R.Rinolfi: vožtuvų kontrolės sistemos taupo degalus

„Fiat Research“ tyrimų centro vadovas teigė, kad kitas persilaužimas variklių technologijoje bus elektroninės vožtuvų valdymo sistemos, kurios padidins jėgainių ekonomiškumą. Anot šio centro vadovo Rinaldo Rinolfi, sistema užtikrintų nepriklausomą vožtuvų bei cilindrų valdymą.

R.Rinolfi, kuris laikomas bendros magistralės dyzelinio variklio kūrėju, teigė, kad išprincipo ši sistema būtų paprasta, tačiau ją sukurti yra sudėtinga. Kaip pavyzdį jis pateikė dar 1912 m. Rudolfo Dieselio sukurtą bendros magistralės dyzelinio variklio koncepciją, kuriai įgyvendinti prireikė beveik 80 metų.

“Valvetronic” sistemos veikimo principas

2001 m. BMW pristatė elektromechaninę vožtuvų valdymo sistemą „Valvetronic“. Š i sistema sinchroniškai valdo visus cilindrus ir leidžia beveik 8% sumažinti degalų sąnaudas. Vis dėlto R.Rinolfi geriau vertina elektrohidraulinę sistemą, kuri atskirai valdo kiekvieną vožtuvą ir cilindrą. Tokia sistema kuro sąnaudas sumažintų net apie 12%.

Pasak R.Rinolfi, pagrindinis benzininių variklių tyrimų tikslas yra pagerinti jų ekonomiškumą. „Fiat“ tyrimų centro vadovas mano, kad benzininiai varikliai turi nemažai šansų pasipriešinti dyzelinėms jėgainėms. Visų pirma jie turėtų pasižymėti didesniu sukimo momentu esant nedidelėms apsukoms. Be to, benzininiai varikliai galėtų panaudoti pagrindinį dyzelių ginklą – turbiną ir mažesnį darbinį tūrį.

R.Rinolfi mano, kad nedidelio darbinio tūrio benzininis variklis su turbina ir elektrohidrauliniu vožtuvų valdymu būtų net 25% ekologiškesnis. Dar labiau aplinkos taršą būtų galima sumažinti naudojant suslėgtas gamtines dujas – tuomet išmetamas anglies dvideginio kiekis sumažėtų beveik 50%.

Birželis 1, 2005   Įrašas priklauso rubrikai "Naujienos"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: