Pristatydamas 2 cilindrų benzininį variklį „Fiat“ tikisi išsaugoti ekologiškiausio Europos gamintojo titulą

Italijos bendrovė „Fiat“ tikisi, kad naujas dviejų cilindrų benzininis agregatas leis išsaugoti ekologiškiausio Europos automobilių gamintojo titulą. Nuo rugsėjo mėnesio europiečiai galės užsisakyti „Fiat 500“ su 875 cm3 agregatu, kuris yra vienintelis Europoje siūlomas dviejų cilindrų variklis. „Fiat“ tikisi, kad „TwinAir“ vardu vadinama dviejų cilindrų variklių šeima leis išsaugoti mažiausias vidutines CO2 emisijas.

Š iuo metu beveik visi automobilių gamintojai siekia mažinti degalų sąnaudas kurdami modernius mažesnio darbinio tūrio variklius su tiesioginio degalų įpurškimo sistemomis bei turbinomis, nes pirkėjai ieško ekonomiškesnių automobilių, o ES vis griežtina aplinkos taršos normatyvus. Pristatydamas naująjį variklį už verslo plėtrą atsakingas „Fiat“ viceprezidentas Afredo Altavilla teigė, kad gamintojas neketina užleisti savo pozicijų.

„Fiat 500“ su naujuoju „TwinAir“ varikliu bei automatizuota greičių dėže 100 km kelio sunaudoja tik 4,1 ltr. benzino, o CO2 emisija sudaro 92 g/km. Versija su penkių laipsnių mechanine greičių dėže 100 km kelio sunaudoja 4,2 ltr. degalų, o CO2 emisija sudaro 95 g/km. „Fiat 500“ su 63 kW (85 AG) 0,9 ltr. „TwinAir“ varikliu Italijoje kainuos nuo 13,250 eurų (45,750 Lt), 500 eurų (1,726 Lt) pigiau už versiją su 1,4 ltr. agregatu.

“Fiat 500″ su “TwinAir” varikliu

Vėliau gamintojas žada pasiūlyti ir 65 AG bei turbininę 115 AG „TwinAir“ variklio versijas. Naujasis dviejų cilindrų agregatas bus montuojamas mažuose „Fiat“ bei „Lancia“ modeliuose, įskaitant ir kitąmet debiutuosiančius naujos kartos „Lancia Ypsilon“ bei „Fiat Panda“ automobilius. A.Altavilla teigimu, vėliau „TwinAir“ variklį komplektuojant su mažo pajėgumo hibridine sistema ir dvigubos sankabos automatizuota greičių dėže CO2 emisijas bus galima sumažinti iki 80 g/km.

„TwinAir“ variklis bus gaminamas Lenkijoje, Bielsko-Biala mieste esančioje gamykloje. Čia per metus bus galima pagaminti iki 450 tūkst. agregatų. „TwinAir“ yra mažiausio darbinio tūrio benzininis variklis Europoje, dar mažesnį agregatą turi tik dyzelinė „Smart“ versija (799 cm3). Visame pasaulyje dviejų cilindrų variklius siūlo tik dar vienas gamintojas – „Tata Motors“: 623 cm3 jėgainė montuojama į mažąjį „Tata Nano“.

2009 m. „Fiat“ vidutinė CO2 emisija siekė 127,8 g/km ir, „JATO Dynamics“ duomenimis, buvo mažiausia tarp Europos gamintojų. Vis dėlto praeitais metais didelę pažangą pasiekė „Toyota Motor“, kurios emisija Europoje sumažėjo nuo 144,9 g/km iki 130,1 g/km. „Toyota Motor“ aplinkosauginių reikalų Europos padalinio vadovas Willy Tomboy pristatydamas „Auris“ hibridinę versiją teigė, jog Japonijos gamintojas sieks tapti pačiu ekologiškiausiu Europoje.

Liepa 23, 2010   Įrašas priklauso rubrikai "Naujienos"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: