“General Motors” kelias į Rusiją eina per Ukrainą

Atšalus santykiams su didžiausiu Rusijos automobilių gamintoju „AvtoVAZ“, „General Motors“ rado kitą būdą patekti į šios šalies rinką. Ukrainos gamintojas „AvtoZAZ“ išdetalių komplektų renka „Chevrolet Lanos“ automobilius ir tuomet juos be muito išveža į Rusiją. „General Motors“ ir „AvtoZAZ“ taip modifikuoja „GM Daewoo“ sukurtus automobilius, kad juose esančių ukrainietiškų komponentų kiekis atitiktų Rusijos ir Ukrainos prekybos sutartyje numatytas normas ir jiems nebūtų taikomi muitai.

“Chevrolet Viva”

Š ie automobiliai yra surenkami ir dažomi Zaporožėje esančioje „AvtoZAZ“ gamykloje. Didžioji dalis variklio detalių gaminamos Pietų Korėjoje, tačiau varikliai surenkami Ukrainoje. Be to, „AvtoZAZ“ prideda ukrainietiškus radiatorius bei keletą kitų šioje šalyje gaminamų komponentų. Surenkant „Chevrolet Lanos“ automobilius naudojamos ir Lenkijos gamintojo FSO tiekiamos detalės. Visa tai „General Motors“ leidžia išvengti į Rusiją įvežamiems automobiliams taikomo 25% muito, todėl „Lanos“ modelis užima nišą tarp pigių „AvtoVAZ“ gaminių ir brangesnių importuotų „Toyota“ ir „Hyundai“ automobilių.

„General Motors“ planuoja šiemet Rusijoje parduoti 60 tūkst. „Chevrolet“ automobilių, iškurių 25 tūkst. sudarytų „Lanos“. Pastaruoju modeliu Rusijos „Chevrolet“ dilerių tinklas pradėjo prekiauti 2005 m. lapkričio mėnesį. Už Š iaurės, Centrinę ir Rytų Europą atsakingas „General Motors“ vadovas Chrisas Lacey džiaugėsi, kad bendradarbiavimas su Ukrainos bendrove leidžia pateikti Rusijos rinkai 7,7 tūkst. eurų (26,6 tūkst. Lt) nekainuojantį automobilį. „Chevrolet Lanos“ Rusijoje kainuos daugiau nei naujasis „AvtoZAZ“ modelis „Kalina“, bet veikiausiai pigiau nei kainuos „Dacia Logan“.

“Chevrolet Lanos”

Analitikai tvirtina, kad „General Motors“ pastangos įeiti į Rusijos rinką pagaliau duoda vaisių. „Global Insight“ analitikas Timas Armstrongas mano, kad „Lanos“ modelis Rusijos pirkėjams bent jau artimiausius kelerius metus turėtų atrodyti patrauklus. Anot jo, esant geram dilerių tinklui šio modelio metiniai pardavimai Rusijoje galėtų sudaryti 20-30 tūkst. vnt.

Rusijai skirtas „Lanos“ pasirodė pačiu laiku, nes dabar bendra „General Motors“ ir „AvtoVAZ“ gamykla Toljatyje neišnaudoja savo pajėgumų, kurie siekia 75 tūkst. vnt. per metus. Š i gamykla gamina visureigį „Chevrolet Niva“ bei senesnės kartos „Opel Astra“, kuris Rusijoje vadinamas „Chevrolet Viva“. Vis dėlto „Niva“ pardavimai sparčiai smunka: „JATO Dynamics“ duomenimis, per pirmus aštuonis 2005 m. mėnesius jie sumažėjo 12,6% iki 29,065 vnt. Be to, pernai debiutavęs „Viva“ taip pat nepateisino vilčių – iki 2005 m. rugpjūčio pavyko parduoti vos 1,445 automobilius. „CSM Worldwide“ analitikas Andrew Wrightas tvirtina, kad iškart po debiuto „Viva“ kainavo 17,229 dolerius (50,148 Lt), o vėliau jos kaina buvo sumažinta iki 15,273 dolerių (44,455 Lt).

Vis dėlto šią „General Motors“ strategiją aukštyn kojoms gali apversti Rusijos vyriausybė, proteguojanti šalies automobilių gamintojus. „Chevrolet Lanos“ gamybos Ukrainoje idėja atsirado plečiantis „General Motors“ ir „AvtoZAZ“ bei jai priklausančio Lenkijos gamintojo FSO bendradarbiavimui. Be „Lanos“ modelio Ukrainoje dar gaminami ir ankstesnės kartos „Opel Astra“ automobiliai.

„AvtoZAZ“ Lenkijos vyriausybei pažadėjo parūpinti naują modelį šios šalies gamintojui FSO, kuris dabar pagal licenziją gamina ankstesnės kartos „Lanos“ automobilius. Manoma, kad naują modelį FSO galėtų suteikti „General Motors“ valdoma „Chevrolet“ markė.

Sausis 6, 2006   Įrašas priklauso rubrikai "Naujienos"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: