Honda Motor sieks sudominti japonus dyzeliniais varikliais

Japonijos verslo dienraštis „Nikkei“ pranešė, kad antrasis pagal dydį šalies automobilių gamintojas „Honda Motor“ iki 2009 m. Japonijoje pradės prekiauti dyzeliniais automobiliais. Manoma, kad šis žingsnis galėtų padidinti gyventojų susidomėjimą dyzeliniais automobiliais, kurių pardavimai Japonijoje dabar yra itin kuklūs. Dėl mažesnių degalų sąnaudų ir atitinkamai mažesnio į aplinką išskiriamo anglies dvideginio kiekio dyzeliniai automobiliai užima apie pusę Europos rinkos, tačiau Japonijoje jų įvaizdis nekoks: dyzeliai laikomi nešvariais ir triukšmingais.

Dyzeliniai agregatai pamažu skinasi kelią ir už Senojo žemyno ribų, nes jų degalų sąnaudos yra apie 30% mažesnės nei benzininių jėgainių, o naujos technologijos leido pastebimai sumažinti aplinkos taršą. „Honda“ atstovas spaudai teigė, kad gamintojas dar nepriėmė sprendimo dėl dyzelinių automobilių pasirodymo Japonijoje, tačiau praeitais metais bendrovė pranešė sukūrusi naują paprastą dyzelinį variklį, kurio aplinkos tarša yra ne didesnė nei benzininių agregatų, ir ketinanti iki 2009 m. jį pateikti JAV rinkai.

„Honda“ dyzelinis variklis

Anot „Nikkei“, dyzeliniai „Honda“ automobiliai Japonijoje gali pasirodyti 2009 m. arba net ir 2008 m. Manoma, kad dyzelinius agregatus pirmiausiai gaus svarbiausi modeliai, pavyzdžiui, visureigis CR-V bei sedanas „Accord“. Pastaruoju metu apie dyzelinių automobilių pasirodymą Japonijoje kalbėjo nemažai šios šalies gamintojų vadovų, tarp jų ir „Honda Motor“ prezidentas Takeo Fukui. „Nissan Motor“ bei „Subaru“ automobilių gamintojas „Fuji Heavy Industries“ taip pat norėtų, kad dyzeliai galėtų pasinaudoti ta ekologiškumo aureole, kuri dabar gaubia hibridinius benzininius-elektrinius automobilius. Dėl to galima suprasti hibridinių automobilių rinkos lyderės „Toyota Motor“ poziciją – ši bendrovė tvirtina, kad sukurti dyzelinį variklį, atitinkantį netrukus įsigaliosiančius griežtus taršos normatyvus, būtų pernelyg brangu.

Š iuo metu dyzelinį agregatą japonams siūlo tik „DaimlerChrysler“ – šioje šalyje galima įsigyti dyzelinį „Mercedes-Benz E320 CDI“ modelį. Vokietijos bendrovė tikina, kad šios versijos paklausa viršijo lūkesčius – balandį buvo užsakyta per tūkstantį dyzelinių automobilių.

Didžiausia dyzelinių variklių silpnybė yra gana dideli išmetamų azoto oksidų kiekiai, tad gamintojai siekia kuo greičiau pritaikyti dyzelinius agregatus, kad jie atitiktų šiemet JAV įsigaliosiančius itin griežtus taršos ribojimus. Naujasis „Honda“ dyzelinis variklis turi dvisluoksnį katalizatorių su amoniaku, kuris azoto oksidus išskaido į azotą ir vandens garus.

Birželis 29, 2007   Įrašas priklauso rubrikai "Naujienos"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: