Autoverslas
- Ką dyzelių nuosmukis Europoje reiškia Lietuvai
- Alternatyvių degalų dalis naujų automobilių rinkoje jau viršijo 6%
- X klasės „Mercedes-Benz“ taikosi į turtingus keturračių mėgėjus ir buriuotojus
- „Daimler“ pasiruošęs paneigti kaltinimus dėl sukčiavimo su emisijomis
- Tikimasi, kad „E-Pace“ taps populiariausiu „Jaguar“ modeliu
- Pigaus automobilio projektas – „Volkswagen“ decentralizacijos išbandymas
- Kiek elektromobiliai yra švaresni už įprastinius priklauso nuo to, kur jūs esate
- PSA, „Renault“ ir „Suzuki“ domisi galimybe investuoti į „Proton“
- Kodėl „Tesla“ yra nepanaši į nė vieną kitą automobilių gamintoją
- „Kodiaq“ visureigis atveria naujas galimybes „Škoda“ markei
- Archyvas
Paieška
Automobilių gamintojus vargina brangstančios žaliavos
Dėl didelės konkurencijos vis stiprėjant spaudimui mažinti automobilių kainas bei sparčiai brangstant pagrindinėms žaliavoms, pavyzdžiui, aliuminiui, plienui ir variui, automobilių gamintojai atsiduria tarsi tarp kūjo ir priekalo. Detroito (JAV) automobilių parodoje susirinkę gamintojų vadovai teigė, kad augančius žaliavų kaštus bandoma kompensuoti mažinant kitų sričių išlaidas.
Už pirkimus ir tiekimą atsakingas „Chrysler“ viceprezidentas Peteris Rosenfeldas teigė neprisimenąs tokio spartaus žaliavų brangimo. Vadovas tikisi, kad plieno kainos jau stabilizavosi ir nepasieks praeitų metų rekordo, tačiau dėl nestabilios padėties Artimuosiuose Rytuose nafta veikiausiai dar brangs, o augant naftos kainai pabrangs ir kiti su ja susiję produktai, tokie kaip plastikas.
Pernai aliuminis pabrango beveik 25%, o vario kainos padvigubėjo. Tokių aukštų aliuminio ir vario kainų nebuvo jau daugiau kaip dešimt metų. „Deutsche Bank“ prognozuoja, kad žaliavos ir toliau brangs, nes nėra jokių Kinijos ekonomikos sulėtėjimo požymių, o investicijos į metalų rūdos kasybą ir lydymą yra per mažos. „Nissan“ vadovas Carlosas Ghosnas tikina, kad padėtį dar paaštrins auganti metalų paklausa Rusijoje ir Indijoje. Vadovas teigė nežinąs, ar blogiausia jau praėjo, ar dar laukia ateityje. Anot jo, šiame vidutinės trukmės periode teks prisitaikyti prie aukštų žaliavų ir energijos kainų.
Bendrovės „Johnson Matthey“, kuri specializuojasi chemijos pramonėje, duomenimis, išmetamųjų dujų taršą mažinančiuose katalitiniuose konverteriuose bei uždegimo žvakėse ir elektronikos sistemose naudojamo paladžio bei platinos kainos 2005 m. išaugo net 50%, o iki šių metų vidurio turėtų padidėti dar 10%. Š ios bendrovės atstovės Ellen Zadoff teigimu, automobiliuose naudojamos elektronikos kiekis kasmet padidėja maždaug 7%, taigi šių metalų paklausa augtų netgi ir nedidėjant automobilių pardavimams.
„Capgemini“ automobilių rinkos analitikas Jamesas Sourgesas mano, kad prie sparčiai brangstančių žaliavų geriausiai prisitaikė „Toyota“.
Pasak jo, augant žaliavų kaštams automobilių pirkėjams siūlomos vidutinės nuolaidos JAV sumažės nuo 5 tūkst. dolerių (14 tūkst. Lt) iki 4 tūkst. dolerių (11 tūkst. Lt). J.Sourgesas mano, kad žaliavos brangsta ir dėl automobilių perprodukcijos. Anot analitiko, jei pasiūla atitiktų paklausą, žaliavų kainų augimas sulėtėtų, tačiau dabar bent jau artimiausi dveji metai bus labai sunkūs.
J.Sourgeso apskaičiavimais, dabar JAV automobilių paklausa yra apie 15,5-16 mln. vnt. per metus, tačiau kasmet pagaminama apie 17 mln. automobilių. Pasak BMW Š iaurės Amerikos padalinio vadovo Tomo Purveso, pirkėjai yra nuovokūs, o dėl aršios konkurencijos kainų augimas negali būti didesnis už infliaciją.
Sausis 31, 2006 Įrašas priklauso rubrikai "Naujienos"
Parašykite komentarą