ES žada įvesti giežtas „Euro 5“ normas suodžių emisijoms

Manoma, kad 2010 m. įsigaliosiantis „Euro 5“ standartas bus net penkis kartus griežtesnis nei dabartinis „Euro 4“ – suodžių dalelių kiekis turės būti ne didesnis kaip 5 mg/km (dabar – 25 mg/km). Europos Komisija (EK) ES narėms rekomendavo mokesčių lengvatomis skatinti ne daugiau kaip 5 mg/km suodžių dalelių į aplinką išmetančių automobilių pirkėjus.

Sausio mėnesį mokesčių lengvatą švarių dyzelių pirkėjams įvedė Olandija, jos pavyzdžiu greičiausiai paseks ir Vokietija, Prancūzija, Austrija bei Š vedija. EK atstovas spaudai Gregoras Kreuzhuberis teigė, kad dar nėra aišku, ar „Euro 5“ standartas reikalaus būtent 5 mg/km, tačiau dabar vis labiau linkstama būtent prie šios nuomonės. Kadangi šis skaičius jau pasirodė ir oficialiose EK rekomendacijose, tai rodo, kad jis turi ir tam tikrą politinį užnugarį.

Europos „Žalieji“ teigia, kad suodžių dalelės sukelia vėžį bei kvėpavimo takų ligas.

Vokietijos gamintojai su „Volkswagen“ priešakyje siūlo, kad „Euro 5“ norma būtų 12,5 mg/km. Toks išmetamų suodžių dalelių lygis gali būti pasiektas ir nenaudojant specialių dalelių filtrų.

Europos automobilių gamintojų asociacija ACEA tikisi, kad EK paskelbs „Euro 5“ rekomendacijas balandžio-gegužės mėnesiais, tuomet, anot ACEA atstovo spaudai Alfredo Fillipone, turėtų užvirti karštos diskusijos.

Vasaris 15, 2005   Įrašas priklauso rubrikai "Naujienos"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: