Formulės 1 valdytojai ir gamintojai svarsto taisyklių pakeitimus

„Formulės 1“ administracija ir dalyviai svarsto galimybes 2011 m. pakeisti techninį reglamentą siekdami sumažinti dalyvavimo lenktynėse kaštus ir aplinkos taršą bei padidinti „Formulės 1“ technologijų praktiškumą. Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) atstovas spaudai patvirtino, kad toks pasiūlymas buvo išsiųstas varžybų patariamajam komitetui, kurį sudaro visi „Formulėje 1“ dalyvaujantys gamintojai – BMW, „DaimlerChrysler“, „Ferrari“, „Honda“, „Renault“ ir „Toyota“ – bei „Ford“ ir „Volkswagen“.

FIA kol kas nekomentuoja šio pasiūlymo detalių, tačiau žurnalas „F1 Racing“ pranešė, kad siūloma lenktynėse naudoti 2,2 ltr. V-6 turbininius variklius, kurie būtų varomi biokuru ir išvystytų apie 770 AG. Be to, šių agregatų apsukos būtų ribojamos iki 10 tūkst. aps./min. ir jie turėtų atlaikyti bent penkias lenktynes. Pagal dabar galiojančias taisykles, „Formulėje 1“ turi būti naudojami 2,4 ltr. V-8 agregatai, pasiekiantys iki 19 tūkst. aps./min. ir tarnaujantys bent dvejose lenktynėse. Priešdvejus metus buvo naudojami dar galingesni 3,0 ltr. V-10 varikliai, kurie pasiekdavo ir 20 tūkst. aps./min. ribą.

„Renault“ bolidai

FIA pateikto pasiūlymo santraukoje išskiriami du pagrindiniai šių pokyčių tikslai: (1) sumažinus kaštus padidinti lenktynių ekonominį patrauklumą dalyviams, (2) aktyviai reaguoti į augantį visuomenės susirūpinimą dėl klimato kaitos.

FIA prezidentas Maxas Mosley teigė, jog kartu su stambiausiais gamintojais aptariamos galimybės sumažinti tik varžyboms skirtų naujovių diegimą ir paskatinti serijinės gamybos automobiliuose pritaikomų technologijų kūrimą. Vadovas pridūrė, kad ši strategija sulaukė pritarimo ir dėl to ypatingas dėmesys bus skiriamas aplinkos taršos mažinimui, nes ši problema dabar yra aktuali visiems gamintojams.

M.Mosley taip pat pastebėjo, kad siekiant šių tikslų ketinama išsaugoti „Formulės 1“ žavesį. FIA pripažįsta, jog techninio reglamento pokyčius labiausiai varžo baimė, kad jie nepakenktų lenktynių emociniam patrauklumui ir neatbaidytų sirgalių, nes įspūdingi bolidų greičiai yra išskirtinis „Formulės 1“ bruožas. Be to, sumažinus variklių darbinį tūrį ir apribojus sūkius gali smarkiai pasikeisti bolidų skleidžiamas garsas, kuris visame pasaulyje žavi daugybę aistruolių.

Gegužė 25, 2007   Įrašas priklauso rubrikai "Naujienos"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: