas ir mažas naujos kartos „Suzuki Swift“. Š į modelį bus galima įsigyti iškarto po parodos. „Suzuki“ planuoja per metus Esztergomo gamykloje (Vengrija) pagaminti apie 100 tūkst. „Swift“.

„Toyota“ pristatys savąjį mini automobilį „Aygo“, kuris kartu su „Citroen C1“ ir „Peugeot 107“ gaminamas Kolino gamykloje Čekijoje.

„Volkswagen“ Š veicarijoje pademonstruos jau šeštąją „Passat“ kartą. Naująjį „Passat“ lengva atskirtį išherbą primenančių chromuotų priekinių grotelių bei pasikeitusios žibintų formos. Automobilyje panaudota daug įvairių technologinių naujovių, pavyzdžiui, elektroninis parkavimo stabdis, automobilio užvedimo mygtukas, adaptyvus autopilotas, adaptyvūs biksenoniniai žibintai bei iš„Phaeton“ pasiskolintas modernus oro kondicionierius. Automobilyje gali būti montuojama „Bluetooth“ belaidžio ryšio įranga mobiliajam telefonui bei 230V lizdas nešiojamam kompiuteriui įkrauti.

“Volkswagen Passat”

Kitaip nei dabartinio modelio, naujojo „Passat“ variklis yra montuojamas skersai. Tai sudaro sąlygas panaudoti daugiau bendrų komponentų su „Golf“ modeliu bei leidžia suprojektuoti erdvesnį saloną. Be to, taip lengviau atitikti naujuosius ES pėsčiųjų saugumo reikalavimus. 1988-1996 m. pagaminti „Passat“ taip pat turėjo skersai sumontuotą variklį, tačiau vėliau, siekiant panaudoti daugiau bendrų komponentų su „Audi A4“ ir A6, jėgainę pradėta montuoti išilgai.

Ženevoje neišvysime Brazilijoje gaminamo „Lupo“ įpėdinio „Fox“ bei atnaujinto dizaino „Polo“. Š ie modeliai debiutuos Leipcigo (Vokietija) automobilių parodoje balandžio mėnesį.

Autentiški įspūdžiai ir Ženevos parodos – kitą kartą.

Kovas 2, 2005   Įrašas priklauso rubrikai "Produktai"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: