
Autoverslas
- Ką dyzelių nuosmukis Europoje reiškia Lietuvai
- Alternatyvių degalų dalis naujų automobilių rinkoje jau viršijo 6%
- X klasės „Mercedes-Benz“ taikosi į turtingus keturračių mėgėjus ir buriuotojus
- „Daimler“ pasiruošęs paneigti kaltinimus dėl sukčiavimo su emisijomis
- Tikimasi, kad „E-Pace“ taps populiariausiu „Jaguar“ modeliu
- Pigaus automobilio projektas – „Volkswagen“ decentralizacijos išbandymas
- Kiek elektromobiliai yra švaresni už įprastinius priklauso nuo to, kur jūs esate
- PSA, „Renault“ ir „Suzuki“ domisi galimybe investuoti į „Proton“
- Kodėl „Tesla“ yra nepanaši į nė vieną kitą automobilių gamintoją
- „Kodiaq“ visureigis atveria naujas galimybes „Škoda“ markei
- Archyvas
Paieška
“Dana” pateikė prašymą pradėti bankroto procedūrą
Beveik šimtą metų veikiantis JAV automobilių komponentų gamintojas „Dana“, kuris tiekė detales tokiems žinomiems modeliams kaip „Ford Model T“, Antrajame pasauliniame kare naudotam „Jeep“ visureigiui bei klasikiniam Londono taksi, šio mėnesio pradžioje paprašė pradėti bankroto procedūrą, kuri, beje, nepalies užsienyje esančių „Dana“ padalinių. „Dana“ prašymas pradėti bankroto procedūras užbaigė kelias savaites sklandžiusius gandus apie vis blogėjančią šio gamintojo finansinę padėtį.
„Dana“ gamina ašis, varančiuosius velenus bei kitus stambius automobilių komponentus. Priešpenkis mėnesius bankrotą paskelbė dar vienas stambus JAV detalių gamintojas „Delphi“, kuris prieškelerius metus buvo atskirtas nuo „General Motors“.
„Dana“ tikina susitarusi dėl 1,45 mlrd. dolerių (4,15 mlrd. Lt) kredito, kuris leis vykdyti bendrovės įsipareigojimus bankroto procedūrų metu. Detalių gamintojas tvirtina, kad bankroto procesas nesutrikdys produktų tiekimo užsakovams.
„Dana“ vadovas Mike,as Burnsas mano, kad būtina išesmės pertvarkyti gamybą ir išspręsti finansines problemas. Pasak jo, „kosmetinė“ reorganizacija jau nebepadės, tad reikia imtis radikalių reformų. Vadovas taip pat priminė, kad bankroto procesą JAV reglamentuojantis 11-asis straipsnis leidžia tęsti veiklą. Jis teigė norįs patikinti tiekėjus, užsakovus ir darbuotojus, kad „Dana“ nenutrauks gamybos. Anot M.Burnso, produktai užsakovams bus tiekiami laiku ir pasižymės aukščiausia kokybe.
„Dana“ turtas siekia 7,9 mlrd. dolerių (22,6 mlrd. Lt), o įsipareigojimai sudaro 4,9 mlrd. dolerių (14,0 mlrd. Lt). „Dana“ gaminami komponentai naudojami daugelyje „General Motors“ bei „Ford Motor“ platformų. 2004 m. apie 25% „Dana“ pardavimų teko „Ford“, o 11% – „General Motors“. Pastaruoju metų ši bendrovė susidūrė su daugybe sunkumų: apskaitos tyrimą atliko federalinė mokesčių inspekcija, sumažėjo pardavimai „General Motors“ bei „Ford Motor“, išaugo žaliavų kainos. Per pirmus devynis praeitų metų mėnesius „Dana“ nuostoliai siekė 1,23 mlrd. dolerių (3,52 mlrd. Lt), tačiau didžiąją šios sumos dalį sudarė vienkartinės išlaidos bei nukainojimai.
Analitikai pripažįsta, kad prašymas pradėti bankroto procedūrą buvo vienintelė išeitis išsusidariusios komplikuotos padėties. „S&P“ atstovas Danielis DiSenso teigė, kad nesugebėjusi rasti naujo lėšų šaltinio bendrovė negalėtų įvykdyti įsipareigojimų ir veikiausiai bankrutuotų. Kovo 1 d. „Dana“ neišmokėjo obligacijų dividendų, kurie sudarė 21 mln. dolerių (60 mln. Lt).
28 šalyse esančiuose „Dana“ skyriuose išviso dirba apie 46 tūkst. žmonių. Pagal bendrą turtą „Dana“ yra trečias didžiausias bankrotą paskelbęs automobilių komponentų gamintojas – ją lenkia jau minėtas „Delphi“ bei „Federal-Mogul“. Žurnalo „Automotive News“ sudaromame didžiausių automobilių komponentų gamintojų šimtuke pagal 2004 m. rezultatus „Dana“ užėmė 15 vietą.
Kovas 8, 2006 Įrašas priklauso rubrikai "Naujienos"
Parašykite komentarą