„Daimler“ ketina išplėtoti „Smart“ markę

„Daimler“ ketina išplėsti „Smart“ modelių gamą ir pirkėjams pasiūlyti trijų bei keturių vietų automobilius, kurie veikiausiai vadinsis „ForThree“ ir „ForFour“. Š iuo metu „Smart“ pirkėjams siūlo vienintelį modelį – dvivietį mažylį „ForTwo“. Manoma, kad kurdamas „ForFour“ modelį „Daimler“ bendradarbiaus su Prancūzijos gamintoju „Renault“ ir naujas keturvietis „Smart“ bus artimas „Renault Twingo“ giminaitis. Aukšto lygio „Mercedes-Benz“ pareigūnas žurnalui „AutoWeek“ teigė, kad toks bendradarbiavimas yra labai svarbus „Smart“ markės plėtrai. Anot jo, gamintojas ketina įsitvirtinti perspektyviuose rinkos segmentuose ne tik Europoje, bet visame pasaulyje, įskaitant ir Š iaurės Ameriką.

Ankstesnės kartos „Smart ForFour“ buvo sukurtas „Mitsubishi Colt“ pagrindu ir gaminamas Borno mieste Olandijoje esančioje „NedCar“ gamykloje. Vis dėlto šio modelio pardavimai nepateisino lūkesčių, tad jis buvo gaminamas vos dvejus metus – jau 2006 m. „Daimler“ nutraukė „ForFour“ gamybą. Siekdamas sumažinti „Smart“ nuostolius Vokietijos gamintojas atsisakė ir roadsterio.

“Smart ForTwo”

„Daimler“ vadovas Dieteris Zetsche patvirtino, kad atgaivindama „Smart ForFour“ modelį bendrovė svarstys bendradarbiavimo su kitais gamintojais galimybes, tačiau konkretesnės informacijos nepateikė. Anot vadovo, „Smart“ modelių gamą būtų galima plėsti tik su sąlyga, kad nauji automobiliai bus tikrai išskirtiniai ir laikomi prestižiniais.

Kol kas dar nėra žinoma, ar „Daimler“ ir „Renault“ bendradarbiavimas peraugs į bendrą variklių ir pavarų dėžių kūrimą, bet Vokietijos žiniasklaidoje pasirodė pranešimų, jog abu gamintojai siekia glaudžios „Twingo“ ir „ForFour“ modelių integracijos, kuri leistų išnaudoti mąsto ekonomijos privalumus. Tai šioms bendrovėms leistų varžytis su „PSA/Peugeot-Citroen“ ir „Toyota Motor“, kurie bendroje gamykloje Čekijoje kartu sėmingai gamina beveik identiškus mažylius „Citroen C1“, „Peugeot 107“ ir „Toyota Aygo“.

Reaguodamas į neseniai pasirodžiusį „Toyota iQ“ bei „Audi“ ir BMW kuriamus mažus automobilius „Daimler“ jau rengia ir trivietę „Smart“ versiją. Š is modelis turės centre sumontuotą vairuotojo sėdynę ir už jos salono šonuose įrengtas dvi vietas keleiviams. Tokia konstrukcija yra galima dėl automobilio gale montuojamo variklio. Trivietis „Smart“ pakeis kupė ir roadsterio versijas, kurių gamyba buvo nutraukta dar 2005 m.

Anksčiau gamintas “Smart ForFour”

Trivietis „Smart“ būtų aptakesnių formų nei „ForTwo“, o viduje tilptų jau trys žmonės. Nors oficialios informacijos apie šį automobilį dar nėra, šaltiniai praneša, kad jis galėtų vadintis „ForThree“ ir rinkoje pasirodytų iki 2014 m. Dėl neįprastos šio modelio konstrukcijos „Daimler“ veikiausiai pateiks ir nemažai naujovių spręsdamas triviečiam automobiliui būdingas problemas, pirmiausiai dėl būtinybės vairuotojui smarkiai susilenkti įlipant ar išlipant. Dėl to vairuotojo sėdynė turės pasisukantį pagrindą ir bus sumontuota ant skersinių bėgelių, leidžiančių ją paslinkti link durų.

Trivietis „Smart“ turės iš„ForTwo“ perimtą ir kiek pakoreguotą „Tridion“ plieninę saugos kapsulę su tvirtais išilginiais ir skersiniais elementais, apsaugančiais keleivius avarijos metu.

Naujiems „Smart“ modeliams „Daimler“ jau kuria ir naujus mažo tūrio benzininius bei dyzelinius variklius. Pirkėjams ketinama pasiūlyti ir elektrinę „ForTwo“ versiją su 31 kW motoru ir ličio jonų baterija. Be to, „Smart“ gaus ir naują septynių laipsnių dvigubos sankabos automatizuotą transmisiją, kuri debiutuos kartu su 2011 m. pasirodysiančiu naujos kartos A klasės „Mercedes-Benz“ modeliu.

Spalis 30, 2009   Įrašas priklauso rubrikai "Naujienos"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: