
Autoverslas
- Ką dyzelių nuosmukis Europoje reiškia Lietuvai
- Alternatyvių degalų dalis naujų automobilių rinkoje jau viršijo 6%
- X klasės „Mercedes-Benz“ taikosi į turtingus keturračių mėgėjus ir buriuotojus
- „Daimler“ pasiruošęs paneigti kaltinimus dėl sukčiavimo su emisijomis
- Tikimasi, kad „E-Pace“ taps populiariausiu „Jaguar“ modeliu
- Pigaus automobilio projektas – „Volkswagen“ decentralizacijos išbandymas
- Kiek elektromobiliai yra švaresni už įprastinius priklauso nuo to, kur jūs esate
- PSA, „Renault“ ir „Suzuki“ domisi galimybe investuoti į „Proton“
- Kodėl „Tesla“ yra nepanaši į nė vieną kitą automobilių gamintoją
- „Kodiaq“ visureigis atveria naujas galimybes „Škoda“ markei
- Archyvas
Paieška
„General Motors“ paprašė bankroto apsaugos
Birželio 1 d. „General Motors“ kreipėsi į teismą dėl bankroto procedūros taikymo, o jau po 39 dienų, liepos 10 d., gamintojas išlipo išbankroto klampynės geriausią turtą pardavus naujai bendrovei: taip „General Motors Corporation“ tapo „General Motors Company“. JAV automobilių pramonės milžinas pagalbos šauktis pradėjo daugiau nei priešaštuonis mėnesius, kuomet 2008 m. lapkritį tuometinis vadovas Rickas Wagoneris kreipėsi į vyriausybę prašydamas paskolų.
Frederickas Hendersonas
Vis augant nuostoliams, pinigų išvalstybės buvo prašoma daugiau ir daugiau, kol kovą buvo prabilta ir apie galimą bankrotą. Tuo pat metu dėl prastų rezultatų spaudžiamas prezidento B.Obamos administracijos bendrovės vadovas R.Wagoneris pasitraukė išsavo posto ir prie „General Motors“ vairo stojo Frederickas Hendersonas. Po bankroto „General Motors“ išesmės tapo valstybine įmone, nes JAV vyriausybei priklauso 60,8% jos akcijų, Kanados valdžiai – 11,7%, profsąjungos UAW valdomam sveikatos apsaugos fondui – 17,5%, o obligacijų savininkams – 10,0%. F.Hendersonas žada, kad į akcijų biržą „General Motors“ sugrįškitąmet.
Bankrotas leido šiam gamintojui smarkiai apsivalyti. Dabar jis ketina remtis keturiomis pagrindinėmis markėmis – „Chevrolet“, „Cadillac“, GMC ir „Buick“ – kurioms tenka per 80% visų pardavimų. „Pontiac“ nuspręsta išvis atsisakyti, o „Saab“, „Hummer“ ir „Saturn“ liko „senojoje“ bendrovėje, t.y. „General Motors Corporation“, ir šiuo metu yra parduodamos. Iki kitų metų pabaigos gamintojas ketina beveik 6 tūkst. dilerių tinklą sumažinti iki 3,6 tūkst. atstovybių. Per tą patį laikotarpį gamyklų ir techninių bazių skaičius turėtų sumažėti nuo 47 iki 34.
“General Motors” centrinė būstinė Detroite (JAV)
„General Motors Company“ įsiskolinimai JAV sudaro 11 mlrd. dolerių (27 mlrd. Lt), neskaitant 9 mlrd. dolerių (22 mlrd. Lt) privilegijuotųjų akcijų. Nors ir tokie įsipareigojimai neatrodo menki, bankroto metu juos pavyko sumažinti net 40 mlrd. dolerių (97 mlrd. Lt). Po pertvarkos gamintojas galės gauti pelno net ir JAV rinkai sumažėjus iki 10 mln. automobilių, o anksčiau teigiamo rezultato buvo galima tikėtis tik rinkai siekiant 16 mln. vnt. Praeitais metais bendrovėje dirbo apie 91 tūkst. žmonių, o šių metų pabaigoje jų liks „tik“ apie 64 tūkst.
Liepa 23, 2009 Įrašas priklauso rubrikai "Naujienos"
Parašykite komentarą