
Autoverslas
- Ką dyzelių nuosmukis Europoje reiškia Lietuvai
- Alternatyvių degalų dalis naujų automobilių rinkoje jau viršijo 6%
- X klasės „Mercedes-Benz“ taikosi į turtingus keturračių mėgėjus ir buriuotojus
- „Daimler“ pasiruošęs paneigti kaltinimus dėl sukčiavimo su emisijomis
- Tikimasi, kad „E-Pace“ taps populiariausiu „Jaguar“ modeliu
- Pigaus automobilio projektas – „Volkswagen“ decentralizacijos išbandymas
- Kiek elektromobiliai yra švaresni už įprastinius priklauso nuo to, kur jūs esate
- PSA, „Renault“ ir „Suzuki“ domisi galimybe investuoti į „Proton“
- Kodėl „Tesla“ yra nepanaši į nė vieną kitą automobilių gamintoją
- „Kodiaq“ visureigis atveria naujas galimybes „Škoda“ markei
- Archyvas
Paieška
Vokietijos autoverslo sektorių purto profsąjungų reikalavimai didinti algas
Praeito mėnesio pabaigoje įvyko pirmas rimtas Vokietijos pramonininkų ir „IG Metall“ profsąjungos konfliktas, kuomet tūkstančiai darbininkų visoje šalyje trumpam paliko savo darbo vietas. Darbdaviai tikina norį kuo greičiau susitarti dėl 3,2 mln. pramonės darbininkų atlyginimų. Interviu televizijai ZDF Vokietijos darbdavių asociacijos „Gesamtmetall“ prezidentas Martinas Kannegiesseris teigė, jog gamintojai neturi laiko ilgoms deryboms. Anot jo, bendrovės turi įsipareigojimų įvairiose pasaulio vietose esantiems pirkėjams, todėl reikia kuo greičiau išspręsti šią problemą.
Didžiausia Vokietijos profsąjunga „IG Metall“ siekia, kad bendrovės augančio pelno sąskaita darbininkų atlyginimus padidintų 5%. Siekdami įtikinti gamintojus darbininkai kovo 29 d. naktį pradėjo įspėjamuosius streikus. Profsąjungos teigimu, daugiau nei 10 tūkst. Cologne mieste esančios „Ford“ gamyklos darbininkų vienai valandai nutraukė darbus, o ryte streikavo 3 tūkst. Saarlouiso gamyklos darbininkų. „Ford“ teigia žinojusi apie planuojamus streikus ir numačiusi tai savo planuose, tad gamybos apimtys smarkiai nenukentėjo.
„IG Metall“ akcija palietė ir „DaimlerChrysler“. Apie 12 tūkst. Sindelfingeno gamyklos darbininkų anksčiau nei planuota paliko savo darbo vietas. Š ioje gamykloje gaminami dauguma „Mercedes-Benz“ modelių, o taip pat „Maybach“ automobiliai. Darbus trumpam nutraukė ir Rastatto bei Duesseldorfo gamyklų darbininkai. „DaimlerChrysler“ laikosi nuostatos nekomentuoti nesutarimų su darbuotojais.
Bavarijos žemėje streikavo net 14 bendrovių darbininkai, tarp jų ir „Siemens“ valdomo „Osram“, apsaugos sistemų gamintojo EADS, komponentų gamintojo „Epcos“ bei mikroschemų gamintojo „Infineon“.
Bendrovės tikina, kad darbininkų reikalavimai yra nerealūs ir siūlo 1,4% didesnius atlyginimus bei vienkartines išmokas. Analitikai mano, kad atlyginimai galėtų padidėti daugiausiai 3%. „Dresdner Kleinwort Wasserstein“ automobilių rinkos specialistas Arndtas Ellinghorstas tikina, kad tai padaryti gamintojams būtų nesunku, nes atlyginimai sudaro apie 15-16% jų pajamų. Tuo tarpu medžiagų bei žaliavų kaštai siekia net 60-70% pardavimų, todėl Vokietijos gamintojai skaudžiai kenčia dėl pernelyg sudėtingų savo produktų bei įmantrių technologijų.
Manoma, kad „IG Metall“ ir gamintojų derybos dėl atlyginimų vyks pirmoje balandžio mėnesio pusėje. Profsąjunga grasina, kad nepasiekus reikalaujamo atlyginimų padidinimo po Velykų prasidės masiniai streikai.
Balandis 10, 2006 Įrašas priklauso rubrikai "Naujienos"
Parašykite komentarą