
Autoverslas
- Ką dyzelių nuosmukis Europoje reiškia Lietuvai
- Alternatyvių degalų dalis naujų automobilių rinkoje jau viršijo 6%
- X klasės „Mercedes-Benz“ taikosi į turtingus keturračių mėgėjus ir buriuotojus
- „Daimler“ pasiruošęs paneigti kaltinimus dėl sukčiavimo su emisijomis
- Tikimasi, kad „E-Pace“ taps populiariausiu „Jaguar“ modeliu
- Pigaus automobilio projektas – „Volkswagen“ decentralizacijos išbandymas
- Kiek elektromobiliai yra švaresni už įprastinius priklauso nuo to, kur jūs esate
- PSA, „Renault“ ir „Suzuki“ domisi galimybe investuoti į „Proton“
- Kodėl „Tesla“ yra nepanaši į nė vieną kitą automobilių gamintoją
- „Kodiaq“ visureigis atveria naujas galimybes „Škoda“ markei
- Archyvas
Paieška
ES įspėjo automobilių gamintojus dėl per lėto CO2 emisijų mažinimo
ES įspėjo Europos ir Azijos automobilių gamintojus, kad norėdami išvengti įstatyminio CO2 emisijų reguliavimo jie turėtų sparčiau mažinti aplinkos taršą. Europos Komisijos (EK) teigimu, 1995-2004 m. naujų automobilių į aplinką išmetamo anglies dvideginio kiekis 15 senųjų ES šalių sumažėjo 12,4%, tuo tarpu iki 2008-2009 m. CO2 taršą siekiama sumažinti 25%.
EK pramonės komisaras Guenteris Verheugenas tikino, kad situacija yra nepatenkinama, tad jis paskatino gamintojus sparčiau mažinti taršą. 2004 m. rodikliai buvo tik nežymiai geresni nei 2003 m., kuomet nuo 1995 m. į aplinką išmetamo CO2 kiekis buvo sumažėjęs 11,8%.
Europos automobilių gamintojai įsipareigojo iki 2008 m. aplinkos taršą anglies dioksidu sumažinti iki 140 g/km, o Japonijos ir Pietų Korėjos bendrovės tai turėtų įgyvendinti iki 2009 m. Pavykus pasiekti šį tikslą į aplinką išmetamo CO2 kiekis, lyginant su 1995 m., būtų sumažėjęs 25%.
Bendrame pareiškime su EK aplinkosaugos komisaru Stavrosu Dimasu G.Verheugenas automobilių gamintojams pagrasino, kad jiems nevykdant įsipareigojimų EK gali imtis įstatyminių priemonių. Tuo tarpu Europos automobilių gamintojų asociacija ACEA pažadėjo rimtai spręsti šią problemą, tačiau pastebėjo, kad didėjanti saugesnių ir didesnių automobilių paklausa trukdo įgyvendinti šiuos siekius. ACEA generalinis sekretorius Ivanas Hodacas tikina, kad mokesčių lengvatomis reikėtų paskatinti žmones rinktis mažiau aplinką teršiančius automobilius bei alternatyvias kuro rūšis.
Dar kovo mėnesį Vokietijos prestižinių automobilių gamintojas BMW paskelbė per dvejus metus pradėsiantis vandenilinius-benzininius variklius turinčių automobilių gamybą. Galimybė naudoti benziną turėtų sumažinti vairuotojų stresą ieškant vandenilinio kuro papildymo stoties. Pastaruoju metu Europoje sparčiai auga ir benzininių-elektrinių hibridinių modelių paklausa, tačiau jie kol kas nesudaro nė 1% įregistruojamų naujų automobilių.
Europos automobilių gamintojų pažadas mažinti išmetamo anglies dvideginio kiekį ES turėtų padėti įvykdyti Kyoto protokolą, pagal kurį 15 senųjų ES šalių 1990-2012 m. aplinkos taršą CO2 dujomis turi sumažinti 8%. EK tikina, kad automobiliai išmeta per 10% į aplinką patenkančio anglies dioksido.
Įstatyminio aplinkos taršos anglies dvideginiu reguliavimo automobilių gamintojai tikrai nelaukia. „PSA/Peugeot-Citroen“ teigė, jog apie tai kalbėti dar per anksti, nes įsipareigojimo terminas yra 2008 m. Prancūzijos bendrovės atstovas spaudai Marcas Bouque teigė, jog PSA nepritaria įstatyminiam reguliavimui, nes laisvosios rinkos sąlygomis gamintojai negali priversti pirkėjus rinktis mažiau aplinką teršiančius automobilius.
Rugsėjis 21, 2006 Įrašas priklauso rubrikai "Naujienos"
Parašykite komentarą