Dyzelinių filtrų trūkumas sutrikdė PSA automobilių gamybą

Praeitą mėnesį dėl dyzelinių filtrų trūkumo „PSA/Peugeot-Citroen„ turėjo sustabdyti gamybą net keturiose Prancūzijos gamyklose. Prancūzijos automobilių gamintojas teigė, kad dėl to per mėnesį buvo pagaminta 15 tūkst. automobilių mažiau nei planuota. Tokį skaičių automobilių visa PSA grupė pagamina per vieną dieną. PSA taip pat informavo, kad dyzelinių filtrų trūkumas gali tęstis dar kelis mėnesius.

Augant „švarių“ dyzelinių variklių paklausai, žalingų dalelių filtrų stoka gali tapti rimta visos automobilių pramonės problema. Pirmiausia ši problema yra labai aktuali PSA, kuri pirmauja pagal dyzeliniuose varikliuose sumontuotų filtrų skaičių: nuo 2000 m. PSA į automobilius jau sumontavo apie milijoną filtrų. Artimiausias PSA varžovas “Mercedes-Benz„ iki 2004 m. pabaigos sumontavo tik 110 tūkst. žalingųjų dalelių filtrų.

“Citroen C4″

Filtrų trūkumas sausį paveikė įvairias PSA gamyklas. Kartu paėmus, PSA surinkimo linijos neveikė 12 dienų, dėl to nukentėjo „Peugeot 307„ ir 807 bei „Citroen C5„ ir C8 gamyba. PSA mano, kad kovą ir balandį truks maždaug 4-5 tūkst. filtrų per mėnesį.

Š i problema susijusi su bendra Japonijos automobilių komponentų gamintojo „Ibiden„ ir Prancūzijos stiklo gamintojo „Saint-Gobain„ gamykla Courtenay mieste (Prancūzija), kuri nepajėgia pagaminti reikiamo kiekio svarbių keraminių komponentų filtrams.

„Ibiden„ šiuo metu yra vienintelis PSA dyzelinių filtrų komponentų tiekėjas. PSA atstovo spaudai Hugueso Dufouro teigimu, filtrų pritrūko dėl filtrams gaminti naudojamų aukštakrosnių remonto bei kokybės problemų. PSA pritrūko 7 tūkst. filtrų, tačiau dėl gamintojo surinkimo sistemos ypatumų, dėl to nukentėjo ir filtrų neturinčių automobilių gamyba.

Keraminius dyzelinius filtrus gamina tik dvi bendrovės: „Ibiden„ ir „NGK Insulators„. NGK Europos padalinio atstovas teigė, kad bendrovė vykdo klientų užsakymus. IšNKG filtrus perka BMW bei „Volkswagen„.

Vokietijos detalių gamintojo „Robert Bosch„ apskaičiavimais, dalelių filtrų paklausa išaugs nuo 700 tūkst. vnt. 2004 m. iki 6 mln. vnt. 2007 m. Pats „Bosch„ kitais metais pradės gaminti metalo pagrindu sukurtus dalelių filtrus. 2009 šių filtrų gamybos apimtys turėtų pasiekti milijoną vienetų.

NKG pradėjo gaminti filtrus naujoje gamykloje Gliwice (Lenkija), kuri per metus turėtų pagaminti 800 tūkst. vnt.

“Peugeot 407″

Siekiant išspręsti problemą, tiek PSA, tiek ir „Ibiden„ nusiuntė savo specialistus į Courtenay gamyklą. PSA taip pat paprašė „Ibiden„ tiekti filtrus tiesiogiai išJaponijos. Dėl dalelių filtrų trūkumo šiek tiek nukentėjo ir dyzelinių variklių srityje su PSA bendradarbiaujanti „Ford Europe„, tačiau šis poveikis nebuvo didelis, nes „Ford„ filtrus montuoja į mažiau automobilių. Kitas „Ibiden„ klientas „Mercedes-Benz„ teigia neturėjęs jokių tiekimo problemų.

Europoje, o ypač Vokietijoje, dyzelinių variklių su filtrais paklausa pastaruoju metu smarkiai išaugo. Vokietijos vyriausybė pasiūlė 350 eurų (1,208 Lt) mokesčių nuolaidą filtrais aprūpintų dyzelinių automobilių pirkėjams. Panašias nuolaidas jau taiko Austrijos bei Olandijos vyriausybės. Manoma, kad šių šalių pavyzdžiu paseks ir kitos ES valstybės.

Laukiama, kad 2010 m. ES įsigalėsiantis Euro 5 standartas išmetamų žalingų dalelių normą sumažins nuo 25 mg/km iki 5 mg/km. Dabartinės technologijos dyzeliniai varikliai šiuo reikalavimus gali atitikti tik naudodami dalelių filtrus. Manoma, kad žalingos dalelės sukelia įvairias kvėpavimo takų ligas, todėl sparčiai augant dyzelinių variklių populiarumui, taip pat didėja ir susirūpinimas jų tarša. ACEA duomenimis, išpernai metais Vakarų Europoje parduotų 15,5 mln. asmeninių automobilių, net 48,2% sudarė dyzeliai, tuo tarpu 2003 m. ši dalis siekė 43,7%.

PSA užtikrino, kad naujų populiarių modelių, kaip kad „Peugeot 407„ ar „Citroen C4„, gamyba dėl filtrų stokos nenukentės. Tas pats galioja ir dideliam modeliui „Peugeot 607„. Tuo tarpu sulėtėjusią „Peugeot 307„ ir „Citroen C5„ bei vienatūrių gamybą bus nesunku kompensuoti dėl turimų papildomų pajėgumų.

Vasaris 10, 2005   Įrašas priklauso rubrikai "Naujienos"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: