ES pagaliau surado kompromisą dėl automobilių CO2 emisijų

Po ilgų aplinkosaugos aktyvistų bei automobilių gamintojų debatų Europos Komisija (EK) nusprendė, kad per artimiausius šešerius metus naujų automobilių į aplinką išmetamas anglies dvideginio kiekis turėtų sumažėti 18%. Didžiajai Britanijai atstovaujantis europarlamentaras Martinas Callananas mano, kad EK pagaliau pavyko suderinti ir automobilių pramonės poreikius, ir aplinkos taršos mažinimo būtinybę. Vis dėlto aplinkosaugos aktyvistai teigia, kad pasiektas kompromisas labiau atspindi automobilių gamintojų interesus ir gali pakirsti ES pastangas pirmauti pasaulinėje kovoje su klimato kaita.

EK nutarė, kad 2012-2015 m. automobilių gamintojai palaipsniui turėtų sumažinti savo modelių gamos vidutinę taršą anglies dvideginiu iki 130 g/km. Tiesa, šį nutarimą dar turės patvirtinti Europos Parlamentas bei visos šalys narės, tačiau didelių pokyčių jau nesitikima. Išpradžių EK siekė, kad nuo 2012 m. iškart įsigaliotų 120 ar 130 CO2 g/km normatyvas, tačiau tam pasipriešino stiprią automobilių pramonę turinčios Vokietija ir Prancūzija, tad dabar CO2 emisijos iki pat 2014 m. bus išesmės neribojamos.

ES siekia mažinti automobilių CO2 emisijas

Prancūzija ir Vokietija pirminį susitarimą pasiekė dar 2008 m. gegužės mėnesį, o spalį, išsiderėjusi specialių sąlygų „Aston Martin“ bei „Jaguar“ markėms, prie jų prisidėjo ir Didžioji Britanija. Galiausiai lapkritį prie šios trijulės prisijungė ir Italija, kuriai buvo pažadėtos nuolaidos „Maserati“ ir „Ferrari“ markėms. Nors žalieji pasipiktinę tvirtina, kad ES biurokratai pirmiausiai atsižvelgė į pramonės interesus, gamintojų derybines pozicijas išties sustiprino prasidėjusi pasaulinė ūkio krizė, tad jiems pavyko pasiekti, kad apribojimai būtų įvedami ne iškarto, o palaipsniui.

Nors jau pasigirdo kalbos, kad 2020 m. bus siekiama itin ambicingo tikslo sumažinti CO2 emisijas 40% iki 95 g/km ir taip paskatinti elektrinių bei hibridinių automobilių naudojimą, skeptikai abejoja, ar po tokio švelnaus dabartinio nutarimo pavyks pasiekti šią ribą.

EK nutarė, kad smarkiai viršijus 130 g/km apribojimą už kiekvieno parduoto automobilio kiekvieną papildomą anglies dvideginio gramą gamintojai turės mokėti 95 eurų (328 Lt) baudą, tačiau normatyvą viršijus iki 3 g/km bauda už papildomą gramą sudarys tik 5-25 eurus (17-86 Lt). Žalieji baiminasi, kad palyginti švelnios baudos gali paskatinti gamintojus ne kurti ekologiškesnes jėgaines, o tiesiog mokėti baudas.

Gruodis 19, 2008   Įrašas priklauso rubrikai "Naujienos"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: