
Autoverslas
- Ką dyzelių nuosmukis Europoje reiškia Lietuvai
- Alternatyvių degalų dalis naujų automobilių rinkoje jau viršijo 6%
- X klasės „Mercedes-Benz“ taikosi į turtingus keturračių mėgėjus ir buriuotojus
- „Daimler“ pasiruošęs paneigti kaltinimus dėl sukčiavimo su emisijomis
- Tikimasi, kad „E-Pace“ taps populiariausiu „Jaguar“ modeliu
- Pigaus automobilio projektas – „Volkswagen“ decentralizacijos išbandymas
- Kiek elektromobiliai yra švaresni už įprastinius priklauso nuo to, kur jūs esate
- PSA, „Renault“ ir „Suzuki“ domisi galimybe investuoti į „Proton“
- Kodėl „Tesla“ yra nepanaši į nė vieną kitą automobilių gamintoją
- „Kodiaq“ visureigis atveria naujas galimybes „Škoda“ markei
- Archyvas
Paieška
Jau 2006 m. “Toyota” turi šansų pralenkti “General Motors”
“Toyota Motor” paskelbus kitų metų gamybos planus, smuktelėjo “General Motors” akcijų kaina, nes paaiškėjo, kad Japonijos bendrovė jau kitąmet gali aplenkti JAV automobilių gamybos milžiną ir tapti pačiu didžiausiu pasaulyje automobilių gamintoju. “Toyota Motor” 2006 m. planuoja pagaminti rekordinį automobilių kiekį – 9,06 mln. vnt., tuo tarpu analitikai prognozuoja, kad nuo “General Motors” konvejerių turėtų nuriedėti apie 9,15 mln. automobilių.
Po “Toyota” plano paskelbimo “General Motors” akcijų kaina sumažėjo 5% iki žemiausio lygio nuo pat 1987 m. (įvertinus komponentų gamintojo “Delphi” atskyrimą 1999 m.). Išviso per šiuos metus JAV gamintojo akcijų kaina jau nusmuko beveik 50%.
“General Motors” neskelbia metinių pardavimų bei gamybos prognozių, tačiau analitikai tikina, kad nepakitus dabar vyraujančioms tendencijoms “General Motors” teks užleisti lyderio poziciją. “Fitch Ratings” automobilių rinkos analitikas Richardas Hilgertas mano, kad sumažėjus didelių visureigių pardavimams jau kitais metais “Toyota” gali aplenkti “General Motors”. Tuo tarpu “Burnham Securities” analitikas Davidas Healy tvirtina, kad kitąmet JAV bendrovė pagamins apie 9,15 mln. automobilių, tad į pirmąją vietą “Toyota” gali iškopti tik 2007 m.
Du didžiausi pasaulio automobilių gamintojai šiuo metu vystosi priešingomis kryptimis: 2006 m. “Toyota” gamybos apimtys turėtų augti apie 10%, o “General Motors” ketina atleisti apie 30 tūkst. darbuotojų ir uždaryti 12 gamyklų. Dėl išaugusių žaliavų bei socialinių kaštų, mažėjančios JAV rinkos dalies bei smukusių didelių visureigių pardavimų “General Motors” nuostoliai šiemet sudarys beveik 4 mlrd. dolerių (12 mlrd. Lt). Dideli visureigiai ilgą laiką buvo vienas pagrindinių JAV gamintojų pajamų šaltinių.
“Argus Research” analitikas Kevinas Tynenas taip pat mano, kad nepakitus tendencijoms ir neatpigus degalams “Toyota” jau kitais metais taps didžiausiu pasaulyje automobilių gamintoju.
Ir taip sunkią “General Motors” padėtį dar labiau komplikuoja pagrindinio detalių tiekėjo “Delphi” paskelbtas bankrotas. Analitikai tikina, kad ėmus streikuoti “Delphi” darbuotojams “General Motors” kasdien prarastų šimtus milijonų dolerių. Galbūt dėl to “General Motors” paskelbė svarstanti galimybę pasiūlyti kompensacijas tiems “Delphi” darbininkams, kurie sutiktų išeiti išdarbo savo noru. Toks sprendimas dar labiau padidintų beveik 12 mlrd. dolerių (35 mlrd. Lt) siekiančius “General Motors” įsipareigojimus darbuotojams, kurie buvo išsiųsti į “Delphi”. Komponentų gamybos bendrovė “Delphi” nuo “General Motors” buvo atskirta 1999 m.
“General Motors” taip pat derasi su savo darbuotojų profsąjunga siekdamas metinę socialinių išmokų sumą sumažinti net milijardu dolerių (2,9 mlrd. Lt). Vis dėlto analitikai tikina, kad norint išesmės pagerinti padėtį vien kaštų mažinimo nepakanka – reikia atgauti prarastą rinkos dalį.
“General Motors” pranešė, kad siekdamas atgauti investicinį reitingą parduos finansinių paslaugų padalinį “General Motors Acceptance Corp.” (GMAC).
Gruodis 23, 2005 Įrašas priklauso rubrikai "Naujienos"
Parašykite komentarą