Analitikai abejoja, ar „Alfa Romeo“ ambicingi tikslai gali būti pasiekti

Analitikai gana skeptiškai vertina „Fiat Chrysler Automobiles“ generalinio direktoriaus Sergio Marchionne galimybes pasiekti ambicingas „Alfa Romeo“ automobilių pardavimų apimtis. „Sanford C. Bernstein“ analitikas Maxas Warburtonas teigia, jog markės ateitis gana miglota. M.Warburtonas pridėjo, kad, nepaisant markės istorijos, paversti ją patikimu žaidėju prestižinių automobilių rinkoje bus tas pats, kaip įkurti naują kompaniją. „Audi“ tam užtruko 20 metų. Jo požiūriu, „Alfa Romeo“ atgaivinimas suris reikšmingą pinigų sumą, tačiau neduos pelno per pirmąjį produktų ciklą.

„Alfa Romeo Giulia“ yra pirmasis modelis 5,6 mlrd. dolerių (5,09 mlrd. eurų) siekiančiuose „Fiat Chrysler Automobiles“ planuose atgaivinti šią markę. Šaltinių duomenimis, be naujojo „Alfa Romeo Giulia“ pasirodys dar du modeliai: 2016 m. tai bus visureigis, o 2017 m. – didelis sedanas.

„IHS Automotive“ konsultantai prognozuoja, jog „Alfa Romeo“ pardavimai šiais metais sumažės iki 67,5 tūkst. vnt. (praėjusiais metais jie siekė 68,3 tūkst.). Skurdžios investicijos per pastarąjį dešimtmetį sumažino „Alfa Romeo“ iki dviejų pagrindinių modelių – mažo „MiTo“ ir kompaktinio „Giulietta“ – parduodamų daugiausiai Europoje bei itin mažos apimties modelių, skirtų globaliai rinkai – „4C Coupe“ ir „4C Spider“.

“Alfa Romeo Giulietta”

Praėjusių metų gegužę „Fiat Chrysler Automobiles“ pranešė apie planuojamus naujus „Alfa Romeo“ modelius, turinčius debiutuoti 2015-18 m. Iki 2018 m. tai turėtų padėti pasiekti 400 tūkst. vnt. pardavimų apimtį, kurios didelę dalį, maždaug 150 tūkst. vnt., turėtų lemti Šiaurės Amerikos pirkėjai. S.Marchionne neseniai patvirtino gamintojo planus iki 2018 m. pasiekti 400 tūkst. vnt. pardavimų apimtį bei užsiminė, kad antrasis modelis bus išleistas į rinką po šešių mėnesių nuo „Alfa Romeo Giulia“ debiuto. M.Warburtonas teigia, jog jeigu gamintojo užsibrėžtas tikslas vis dėlto būtų pasiektas, nors jam tai atrodo abejotina, didžioji dalis, 130 tūkst. vnt., iš Šiaurės Amerikai teksiančios 150 tūkst. vnt. pardavimų dalies tektų JAV pirkėjams. M.Warburtonas nurodo, kad JAV automobilių pardavimai auga gana proporcingai su gamintojų siūlomų modelių skaičiumi. „Audi“ JAV parduoda 180 tūkst. vnt. bei siūlo virš 20 modelių versijų, tuo tarpu „Infiniti“ parduoda 120 tūkst. vnt. ir siūlo maždaug 10 modelių versijų. Pasak analitiko, neįtikėtina, kad „Alfa Romeo“ Šiaurės Amerikoje galėtų pasiekti numatytas pardavimų apimtis tik su dviem ar trimis modeliais.

Automobilių rinkos analitikas George’as Galliersas ironiškai pabrėžė, jog 5 mlrd. eurų ir nostalgija nereiškia 400 tūkst. vnt. iki 2018 m. Jo požiūriu, „Alfa Romeo“ yra nišinė markė, pamėgta entuziastų, kuriuos valdo širdis, o ne protas. Tokių markių pardavimų augimas iš pradžių būna stiprus, tačiau greitai sustoja, nes tipiniai pirkėjai lieka nuošalyje. G.Galliersas užsiminė, jog panašus pardavimų modelis būdingas ir kitoms nišinėms markėms, tokioms kaip „Maserati“ ar „Jaguar“. Rinkos analitikas prognozuoja, jog geriausiu atveju „Alfa Romeo“ pardavimai iki 2018 m. galėtų pasiekti 330 tūkst. vnt., tuo tarpu „IHS Automotive“ numato tik 216 tūkst. vnt. pardavimų apimtį, vos didesnę nei pusė užsibrėžto tikslo. „LMC Automotive“ prognozuoja 251 tūkst. vnt. pardavimus. „IHS Automotive“ analitikas Ianas Fletcheris užsiminė, jog S.Marchionne galbūt pagaliau nustos stengtis atgaivinti markę, jei „Alfa Romeo Giulia“ nepateisins lūkesčių.

“Alfa Romeo Giulia”

Liepa 13, 2015   Įrašas priklauso rubrikai "Naujienos"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: