
Autoverslas
- Ką dyzelių nuosmukis Europoje reiškia Lietuvai
- Alternatyvių degalų dalis naujų automobilių rinkoje jau viršijo 6%
- X klasės „Mercedes-Benz“ taikosi į turtingus keturračių mėgėjus ir buriuotojus
- „Daimler“ pasiruošęs paneigti kaltinimus dėl sukčiavimo su emisijomis
- Tikimasi, kad „E-Pace“ taps populiariausiu „Jaguar“ modeliu
- Pigaus automobilio projektas – „Volkswagen“ decentralizacijos išbandymas
- Kiek elektromobiliai yra švaresni už įprastinius priklauso nuo to, kur jūs esate
- PSA, „Renault“ ir „Suzuki“ domisi galimybe investuoti į „Proton“
- Kodėl „Tesla“ yra nepanaši į nė vieną kitą automobilių gamintoją
- „Kodiaq“ visureigis atveria naujas galimybes „Škoda“ markei
- Archyvas
Paieška
Legendinis „Porsche“ vadovo Wendelino Wiedekingo uždarbis
Svetimus pinigus skaičiuoti visada malonu, tad šįkart pasižvalgysime po geriausiai apmokamų automobilių gamintojų vadovų pinigines. Š ioje srityje neabejotinas lyderis yra ilgametis „Porsche“ šefas Wendelinas Wiedekingas. Nors tikslus jo atlyginimo dydis nėra žinomas, manoma, kad per metus jis uždirba mažiausiai 60 mln. eurų (207 mln. Lt). Pranešama, kad „Porsche“ valdyba pernai išsidalijo 112,7 mln. eurų (389 mln. Lt) ir daugiau nei pusė šios sumos veikiausiai atiteko vadovui.
W.Wiedekingas „Porsche“ vairą perėmė kuomet šią bendrovę kamavo išties dideli sunkumai, o jos rinkos vertė sudarė tik 300 mln. eurų (1,036 mln. Lt). Po 13 jo vadovavimo metų šis legendinis sportinių automobilių gamintojas vertinamas labai solidžia 25 mlrd. eurų (86 mlrd. Lt) suma. W.Wiedekingas kukliai paaiškina, kad pagrindinės jo kontrakto sąlygos niekad nesikeitė. Tai jam puikiai pasitarnavo, nes pradėdamas dirbti „Porsche“ jis sutarė dėl 1% metinio pelno dalies.
Carlosas Ghosnas
Antroje vietoje rastume „Renault“ ir „Nissan“ šefą Carlosą Ghosną, kuris vien už triūsą „Renault“ 2006 m. gavo 34,5 mln. eurų (119,1 mln. Lt), neskaitant atlyginimo „Nissan“. Nors kol kas nėra duomenų apie C.Ghosno uždarbį 2007 m., tačiau jis tikriausiai aplenkė savo kolegą „PSA/Peugeot-Citroen“ bosą Christianą Streiffą, kuris, „Automobilwoche“ apskaičiavimais, gavo „tik“ apie 3,1 mln. eurų (10,7 mln. Lt). Geriausiai apmokamas automobilių verslo vadovas kitapus Atlanto praeitais metais buvo „Ford Motor“ vedlys Alanas Mulally, uždirbęs 13,8 mln. eurų (47,6 mln. Lt). „General Motors“ šefui Rickui Wagoneriui lieka tik pavydėti, nes jis uždirbo vos 3,2 mln. eurų (11,0 mln. Lt).
Atskyręs nuostolingą „Chrysler“ grupę „Daimler“ vadovas Dieteris Zetsche nepamiršo sau atlyginti už pastangas – jo uždarbis praeitais metais sudarė 10,7 mln. eurų (36,9 mln. Lt). Jo kolega iš„Volkswagen“ Martinas Winterkornas pasitenkino gerokai kuklesniu beveik 5 mln. eurų (17 mln. Lt) atlyginimu.
Japonijoje vadovų atlyginimai yra visai kito mastelio. Pavyzdžiui, praeitais metais visa „Toyota Motor“ vadovų komanda, kurią sudaro 37 aukščiausio lygio pareigūnai, pasidalijo 15,3 mln. eurų (52,8 mln. Lt), t.y. beveik keturis kartus mažiau nei gavo W.Wiedekingas. Stebina tai, kad didžiausio ir pelningiausio gamintojo „Toyota Motor“ bosas Katsuaki Watanabe tikriausiai neuždirbo nei milijono eurų (3,5 mln. Lt).
Tiesa, išvardintos atlyginimų sumos neapima įvairių lengvatų, kaip kad poilsis kompanijos vasarnamyje ar nemokama narystė geriausiame golfo klube.
Balandis 28, 2008 Įrašas priklauso rubrikai "Naujienos"
Parašykite komentarą