Kiek atsieis nauji ES taršos standartai?

Naujieji ES aplinkos taršos reikalavimai padidins automobilių gamintojų kaštus, tačiau kol kas dar neaišku, kiek tiksliai padidės gamybos išlaidos. Dar šį mėnesį ES šalių vyriausybės turėtų ratifikuoti „Euro 5“ ir „Euro 6“ taršos normatyvus, kuriuos praeitą mėnesį patvirtino Europos Parlamentas.

2009 m. rugsėjį įsigaliosiantis „Euro 5“ nustato griežtesnes suodžių taršos normas, tuo tarpu 2014 m. įsigaliosiančiame „Euro 6“ dėmesys skiriamas azoto oksidų mažinimui. Europos automobilių gamintojų asociacija ACEA skelbia, kad šių standartų įgyvendinimas vieno automobilio gamybos kaštus padidins maždaug 900 eurų (3 tūkst. Lt), tuo tarpu Europos Komisijos apskaičiavimais ši suma turėtų siekti tik 590 eurų (2 tūkst. Lt). Aplinkosauginės organizacijos „Transport and Environment“ vadovas Josas Dingsas tikina, kad abu skaičiavimai yra gerokai perdėti, nes neįvertinamas kaštų sumažėjimas dėl masto ekonomijos. Pasak J.Dingso, realus kaštų padidėjimas bus 200-300 eurų (700-1,000 Lt).

Norint atitikti „Euro 5“ standartą, kuris leistiną suodžių kiekį sumažina nuo 25 mg/km iki 5 mg/km, gamintojams į dyzelinius automobilius teks montuoti suodžių filtrus. Savo ruožtu „Euro 6“ standartas leistiną azoto oksidų kiekį sumažins nuo 180 mg/km iki 80 mg/km, tad gamintojams teks papildomai apdoroti išmetamąsias dujas.

„Bosch“ sukurtas išmetamųjų dujų filtras

Prancūzijos automobilių gamintojų asociacijos (CCFA) atstovas Andre Douaudas mano, kad dėl „Euro 6“ katalizatoriuose teks naudoti papildomų cheminių medžiagų, pavyzdžiui, amoniako. Pasak jo, kol kas dar neaišku, kaip veiksmingai pašalinti į aplinką išmetamą azoto oksidą, tad jo valymas gali pasirodyti esąs brangus – didelių sunkvežimių gamybos kaštai dėl azoto oksidų valymo sistemų gali padidėti net iki 6 tūkst. eurų (21 tūkst. Lt).

J.Dingsas pastebėjo, kad net ir griežtesni ES standartai vis dar neprilygsta kai kurių JAV valstijų aplinkos taršos normoms. Prancūzijos komponentų gamintojo „Valeo“ atstovas spaudai Alexandre,as Telinge tikina, kad „Euro 5“ standartui jau pasirengta, šiuo metu aktyviai tiriami „Euro 6“ standarto įgyvendinimo būdai.

Europos Komisija (EK) neketina pamiršti ir į aplinką išmetamo anglies dvideginio mažinimo. Panašu, kad Europos gamintojams nepavyks įvykdyti savanoriško įsipareigojimo iki 2008 m. išmetamo angles dioksido kiekį sumažinti iki 140 g/km, tad šių metų pabaigoje ar kitų metų pradžioje EK pateiks CO2 taršos mažinimo politikos gaires.

Sausis 22, 2007   Įrašas priklauso rubrikai "Naujienos"



Komentarai

  • fxajk

    where can i buy clomid without dr prescription clomid tablete how to buy clomid price cheapest clomid pills where buy cheap clomiphene clomiphene price at clicks can you buy generic clomiphene prices

  • buy viagra and cialis onl

    The thoroughness in this break down is noteworthy.

  • can i take flagyl and cip

    This is a question which is in to my heart… Many thanks! Quite where can I upon the connection details an eye to questions?

  • lzmku

    semaglutide 14mg for sale - order periactin 4mg online purchase periactin online cheap

  • qr4st

    buy prednisone 20mg online - aprep lson buy prednisone 10mg for sale

  • w9vy9

    buy erectile dysfunction medications - site buy ed pills sale

  • 1diza

    cost cenforce 50mg - cenforce 50mg usa order cenforce 100mg online

  • eqylw

    cialis drug - https://ciltadgn.com/# comprar tadalafil 40 mg en walmart sin receta houston texas

  • Conniesmoks

    I am actually enchant‚e ‘ to glitter at this blog posts which consists of tons of worthwhile facts, thanks object of providing such data. https://gnolvade.com/

Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: