Autoverslas
- Ką dyzelių nuosmukis Europoje reiškia Lietuvai
- Alternatyvių degalų dalis naujų automobilių rinkoje jau viršijo 6%
- X klasės „Mercedes-Benz“ taikosi į turtingus keturračių mėgėjus ir buriuotojus
- „Daimler“ pasiruošęs paneigti kaltinimus dėl sukčiavimo su emisijomis
- Tikimasi, kad „E-Pace“ taps populiariausiu „Jaguar“ modeliu
- Pigaus automobilio projektas – „Volkswagen“ decentralizacijos išbandymas
- Kiek elektromobiliai yra švaresni už įprastinius priklauso nuo to, kur jūs esate
- PSA, „Renault“ ir „Suzuki“ domisi galimybe investuoti į „Proton“
- Kodėl „Tesla“ yra nepanaši į nė vieną kitą automobilių gamintoją
- „Kodiaq“ visureigis atveria naujas galimybes „Škoda“ markei
- Archyvas
Paieška
Pradėtos didžiausio JAV tiekėjo – “Delphi” – bankroto procedūros
Antrasis pagal dydį pasaulyje ir didžiausias JAV automobilių komponentų gamintojas “Delphi” paprašė pradėti bankroto procedūras pagal 11 JAV bankroto įstatymo straipsnį. “Delphi” kamuoja dideli atlyginimų bei įvairiausių socialinių išmokų kaštai, kuriuos jis paveldėjo dar iš”General Motors”. “Delphi” yra didžiausia automobilių pramonės bendrovė, kuriai pradėta bankroto procedūra. Visame pasaulyje “Delphi” turi apie 185 tūkst. darbuotojų.
Bankroto procedūra pradėta taikyti tik JAV esantiems “Delphi” padaliniams. Sprendimą pradėti bankroto procedūrą priėmė gamintojo direktorių taryba, kuri tuo pat metu bendrovės viceprezidentu ir finansų padalinio vadovu paskyrė Robertą Dellingerį. Š iame poste jis pakeitė Johną Sheeną, kuris pavadavo išviceprezidento ir finansų padalinio vadovo postų turėjusį pasitraukti Alaną Davesą.
“Delphi” sunkiai sekasi nuo pat 1999 m., kuomet jis buvo atskirtas nuo “General Motors”. Vien pirmąjį šių metų pusmetį grynieji “Delphi” nuostoliai siekė 741 mln. dolerių (2,128 mln. Lt). Komponentų gamintojas nurodė, kad šių metų rugsėjo 31 d. jo turtas sudarė 17,1 mlrd. dolerių (49,1 mlrd. Lt), o skolos siekė 22,17 mlrd. dolerių (63,67 mlrd. Lt). Pernai “Delphi” pardavimai siekė 28,6 mlrd. dolerių (82,1 mlrd. Lt), išjų 12,7 mlrd. dolerių (36,5 mlrd. Lt) sudarė pardavimai “General Motors”.
“Delphi” vadovas Steve,as Milleris tikina, kad gamintojas būtinai turi įvykdyti restruktūrizaciją. Pasak jo, norint dirbti konkurencingai reikia kaip galima greičiau sumažinti kaštus, nes “Delphi” negali sėkmingai veikti paskui save tempdamas iš”General Motors” paveldėtas problemas ir mokėdamas itin aukštus atlyginimus savo darbuotojams. S.Milleris tvirtina, kad norėdamas išlikti “Delphi” turi peržiūrėti savo produktų gamą bei gamybos būdus. Vadovas mano, kad dalį gamybos operacijų teks apjungti, o kitos dalies reikės paprasčiausiai atsisakyti.
Valandinis “Delphi” darbininkų darbo užmokestis įskaitant priedus yra net 65 doleriai (189 Lt), o išmokos laikinai nedirbantiems darbuotojams šiemet siekia apie 400 mln. dolerių (1,149 mln. Lt).
Dėl paramos ir mažesnių atlyginimų “Delphi” išpradžių tarėsi su “General Motors” bei profsąjunga UAW, tačiau prasidėjus bankroto procedūrai šios organizacijos neteko savo įtakos komponentų gamintojui. Valandinį atlyginimą gaunančius “Delphi” darbuotojus šiuo metu kamuoja nežinia dėl būsimų atlyginimų bei socialinių išmokų. Analitikas Seanas McAlindenas mano, kad sumažėjęs darbo užmokestis gali supykdyti paprastus darbininkus, o prasidėję streikai sutrikdytų detalių tiekimą ne tik “General Motors”, bet ir kitiems gamintojams. “Plante and Moran” atstovas Craigas Fitzgeraldas teigia, kad teismui įšaldžius “Delphi” įsipareigojimus dėl to nukentėtų apie 2 tūkst. JAV detalių tiekėjų, o tai net gali sukelti jų bankrotų bangą.
Spalis 17, 2005 Įrašas priklauso rubrikai "Naujienos"
Parašykite komentarą