„Fiat“ prieštarauja ES CO2 emisijų mažinimo planui

„Fiat“ grupės vadovas Sergio Marchionne mano, kad naujieji Europos Komisijos (EK) planai mažinti automobilių išmetamo anglies dvideginio kiekius diskriminuotų mažų automobilių gamintojus. Išpradžių EK ketino nuo 2012 m. reikalauti, kad visų gamintojų modelių gamos vidutinė tarša anglies dvideginiu neviršytų 120 g/km, tačiau tam pasipriešino Vokietija, nes čia daugiausiai gaminami didesni, todėl labiau aplinką teršiantys automobiliai. Vokietija ir Prancūzija sutarė, kad naujieji taršos ribojimai jau gaminamiems modeliams įsigaliotų trimis metais vėliau – nuo 2015 m., tačiau tam turi pritarti ir kitos ES narės.

“Volkswagen Up” koncepcinis modelis

Taip pat siūloma, kad tarša būtų mažinama ne iki 130 ar 120 g/km, o proporcingai dabartinei gamintojo modelių gamos taršai. Būtent ši nuostata, priversianti mažų automobilių gamintojus siekti dar mažesnės taršos, ir suerzino S.Marchionne. EK apskaičiavimais, „Fiat“ grupės vidutinė tarša anglies dvideginiu 2006 m. sudarė 144 g/km, o iki 2012 m. ji turėtų pasiekti 122 g/km. Nors iš„Fiat“ reikalaujamas taršos mažinimas 15% yra gerokai mažesnis nei iškitų gamintojų, S.Marchionne prieštarauja tokiam principui. Anot jo, bendrovė yra pasirengusi iki 2012 m. pasiekti 130 g/km, tačiau likę 8 g/km atsirado tik dėl to, kad didelių automobilių gamintojai galėtų labiau teršti. EK siūlo, kad jos reikalavimų neįvykdžiusiems gamintojams būtų skiriamos baudos – nuo 2012 m. kiekvienas papildomas CO2 gramas apmokestinamas 20 eurų (69 Lt) bauda, o nuo 2015 m. – 95 eurų (328 Lt) bauda, kuri vėliau dauginama išper metus Europoje parduotų automobilių skaičiaus.

Remiantis 2006 m. pardavimų apimtimis, šie papildomi 8 g/km 2012 m. „Fiat“ kainuotų net 168 mln. eurų (580 mln. Lt), o 2015 m. beveik pasiektų 800 mln. eurų (2,762 mln. Lt). S.Marchionne tvirtina, kad visiems gamintojams turėtų būti taikomi vienodi reikalavimai. Gindama savo gamintojo interesus Italija paskelbė prieštaraujanti minėtam Vokietijos ir Prancūzijos susitarimui. Š ios šalies aplinkos ministrė Stefania Prestigiacomo tvirtina, kad toks susitarimas diskriminuotų ekologiškų automobilių gamintojus.

Mažojo “Toyota iQ” gamyba turėtų prasidėti dar šiais metais

Vis dėlto S.Marchionne pozicija ilgalaikiu požiūriu gali būti pražūtinga „Fiat“ grupei – jei Vokietijos gamintojams bus taikomi tokie pat reikalavimai kaip ir Prancūzijos ar Italijos, jie į mažų automobilių kūrimą turės investuoti šimtus milijonų eurų ir neabejotinai sustiprins savo pozicijas mini ir mažų automobilių segmentuose, kur dabar dominuoja „Fiat“ ir „PSA/Peugeot-Citroen“ gaminiai. Dabar Vokietijos gamintojai į mažus automobilius žiūri gana atsainiai, pavyzdžiui, „Volkswagen“ „Polo“ ir „Fox“ modeliams skiria kur kas mažiau dėmesio nei „Golf“, tačiau situacija keičiasi – BMW kuria miesto automobilį mažesnį už „Mini“, „Daimler“ veikiausiai daug investuos į „Smart“, o „Volkswagen“ intensyviai konstruoja mažąjį „Up“ modelį. Tokiu atveju „Fiat 500“, „Panda“ ir Punto“ teks susidurti su tikrai grėsminga konkurencija, tad ilgalaikiu požiūriu „Fiat“ ir PSA turbūt būtų naudingiau išsaugoti dabartinį darbo pasidalijimą, leidžiantį Vokietijos gamintojams specializuotis didesnių, o Italijos ir Prancūzijos bendrovėms – mažesnių modelių gamyboje.

Liepa 16, 2008   Įrašas priklauso rubrikai "Naujienos"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: