
Autoverslas
- Ką dyzelių nuosmukis Europoje reiškia Lietuvai
- Alternatyvių degalų dalis naujų automobilių rinkoje jau viršijo 6%
- X klasės „Mercedes-Benz“ taikosi į turtingus keturračių mėgėjus ir buriuotojus
- „Daimler“ pasiruošęs paneigti kaltinimus dėl sukčiavimo su emisijomis
- Tikimasi, kad „E-Pace“ taps populiariausiu „Jaguar“ modeliu
- Pigaus automobilio projektas – „Volkswagen“ decentralizacijos išbandymas
- Kiek elektromobiliai yra švaresni už įprastinius priklauso nuo to, kur jūs esate
- PSA, „Renault“ ir „Suzuki“ domisi galimybe investuoti į „Proton“
- Kodėl „Tesla“ yra nepanaši į nė vieną kitą automobilių gamintoją
- „Kodiaq“ visureigis atveria naujas galimybes „Škoda“ markei
- Archyvas
Paieška
Kiek atsieis nauji ES taršos standartai?
Naujieji ES aplinkos taršos reikalavimai padidins automobilių gamintojų kaštus, tačiau kol kas dar neaišku, kiek tiksliai padidės gamybos išlaidos. Dar šį mėnesį ES šalių vyriausybės turėtų ratifikuoti „Euro 5“ ir „Euro 6“ taršos normatyvus, kuriuos praeitą mėnesį patvirtino Europos Parlamentas.
2009 m. rugsėjį įsigaliosiantis „Euro 5“ nustato griežtesnes suodžių taršos normas, tuo tarpu 2014 m. įsigaliosiančiame „Euro 6“ dėmesys skiriamas azoto oksidų mažinimui. Europos automobilių gamintojų asociacija ACEA skelbia, kad šių standartų įgyvendinimas vieno automobilio gamybos kaštus padidins maždaug 900 eurų (3 tūkst. Lt), tuo tarpu Europos Komisijos apskaičiavimais ši suma turėtų siekti tik 590 eurų (2 tūkst. Lt). Aplinkosauginės organizacijos „Transport and Environment“ vadovas Josas Dingsas tikina, kad abu skaičiavimai yra gerokai perdėti, nes neįvertinamas kaštų sumažėjimas dėl masto ekonomijos. Pasak J.Dingso, realus kaštų padidėjimas bus 200-300 eurų (700-1,000 Lt).
Norint atitikti „Euro 5“ standartą, kuris leistiną suodžių kiekį sumažina nuo 25 mg/km iki 5 mg/km, gamintojams į dyzelinius automobilius teks montuoti suodžių filtrus. Savo ruožtu „Euro 6“ standartas leistiną azoto oksidų kiekį sumažins nuo 180 mg/km iki 80 mg/km, tad gamintojams teks papildomai apdoroti išmetamąsias dujas.
Prancūzijos automobilių gamintojų asociacijos (CCFA) atstovas Andre Douaudas mano, kad dėl „Euro 6“ katalizatoriuose teks naudoti papildomų cheminių medžiagų, pavyzdžiui, amoniako. Pasak jo, kol kas dar neaišku, kaip veiksmingai pašalinti į aplinką išmetamą azoto oksidą, tad jo valymas gali pasirodyti esąs brangus – didelių sunkvežimių gamybos kaštai dėl azoto oksidų valymo sistemų gali padidėti net iki 6 tūkst. eurų (21 tūkst. Lt).
J.Dingsas pastebėjo, kad net ir griežtesni ES standartai vis dar neprilygsta kai kurių JAV valstijų aplinkos taršos normoms. Prancūzijos komponentų gamintojo „Valeo“ atstovas spaudai Alexandre,as Telinge tikina, kad „Euro 5“ standartui jau pasirengta, šiuo metu aktyviai tiriami „Euro 6“ standarto įgyvendinimo būdai.
Europos Komisija (EK) neketina pamiršti ir į aplinką išmetamo anglies dvideginio mažinimo. Panašu, kad Europos gamintojams nepavyks įvykdyti savanoriško įsipareigojimo iki 2008 m. išmetamo angles dioksido kiekį sumažinti iki 140 g/km, tad šių metų pabaigoje ar kitų metų pradžioje EK pateiks CO2 taršos mažinimo politikos gaires.
Sausis 22, 2007 Įrašas priklauso rubrikai "Naujienos"
Parašykite komentarą