
Autoverslas
- Ką dyzelių nuosmukis Europoje reiškia Lietuvai
- Alternatyvių degalų dalis naujų automobilių rinkoje jau viršijo 6%
- X klasės „Mercedes-Benz“ taikosi į turtingus keturračių mėgėjus ir buriuotojus
- „Daimler“ pasiruošęs paneigti kaltinimus dėl sukčiavimo su emisijomis
- Tikimasi, kad „E-Pace“ taps populiariausiu „Jaguar“ modeliu
- Pigaus automobilio projektas – „Volkswagen“ decentralizacijos išbandymas
- Kiek elektromobiliai yra švaresni už įprastinius priklauso nuo to, kur jūs esate
- PSA, „Renault“ ir „Suzuki“ domisi galimybe investuoti į „Proton“
- Kodėl „Tesla“ yra nepanaši į nė vieną kitą automobilių gamintoją
- „Kodiaq“ visureigis atveria naujas galimybes „Škoda“ markei
- Archyvas
Paieška
Vokietijos vyriausybė pritarė mokesčių lengvatoms dėl dyzelinių filtrų
Po keletą savaičių trukusių debatų dėl dyzelinių automobilių poveikio gyventojų sveikatai Vokietijos vyriausybė patvirtino mokesčių lengvatas žmonėms, perkantiems naują dyzelinį automobilį su suodžių filtru arba įmontuojantiems filtrą į turimą transporto priemonę. Įstatymą dar turės patvirtinti Vokietijos parlamentas.
Vyriausybė pritarė finansų ministro Hanso Eichelio pasiūlytam įstatymo projektui, pagal kurį naują dyzelinį automobilį su suodžių filtru perkantys žmonės gaus 350 eurų (1,208 Lt), o įmontuojantys filtrą į eksploatuojamą automobilį – 250 eurų (863 Lt) mokesčių nuolaidą. Be to, šiame projekte numatyta, kad nuo 2008 m. filtrų neturintys nauji dyzeliniai automobiliai bus papildomai apmokestinami net 20% dydžio tarifu.
Š is mokestis turėtų kompensuoti Vokietijos žemių lėšas, prarastas dėl nuolaidų automobilius su filtrais įsigijusiems žmonėms. Manoma, kad dėl mokesčio nuolaidos Vokietijos žemės 2006 ir 2007 m. praras daugiau kaip po 565 mln. eurų (1,951 mln. Lt). 2008 m. ši suma turėtų sumažėti iki 30 mln. eurų (104 mln. Lt).
„Commerzbank“ analitikų teigimu, dėl naujojo įstatymo nukentės gamintojai, kurie kol kas negali užtikrinti pakankamos dyzelinių automobilių su filtrais pasiūlos, pavyzdžiui, „Volkswagen“. Dėl to veikiausiai sumažės jų dyzelinių modelių pardavimai ir 300-350 eurų (1,036-1,208 Lt) padidės automobilių gamybos kaštai. Naujasis teisės aktas palankus „PSA/Peugeot/Citroen“ ir „DaimlerChrysler“ valdomai „Mercedes-Benz“, nes šie gamintojai filtrus montuoja į didžiąją dalį dyzelinių automobilių.
Naujasis įstatymas naudingas ir automobilių komponentų gamintojams, ypač Japonijos bendrovėms NGK ir „Ibiden“ bei Prancūzijos kompanijai „Faurecia“. Pasak „Commerzbank“, NGK ir „Ibiden“ yra vieninteliai keraminių filtrų tiekėjai, tuo tarpu „Faurecia“, kurios 71% akcijų priklauso PSA, užima apie 60% filtrų rinkos. Kiti stambūs suodžių filtrų gamintojai yra su PSA, „Ford“ ir „Opel“ bendradarbiaujantis „Tenneco Automotive“ bei „Audi“, BMW ir „Volkswagen“ filtrus tiekiantis „Eberspaecher“.
Dyzeliniai automobiliai Vokietijoje ir daugelyje kitų Europos šalių išpopuliarėjo dėl didesnio efektyvumo ir pigesnio kuro, tačiau šiemet jų užimama rinkos dalis Vokietijoje sumažėjo. KBA agentūros duomenimis, balandį dyzeliai užėmė 41,7% šios šalies rinkos, tuo tarpu vienu metu jie sudarė net 50% parduodamų automobilių. „Commerzbank“ pridūrė, kad kol kas neaišku, ar taip atsitiko dėl gyventojų susirūpinimo aplinkos tarša, ar dėl numatomų mokesčių nuolaidų.
Naujasis įstatymas pakenks dileriams ir pirkimo finansavimo paslaugas teikiančioms bendrovėms, nes dėl jo sumažės filtrų neturinčių dyzelinių automobilių vertė.
Gegužė 17, 2005 Įrašas priklauso rubrikai "Naujienos"
Parašykite komentarą