ES kovos su eismo taisyklių pažeidimais užsienio šalyse

ES įstatymų leidėjai ketina pasiūlyti teisės aktą, kuris sudarys sąlygas užsienyje kelių eismo pažeidimus padariusius vairuotojus nubausti jų šalyje. Pavyzdžiui, Prancūzijoje už greičio viršijimą nubaustas italas baudą turėtų susimokėti grįžęs į tėvynę. Europos Komisijos (EK) transporto komisaras Jacques Barrot tikina, kad naujoji direktyva sudarytų sąlygas efektyviai bausti vairuotojus už bet kurioje ES šalyje padarytus prasižengimus. Komisaras pridūrė, kad daugiausiai dėmesio būtų skiriama už vairavimą išgėrus, neprisisegus saugos diržų bei leistino greičio viršijimą nubaustiems vairuotojams. Š ią direktyvą ketinama pristatyti dar iki metų pabaigos.

EK pasiryžusi aktyviai kovoti su greičio viršijimu

Š į teisės aktą įgyvendinti bus nelengva, nes ES šalys narės turės sukurti informacijos apie vairuotojų prasižengimus mainų sistemą ir susitarti dėl vieningo nuobaudų pripažinimo. Kai kurios šalys jau taiko panašią sistemą, pavyzdžiui, už greičio viršijimą Prancūzijoje nubausti belgai jau dabar į namus gauna baudos kvitus, tuo tarpu lenkai už savo šalies ribų yra praktiškai nenubaudžiami.

Naujoji direktyva yra dalis EK politikos, kuria siekiama iki 2010 m. perpus sumažinti bendrijos keliuose žūstančių žmonių skaičių. Komisija rekomenduoja gerinti kelių infrastruktūrą, efektyviau teikti pirmąją pagalba avarijose nukentėjusiems žmonėms, visada naudoti artimąsias šviesas bei mažinti leistiną alkoholio koncentraciją vairuotojų kraujyje. EK tyrimo duomenimis, Čekijoje, kur draudžiamas bet koks alkoholio kiekis, tik 4,8% žmonių žūsta dėl vairavimo išgėrus. Tuo tarpu Prancūzijoje ir Ispanijoje, kur leistina norma yra 0,5 mg alkoholio vienam mililitrui kraujo, atitinkamai 28,8% ir 29,5% žmonių žūsta dėl girtų vairuotojų kaltės.

Baltijos šalyse daug avarijų įvyksta dėl prastos kelių būklės, netvarkingų automobilių, alkoholio vartojimo ir vairavimo kultūros

Tyrimas taip pat parodė, kad daugiausiai nelaimingų atsitikimų įvyksta Estijos, Latvijos ir Lietuvos keliuose, tuo tarpu saugiausi keliai yra Maltoje, Olandijoje, Š vedijoje ir Didžiojoje Britanijoje. Pavyzdžiui, Latvijoje vienam milijonui gyventojų pernai teko 223 keliuose žuvę žmonės, o Olandijoje šis rodiklis siekia 43, Š vedijoje – 49 ir Didžiojoje Britanijoje – 56. Nors EK dėl žūčių Baltijos šalių keliuose pirmiausia kaltina prastą infrastruktūrą, svarbų vaidmenį čia vaidina ir seni bei techniškai netvarkingi automobiliai, besaikis alkoholio vartojimas, taip pat žema vairavimo kultūra.

Gegužė 24, 2007   Įrašas priklauso rubrikai "Naujienos"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: