Autoverslas
- Ką dyzelių nuosmukis Europoje reiškia Lietuvai
- Alternatyvių degalų dalis naujų automobilių rinkoje jau viršijo 6%
- X klasės „Mercedes-Benz“ taikosi į turtingus keturračių mėgėjus ir buriuotojus
- „Daimler“ pasiruošęs paneigti kaltinimus dėl sukčiavimo su emisijomis
- Tikimasi, kad „E-Pace“ taps populiariausiu „Jaguar“ modeliu
- Pigaus automobilio projektas – „Volkswagen“ decentralizacijos išbandymas
- Kiek elektromobiliai yra švaresni už įprastinius priklauso nuo to, kur jūs esate
- PSA, „Renault“ ir „Suzuki“ domisi galimybe investuoti į „Proton“
- Kodėl „Tesla“ yra nepanaši į nė vieną kitą automobilių gamintoją
- „Kodiaq“ visureigis atveria naujas galimybes „Škoda“ markei
- Archyvas
Paieška
ES Investicijų bankas skirs 7 mlrd. eurų ekologiškiems automobiliams kurti
Europos investicinis bankas (EIB) automobilių pramonei ketina skirti iki 7 mlrd. eurų (24 mlrd. Lt) paramos ekologiškiems modeliams kurti, tačiau perspėjo negalintis apsaugoti šio sektoriaus nuo ekonomikos krizės. EIB prezidentas Philippe,as Maystadtas žurnalistams pranešė, jog iki birželio pabaigos automobilių pramonei gali būti patvirtinta paskolų, kurių suma siekia 7 mlrd. eurų. Didžioji dalis paramos bus skiriama ekologiškų automobilių kūrimui. Š i suma yra gerokai didesnė nei lapkritį Europos Komisijos žadėti 4 mlrd. eurų (14 mlrd. Lt), tačiau smarkiai mažiau nei pramonės atstovų prašyta 40 mlrd. eurų (138 mlrd. Lt) suma.
P.Maystadtas pastebėjo, kad minėta suma sudarys per 10% banko paskolų portfelio, todėl skolinant daugiau būtų nukrypta nuo strategijos ir geros bankinės praktikos reikalavimų. Š iuo metu automobilių pramonė susiduria su rimtais sunkumais, o smunkant pardavimams vis dažniau pasigirsta gandų apie vieno ar kito gamintojo bankroto grėsmę. Išviso Europos automobilių pramonėje dirba apie 12 mln. žmonių. Europos automobilių gamintojų asociacijos ACEA duomenimis, pernai naujų automobilių registravimas Senajame žemyne sumažėjo 7,8%, o pirmąjį šių metų ketvirtį smuko dar 17,2%.
EIB parems automobilių gamintojus
Europos Komisija dar lapkričio mėnesį automobilių pramonei žadėjo skirti 5 mlrd. eurų (17 mlrd. Lt) paramą, iškurių 4 mlrd. eurų (14 mlrd. Lt) turėjo sudaryti EIB paskolos. Tokiu būdu buvo siekiama padėti krizės kamuojamai pramonei ir kovoti su klimato kaita skatinant ekologiškų gamybą.
Nors dabar EIB pasirodė esąs gerokai dosnesnis, ištiesų 7 mlrd. eurų visai išsemtų jo skolinimo automobilių gamintojams galimybes. P.Maystadtas priminė, kad EIB yra Europos Sąjungos ilgalaikio finansavimo padalinys, tad jis negali gelbėti su sunkumais susidūrusių bendrovių, užsiimti sektoriaus restruktūrizacija ar užtikrinti trumpalaikį likvidumą. 1958 m. įkurtas EIB turėjo teikti ilgalaikį finansavimą projektams, skatinantiems ES šalių tarpusavio integraciją. EIB akcininkės yra visos ES šalys.
Balandis 28, 2009 Įrašas priklauso rubrikai "Naujienos"
Parašykite komentarą