Europos automobilių gamintojai kenčia dėl jenos kurso kritimo euro atžvilgiu

Senojo žemyno automobilių gamintojai jau keletą mėnesių skundžiasi, kad Japonijos valiuta yra nepagrįstai nuvertinta, nes nepaliaujamai mažėjantis jenos kursas Europos ir JAV bendrovėms kelia vis daugiau problemų. Dėl silpno jenos kurso Japonijos gamintojai gali palaikyti nedideles automobilių kainas ir apsunkinti Europos gamintojų veiklą Japonijoje.

HVB banko analitikas Georgas Stuerzeris teigė, jog, remiantis naujausiais duomenimis, Vokietijos prestižinių automobilių gamintojui BMW dabar daugiau rūpesčių kelia ne dolerio kurso svyravimai, o smarkiai nuvertėjusi jena. Š ią problemą dar labiau pagilina ir tai, kad Europos gamintojai nuo jenos svyravimų draudėsi gerokai mažiau nei nuo dolerio. G.Stuerzeris pridūrė, kad lėtai augančiai Japonijos rinkai tenka tik 5% BMW pardavimų, tačiau dėl didėjančios japonų perkamosios galios ši šalis prestižinių automobilių gamintojams tampa vis patrauklesnė.

Jenos ir euro santykio kitimas nuo 1999 m. sausio iki 2006 m. liepos
Š altinis: Europos centrinis bankas

„Volkswagen“ vadovas Berndas Pischetsriederis tikino, kad silpna jena yra nemaža paspirtis Japonijos bendrovėms. Anot jo, prie dolerio svyravimų galima prisitaikyti, tačiau smarkiai nuvertėjusi Japonijos valiuta šios šalies gamintojams suteikia nemažą konkurencinį pranašumą. Panašiai mano ir „DaimlerChrysler“ bosas Dieteris Zetsche. Jis priminė, kad gamintojų maržos dažniausiai nesiekia nė 10%, tuo tarpu 20% ir daugiau smuktelėjęs jenos kursas Japonijos gamintojams suteikia daug papildomų lėšų, kurias jie gali skirti naujoms technologijoms, produktų kūrimui ar rinkodarai.

„Ford“ Europos padalinio viceprezidentas Lewisas Boothas mano, kad smuktelėjus jenos ir Pietų Korėjos vonos kursui Azijos gamintojai dar labiau suaktyvins savo veiklą Senajame žemyne. Jis tikina, kad kol euro ir jenos santykis normalizuosis, Azijos gamintojai spės įsitvirtinti Europoje ir galės dar rimčiau konkuruoti su vietos bendrovėmis. „Toyota“, „Hyundai“ ir „Kia“ šiuo metu statosi naujas gamyklas Centrinėje ir Rytų Europoje, tad Azijos gamintojų pajėgumai iki dešimtmečio pabaigos padidės šimtais tūkstančių automobilių.

Europos automobilių gamintojų asociacijos ACEA duomenimis, pirmąjį šių metų pusmetį Japonijos ir Pietų Korėjos gamintojų užimama Europos rinkos dalis nepakito ir sudarė apie 17%. Azijos gamintojai užima apie 40% JAV rinkos, o šios šalies gamintojai jau kreipėsi į valstybines institucijas prašydami įtakoti jenos kurso augimą.

Rugsėjis 6, 2006   Įrašas priklauso rubrikai "Naujienos"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: