Patobulinimai sulankstomus stogus padarė praktiškesnius

Sulankstomus metalinius stogus išpopuliarino Prancūzijos gamintojo “Peugeot” sukurtas “206CC” modelis. Nuo debiuto 2000 m. buvo parduota net 325 tūkst. kupė-kabrioletų “Peugeot 206CC”, kuriems sulankstomus metalinius stogus tiekia Prancūzijos kėbulų gamintojas “Heuliez”.

“Peugeot” pirmavimas sulankstomų stogų srityje neturėtų stebinti, nes būtent ši bendrovė 1934 m. pagamino pirmąjį kupė-kabrioletą su metaliniu stogu. Tiesa, tuomet pavyko parduoti vos keliasdešimt šių automobilių. 1957 m. “Ford” JAV rinkai pateikė kupė-kabrioletą “Skyliner”, tačiau per trejus metus pavyko parduoti tik 50 tūkst. vnt.

Automobilių gamintojai sulankstomų metalinių stogų ilgą laiką vengė dėl papildomų kaštų, užimamos bagažinės erdvės ir prasto patikimumo bei patvarumo. Sulankstomų metalinių stogų koncepciją praeito dešimtmečio viduryje atgaivino “Mercedes-Benz” ir Vokietijos kėbulų gamintojo “Karmann” kartu sukurtas SLK modelis. Vis dėlto net ir po SLK debiuto dėl didelių papildomų kaštų sulankstomus stogus pradėjo naudoti tik prestižiniai gamintojai.

Didelis “Peugeot 206CC” populiarumas įrodė, kad pirkėjai pageidauja ir nebrangių, plačiosioms masėms skirtų automobilių su sulankstomu metaliniu stogu. “206CC” sėkmė daugelį Europos gamintojų paskatino apsvarstyti galimybes savo modelių gamą papildyti kupė-kabrioletais.

Sulankstomų stogų srityje darbuojasi nemažai bendrovių, kurios aktyviai vysto technologijas ir kuria dar patrauklesnius ir praktiškesnius sulankstomus metalinius stogus. Didžiausias sulankstomų metalinių stogų tiekėjas yra “Porsche” valdoma bendrovė “Car Top Systems” (CTS). CTS gamina stogus “Mercedes-Benz SLK”, SL ir “Peugeot 307CC” automobiliams. Pagrindiniai CTS varžovai yra “Heuliez” ir “Karmann”, tačiau konkurencija sparčiai auga – vis rimtesniais varžovais tampa “Edscha” ir “Webasto” padalinys “Oasys”.

“Peugeot 206CC”

Visi stogų gamintojai siekia spręsti jų kokybės, patikimumo ir kitas technines problemas. “Heuliez” vadovas Paulas Queveau teigė, kad bendrovė sukūrė antros kartos sensorinį jungiklį, kuris ne tik pakelia ar nuleidžia stogą, bet ir stebi jo būseną pakėlimo ar nuleidimo metu. Anot jo, patobulintas stogas greičiau veikia ir yra patikimesnis. Be to, naujoji sistema leidžiantis ar kylant stogui nuleidžia ir šoninius langus, o stogui pakilus juos vėl uždaro. P.Queveau tikina, kad dėl to pagerėja oro ir vandens izoliacija.

Nuo standartinio automobilio nuėmus stogą, jo kėbulo standumas žymiai sumažėja. Medžiaginis pakeliamas stogas taip pat yra lankstus, todėl tokiems kabrioletams ar roadsteriams reikia tik šiek tiek sutvirtinti kėbulą. Tuo tarpu kupė-kabrioletų su metaliniu sulankstomu stogu atveju reikia daug daugiau tikslumo, todėl ir jų kėbulas turi būti gerokai tvirtesnis. Vis dėlto “Oasys” vadovas Thomas Schuttas tvirtina, kad tai nesukelia sunkumų, nes pirkėjai automobilio standumą vertina kaip kokybės požymį. Anot T.Schutto, pageidaujama, kad automobilis būtų standesnis tiek su nuleistu, tiek su pakeltu stogu.

Sulankstomi stogai dažniausiai gaminami tiekėjų gamyklose, o vėliau pristatomi automobilių gamintojams. Stogo montavimas reikalauja ypatingo atidumo, nes automobilį perkeliant nuo surinkimo linijos ant ratų jo kėbulas dažnai šiek tiek palinksta. “Haulietz” šią problemą sprendžia “Opel Tigra TwinTop” stogą montuodamas šiam automobiliui jau stovint ant ratų. Panašiai elgiasi ir “Karmann”, tiekiantis stogus “Nissan Micra C+C” modeliui. Sunderlande (Didžioji Britanija) esančioje “Nissan” gamykloje “Karmann” atidarė savo gamybinį cechą – tarsi gamyklą gamykloje.

Daugelis kitų stogų gamintojų kupė-kabrioletus užsakovams gamina savo gamyklose arba įsikuria netoli jų gamyklų. CTS turi gamyklas Bremene (Vokietija) ir Sochaux mieste (Prancūzija) – netoli nuo ten, kur gaminami “Mercedes-Benz SLK” ir SL bei “Peugeot 307CC”. “Webasto” Portugalijoje statosi gamyklą šalia “Volkswagen” priklausančios “Autoeuropa” gamyklos, kur gaminamas naujasis “Eos” kupė-kabrioletas. “Karmann” “Renault Megane” kupė-kabrioletui skirtus sulankstomus metalinius stogus gabena išVokietijos.

Siekiant sumažinti kaštus dauguma sulankstomų stogų gaminami išplieno. Tik prestižiniai gamintojai naudoja išaliuminio ar kelių metalų lydinio pagamintus stogus, kurie yra lengvesni. Vienintelė išimtis būtų “Oasys”, kuris “Daihatsu Copen” kupė-kabrioleto stogą gamina išaliuminio.

Rugsėjis 27, 2005   Įrašas priklauso rubrikai "Naujienos"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: