„Volkswagen“ praplės išvestinių modelių pasiūlą

„Volkswagen“ markės grupės šefas Wolfgangas Bernhardas kurdamas naujų modelių planą ketina pasinaudoti darbo „Chrysler“ grupėje patirtimi. Pagal naująjį planą, kuris bendrovės viduje vadinamas „Hut“ – išvertus išvokiečių kalbos tai reiškia „skrybėlė“ – „Volkswagen“ ateityje turėtų pasiūlyti daugiau bendros platformos pagrindu sukurtų modelių, pasižyminčių skirtingais interjerais ir apdailos detalėmis.

Portugalijoje įsikūrusios „Volkswagen“ valdomos „Autoeuropa“ gamyklos vadovas Emilio Saenzas teigia, kad tokia strategija leistų pasiūlyti daugiau išoriškai skirtingų modelių be didesnių platformos pokyčių. Š altinių teigimu, didelė tikimybė, kad išvestiniai „Volkswagen“ modeliai bus gaminami būtent „Autoeuropa“ gamykloje. Per artimiausius trejus metus šis Vokietijos gamintojas ketina pristatyti net dešimt naujų modelių, kurie bus išvestinės esamų produktų versijos arba nišiniai modeliai.

„Volkswagen Cross Polo“

Pirmiausiai turėtų pasirodyti „Cross“ žodelių žymimos pagrindinių „Volkswagen“ modelių padidinto pravažumo versijos, kurios nuo įprastinių modelių skirsis varikliais bei apdaila, tačiau turės tokią pat architektūrą. Jau kovo mėnesio pradžioje Ženevos (Š veicarija) automobilių parodoje debiutuos „Cross Polo“, liepą turėtų pasirodyti „Cross Golf Plus“, o šiek tiek vėliau ir mažiausioji „Cross Fox“ versija. Gamintojas tikisi, kad šių modelių savita išvaizda pritrauks jaunus pirkėjus.

Truputį vėliau pasirodys nišiniai „Volkswagen“ modeliai. 2008 m. debiutuos „Golf“ pagrindu sukurtas kupė „Scirocco“, o iki 2009 m. turėtų pasirodyti ir „Passat“ pagrindu sukurtas kupė formos sedanas, kuris veikiausiai bus panašus į „Mercedes-Benz CLS“ modelį.

W.Bernhardas tikina, kad ši „Skrybėlės“ strategija turi du didelius privalumus:

  • „¢ „Volkswagen“ bus mažiau priklausomas nuo pagrindinių savi modelių – „Golf“, „Passat“ ir „Polo“;
    „¢ Gamintojas galės ženkliai praplėsti modelių gamą su gana nedidelėmis papildomomis investicijomis.

Praeitų metų gegužės 1 d. perėmęs „Volkswagen“ markės grupės šturvalą W.Bernhardas greitai suprato, kad artimiausius trejus metus viena rimčiausių problemų bus naujų masinių modelių debiutų stygius. Penktosios kartos „Golf“ debiutavo 2003 m. rudenį, šeštosios kartos „Passat“ – praeitų metų kovą, o „Golf“ sedano versija „Jetta“ – birželio mėnesį. W.Bernhardas mano, kad dabar pagrindinis gamintojo uždavinys yra sumažinti kaštus ir pasiūlyti naujų modelių. Pasak jo, susidariusi padėtis yra panaši kaip ir tuomet, kai jis vadovavo „Chrysler“ grupės gamybos skyriui. Tada W.Bernhardas nusprendė pasiūlyti „Chrysler 300“ (Europoje žinomas kaip „Chrysler 300C“) ir „Dodge Charger“ sedanus, kurie atrodė gan skirtingai, tačiau buvo sukurti tos pačios platformos pagrindu ir turėjo nemažai bendrų komponentų.

„Volkswagen Cross Polo“

Naudodamas bendrus komponentus ir ant tų pačių surinkimo linijų gamindamas keletą modelių W.Bernhardas tikisi iki 2010 m. „Volkswagen“ naujų modelių kūrimo kaštus sumažinti net 7 mlrd. eurų (24 mlrd. Lt).

Vis dėlto ši W.Bernhardo strategija susilaukia ir kritikos. „Morgan Stanley“ analitikas Adamas Jonas mano, kad panašių išvestinių modelių kūrimas gali sukelti rimtų problemų. Anot jo, tai reiktų daryti itin atidžiai, nes dėl aršios konkurencijos pirkėjams įsiūlyti tik apdaila besiskiriančius automobilius yra tikrai nelengva. A.Jonas tikina, kad dabar pirkėjai yra pakankamai gerai informuoti, kad suprastų, jog vienas ar kitas automobilis išesmės nepasižymi jokiomis naujovėmis.

Vasaris 21, 2006   Įrašas priklauso rubrikai "Produktai"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: