Jeanas-Martinas Folzas greitai paliks PSA/Peugeot-Citroen vadovo postą

Didžiausias Prancūzijos automobilių gamintojas „PSA/Peugeot-Citroen“ pranešė, kad kitų metų pradžioje savo postą paliks bendrovės vadovas Jeanas-Martinas Folzas. Thierry Peugeot vadovaujama PSA stebėtojų taryba J.M.Folzo įpėdinį turėtų paskelbti iki šių metų pabaigos.

J.M.Folzas palieka savo postą sunkiu metu – pastaruoju metu mažėja PSA užimama Europos rinkos dalis bei smunka bendrovės pelnas. Pristatydamas pirmojo šių metų pusmečio rezultatus, kuomet PSA pelnas smuktelėjo net 60%, J.M.Folzas atrodė pavargęs ir įsitempęs. Vis dėlto vadovas pažadėjo dar rugsėjo mėnesį paskelbti gamintojo pertvarkos programą.

PSA atstovas spaudai Huguesas Dufouras teigė, kad siekdamas padidinti PSA pelningumą J.M.Folzas veikiausiai pranešapie kaštų mažinimo planus. Deja, šią strategiją įgyvendinti turės būsimasis Prancūzijos gamintojo vadovas. Pirmąjį šių metų pusmetį PSA pardavimai Europoje smuktelėjo 2,2% iki 1,26 mln. automobilių, o užimama rinkos dalis sumažėjo nuo 14,5% iki 14%. Pelno marža pirmąjį pusmetį smuktelėjo nuo 4,4% iki 2,4%.

Jeanas-Martinas Folzas

Kol kas dar nėra aišku, kas taps J.M.Folzo įpėdiniu. Kalbama, kad PSA vadovu galbūt norėtų tapti naujovių ir kokybės skyriaus vadovas bei gamintoją valdančios Peugeot šeimos atstovas Robertas Peugeot. Kaip galimi kandidatai įvardijami ir abiejų PSA markių vadovai: „Peugeot“ šefas Fredericas Saint-Geours,as bei „Citroen“ bosas Claude,as Satinet. Beje, pastarajam kelią į PSA vadovo postą gali užkirsti jo amžius – C.Satinet jau eina 63-iuosius metus. PSA vadovu galėtų tapti ir platformų bei pirkimų skyriaus bosas Gilles Michelis.

Nuo septintojo dešimtmečio vidurio PSA vadovai būdavo parenkami iššalies, pavyzdžiui, J.M.Folzas anksčiau darbavosi didelėje cukraus perdirbimo bendrovėje. „PSA/Peugeot-Citroen“ išesmės valdo Peugeot šeima, kuriai priklauso 45,06% balsų bei 30,22% akcijų.

Beveik 10 metų vadovavęs PSA J.M.Folzas visuomet turėjo aiškią ateities viziją. Jis įdiegė bendrų „Peugeot“ bei „Citroen“ platformų strategiją, kuri leido atsigauti „Citroen“ markei. Be to, J.M.Folzas su kitais gamintojais nesudarinėjo strateginių aljansų, tačiau buvo linkęs bendradarbiauti įgyvendinant atskirus projektus, pavyzdžiui, kartu su BMW bei „Ford Motor“ kuriant variklius bei drauge su „Toyota Motor“ gaminant mažuosius modelius „Peugeot 107“ ir „Citroen C1“. Š io dešimtmečio pradžioje J.M.Folzo vadovaujama PSA neblogai pasinaudojo savo pranašumu bendros magistralės dyzelinių variklių srityje, tačiau pastaruoju metu PSA ir „Renault“ vis labiau patiria spaudimą išproduktų spektro abiejų pusių: išprestižinius modelius siūlančių Vokietijos gamintojų bei nebrangiais mažais automobiliais garsėjančių Azijos atstovų.

Rugsėjis 21, 2006   Įrašas priklauso rubrikai "Naujienos"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: