Vokietija siekia blokuoti ES susitarimą dėl automobilių CO2 dujų

Aplinkosaugos aktyvistai pranešė, jog Vokietijai pavyko pasiekti, kad anglies dvideginio (CO2) išmetimo mažinimo įstatymas, įsigaliosiąs nuo 2020 m., būtų atidėtas. Tai įvyko po paskutiniojo Vokietijos kanclerės Angelos Merkel įsikišimo, kai ši derėjosi su Enda’u Kenny, Airijos, tuo metu dar pirmininkavusios ES, ministru pirmininku.

Vokietija nerimauja, kad 2020 m. tikslas sumažinti CO2 išmetimo kiekį iki 95 g/km nuo maždaug 132 g/km šiuo metu padarys didelės žalos šalies prabangių automobilių gamintojams, tokiems kaip BMW ir „Mercedes-Benz“, kurie daugiausiai parduoda didesnius, taigi labiau taršius automobilius. Šiuo metu Vokietija neturi pakankamai paramos, kad galėtų pasiekti ES šalių susitarimo panaikinimą, tad pasirūpino šio nutarimo atidėjimu, kad vėliau galėtų gauti paramos iš kitų šalių, tokių kaip Kroatija, kuri įstojo į ES tik šį mėnesį. Nyderlandai ir Jungtinė Karalystė taip pat parėmė Vokietijos prašymą dėl atidėjimo. Transporto ir aplinkosaugos lobistinės grupės atstovas Gregas Archeris teigia, jog tokia vienos šalies spaudimo sėkmė siekiant pakeisti Europos Parlamento, Komisijos ir Tarybos nutarimą neturi precedento ES aplinkosaugos politikoje.

Ekologiškumas tampa vis rimtesniu iššūkiu automobilių gamintojams

Airija tarpininkavo sudarant kompromisinį susitarimą, pagal kurį gamintojai gali elektrinių ir kitų ekologiškų automobilių pardavimais kompensuoti taršių automobilių pardavimus, tačiau Vokietija tikėjosi didesnės pergalės.

Vokietijos automobilių gamintojai skundžiasi, kad didesnis CO2 išmetimo ribojimas suteikia geresnę padėtį Prancūzijos „Renault SA“, „PSA/Peugot-Citroen“ ir Italijos „Fiat S.p.A“, nes jie parduoda mažesnius automobilius, kurių taršos mastai taip pat mažesni.

Vokietija taip pat pageidauja, kad šis sprendimas būtų atidėtas iki šalies parlamento rinkimų, įvyksiančių 2013 m. rugsėjį.

ES diplomatai baiminasi, kad atidėjimas gali visai suardyti šį trapų kompromisą.

95 g/km reiškia, jog 100 km gali būti sunaudojama apie 4 ltr. benzino, o tai atitinka maždaug 59 mpg JAV arba 71 mpg Jungtinėje Karalystėje. Šio susitarimo šalininkai teigia, jog tai skatintų sumažinti automobilių taršą, kuri prisideda prie klimato atšilimo. Automobilių gamintojai turi sumažinti CO2 išmetimą iki 130 g/km tarp 2012 ir 2015 m. Kiekvienas gamintojas turi pasiekti individualų rezultatą atsižvelgiant į jo parduodamų automobilių struktūrą ir emisijų mažinimą praeityje. Tie, kuriems nepavyks to padaryti, susidurs su piniginėmis baudomis.

Liepa 22, 2013   Įrašas priklauso rubrikai "Naujienos"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: