CO2 taršos mažinimui Ženevoje buvo skiriamas ypatingas dėmesys

Pastaruoju metu dauguma automobilių gamintojų vadovų suka galvą, kaip sumažinti į aplinką išmetamo anglies dvideginio kiekį, tačiau Ženevos (Š veicarija) automobilių parodoje revoliucinių taršos mažinimo naujovių nebuvo matyti. „Banca IMI“ automobilių rinkos analitikė Sabine Bluemel teigė, jog visi gamintojai nori pademonstruoti pastangas mažinti CO2 taršą, tačiau tuo pat metu akcentuoja savo modelių jėgainių galią, o galingas variklis ir maža tarša anglies dvideginiu yra praktiškai neįmanomas derinys.

Nemažai Ženevoje pristatytų automobilių naudoja įvairias į aplinką išmetamo anglies dvideginio kiekio mažinimo technologijas, pavyzdžiui yra varomi gamtinėmis dujomis, elektra, biokuru, baterijomis ar saulės energija. Tuo tarpu „Toyota“ aktyviai vysto benzininius-elektrinius hibridinius automobilius, kuriuose įprastinis vidaus degimo agregatas veikia drauge su elektriniu varikliu. „Toyota“ prezidentas Katsuaki Watanabe pabrėžė, kad norint sumažinti energijos sąnaudas ir taršą anglies dvideginiu reikia ne tik patobulintų technologijų, bet ir pažangesnių degalų ir jų paskirstymo infrastruktūros.

„BMW Hydrogen 7“

BMW parodoje pristatė „Hydrogen 7“ modelį: 7 serijos automobilį su hibridiniu benzininiu-vandeniliniu V-12 varikliu. Š io modelio greitis ribojamas iki 230 km/val., varomas vien tik vandeniliu jis gali įveikti 200 km, o naudojant benziną – dar 500 km. Toks sprendimas turėtų sumažinti vairuotojų nuogąstavimus, kad nepavyks privažiuoti vandenilinio kuro degalinės.

Aktyvios Vokietijos gamintojų pastangos mažinti CO2 taršą yra visiškai suprantamos, nes galingi „Audi“, BMW ar „Mercedes-Benz“ automobiliai naudoja daug degalų ir išmeta daug anglies dioksido. Siekdama mažinti aplinkos tašą Europos Komisija (EK) vasario mėnesį pasiūlė nuo 2012 m. įvesti 120 g/km išmetamo CO2 apribojimą.

„Mercedes-Benz“ Ženevoje pristatė „Bluetec“ technologiją taršai mažinti

„Fiat Auto“ vadovas Luca De Meo pasidžiaugė, kad toks EK sprendimas būtų palankus „Fiat“, tad gamintojas įgautų konkurencinį pranašumą. Tuo tarpu „DaimlerChrysler“ tyrimų skyriaus bosas Thomas Weberis pripažino, kad ribojimas būtų rimtas iššūkis dideliems automobiliams ir teigė manąs, jog visų klasių modeliai turėtų prisidėti prie taršos mažinimo. Anot jo, norint įgyvendinti šį EK reikalavimą „Smart“ taršą reikės sumažinti tik 5%, tuo tarpu didesnių automobilių į aplinką išmetamo anglies dioksido kiekis turės sumažėti apie 20%. „DaimlerChrysler“ šefas Dieteris Zetsche pakartojo, kad gamintojas sieks didinti variklių galią ir kartu mažinti degalų sąnaudas.

„Ford“ Europos padalinio vadovas Johnas Flemingas pridūrė, kad, gamintojams pasiūlius mažesnio darbinio tūrio ekologiškesnių variklių, pirkėjai ir toliau daug dėmesio skirs jėgainių galingumui.

Kovas 13, 2007   Įrašas priklauso rubrikai "Naujienos"



Komentarai

  • tomas

    reiktu naudoti variklius be kuro

  • tomas

    http://www.youtube.com/watch?v=PFGiWiXMHn0

  • Ina

    F?ja rašo: ta stora moteris iš senmraio sveria šiek tiek mažiau. Daiva jai neprieinama, nes susimok?jus mokes?ius kitoms išlaidoms deja lieka labai nedaug. Gal jai jos gyvenimo kokyb? visai gera, gal ji turi sveikatos b?d?, gal negalima vilktis svetim? marškini?.S?km?s

Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: