Ulricho Hackenbergo, inžinerijos genijaus, išskirtinės karjeros pabaiga?

„Automotive News Europe“ apžvalgininkas Christiaanas Hetzneris analizuoja situaciją, kuomet „Volkswagen“ grupę užgriuvęs dyzelinių variklių emisijų klastojimo skandalas gali į šipulius sudaužyti vieno iškiliausių Vokietijos inžinierių Ulricho Hackenbergo karjerą. 65 m. „Audi“ produktų kūrimo skyriaus vadovas daugiau kaip ketvirtį amžiaus svariai prisidėjo prie „Volkswagen“ grupės produktų strategijos formavimo, tačiau dabar yra nušalintas atliekant tyrimą dėl neteisėtos programinės įrangos naudojimo dyzeliniuose varikliuose.

„Volkswagen“ prisipažinimas manipuliavus emisijų testų rezultatais privertė pasitraukti artimą U.Hackenbergo draugą grupės vadovą Martiną Winterkorną. Anot Ch.Hetznerio, abu būdami inžinieriai jie puikiai vienas kitą suprato. Pasitraukus U.Hackenbergui, „Volkswagen“ prarastų savo revoliucinės platformų strategijos kūrėją. Itin lanksčios architektūros, paremtos kintamo dydžio modulių bei standartizuotų sąsajų naudojimu, suteikia „Volkswagen“ didelį konkurencinį pranašumą, nes kiti gamintojai dar nėra taip toli pažengę. Pavyzdžiui, „General Motors“ dar tik pereina prie modulinių architektūrų ir užtruks kone dešimtmetį vydamasis Vokietijos gamintoją.

Bergisch Gladbacho (Vokietija) Taikomųjų mokslų universiteto Automobilių tyrimų centro vadovas Stefanas Bratzelis mano, kad U.Hackenbergas yra labai svarbus „Volkswagen“, nes jis ne tik sukūrė modulinių architektūrų strategiją, bet ir geriau už bet ką kitą išmano gamintojo inžinerijos niuansus. Nuo pareigų taip pat nušalinti ir „Volkswagen“ markės produktų kūrimo ir visos grupės variklių skyriaus vadovas Heinzas-Jakobas Neusseris bei ankstesnis grupės variklių skyriaus vadovas Wolfgangas Hatzas, kuris dabar eina „Porsche“ vyriausiojo inžinieriaus pareigas.

U.Hackenbergas jau nuo jaunystės domėjosi technologijomis, tačiau meilė muzikai jo vos neprivertė pasukti į garso inžineriją. Vis dėlto jis pasirinko mechaninės inžinerijos studijas viename žymiausių Vokietijos technikos universitetų – Acheno RWTH. 1984 m. čia jis parašė daktaro disertaciją apie motociklų technologijas ir iki šiol yra aistringas motociklininkas. Žinoma, kad jis mėgsta KTM markės motociklus, tačiau „Volkswagen“ grupei įsigijus „Ducati“ perėjo prie pastarųjų.

Ulrichas Hackenbergas

1985 m. apsigynęs disertaciją U.Hackenbergas įsidarbino „Audi“, kur 1989 m. jam patikėta vadovauti koncepcijų kūrimui. Vėliau jis perėmė visų „Audi“ modelių techninių projektų valdymą ir prisidėjo prie TT kupė pasirodymo 1998 m. Kiek pasidarbavęs „Volkswagen“, 2002 m. U.Hackenbergas sugrįžo į „Audi“ ir vadovavo tyrimų ir technologijų diegimo skyriui. Čia jis ir sukūrė savo pirmąją modulinę architektūrą MLB, kuri leido sumažinti išilgai montuojamą variklį turinčių „Audi“ modelių kūrimo bei gamybos kaštus.

2007 m. tuometinis „Audi“ vadovas Martinas Winterkornas buvo paskirtas visos grupės vadovu, tad kartu su savimi į Wolfsburgą jis pasikvietė ir U.Hackenbergą bei dizaino vadovą Walterį de Silvą. Čia U.Hackenbergas ėmėsi kurti savo didžiausią projektą – skersai montuojamą variklį turinčių automobilių modulinę architektūrą MQB, kurios pagrindu kitąmet bus pagaminta apie 6 mln. automobilių.

Vis dėlto kvalifikuotų vadovų perėjimas į „Volkswagen“ skaudžiai atsiliepė „Audi“, ir jau 2013 m. M.Winterkornas sugrąžino U.Hackenbergą į Ingolstadtą spręsti „Audi“ užgriuvusias bėdas. Vienas anonimu panorėjęs likti rinkos analitikas pastebi, kad šis žingsnis nebuvo be pagrindo – „Audi“ produktų kūrimo ir technologijų diegimo skyrius buvo apimtas suirutės. Sugrįžęs U.Hackenbergas pirmiausiai atgaivino elektrinio „R8 e-tron“ kūrimo programą, kuri buvo įšaldyta dėl didelių baterijos kaštų ir pernelyg mažo nuvažiuojamo atstumo. Pakeitus baterijos tipą ir padidinus kitų komponentų efektyvumą U.Hackenbergui pavyko daugiau nei dvigubai padidinti šio elektrinio superautomobilio įveikiamą atstumą.

Į Wolfsburgą išvykus Walteriui de Silvai, pakriko ir „Audi“ dizainas. Jei anksčiau „Audi“ buvo giriama už išraiškingus TT bei A5 modelius, tai vėliau Wolfgango Eggerio dizainas buvo kritikuojamas kaip pernelyg monotoniškas, nes kone visi „Audi“ modeliai ėmė atrodyti vienodai. Dėl to U.Hackenbergas pasikvietė „Volkswagen“ dizainerį Marcą Lichtę, kuriam buvo pavesta sukurti naują dizaino kryptį, vėliau pademonstruotą „Audi Prologue“ koncepciniame modelyje. Naujausias U.Hackenbergo projektas buvo automatizuoto vairavimo technologijų kūrimas – „Hockenheimring“ trasoje jau buvo galima išvysti be vairuotojo pagalbos ratus sukantį „Audi RS7“.

Vienas analitikas pastebi, kad U.Hackenbergas puikiai moka patraukti žmones. Jis geba improvizuoti ir rasti greitą sprendimą, tačiau taip pat gali strategiškai mąstyti atsižvelgdamas į ilgąjį laikotarpį. Be to, jis yra tikras automobilių entuziastas.

Kiek anksčiau viename interviu Vokietijos žurnalui U.Hackenbergas apibūdindamas savo vadovavimo stilių teigė, jog tobulumo jis siekia ragindamas ieškoti trūkumų ir skatindamas tuos, kurie juos randa. Vis dėlto dabar U.Hackenbergui gali tekti atsakyti už tai, kad kažkurie jam pavaldūs inžinieriai neišdrįso atskleisti nepagrąžintos tiesos apie dyzelinių variklių emisijas.

Spalis 26, 2015   Įrašas priklauso rubrikai "Naujienos"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: