35 tūkst. „General Motors„ darbuotojų sutinka išeiti išdarbo

„General Motors“ pranešė, kad susivilioję kompensacijomis išdarbo sutiko išeiti net 35 tūkst. žmonių, t.y. maždaug trečdalis šios bendrovės nuolatinių darbininkų. Toks darbuotojų susidomėjimas yra gerokai didesnis, nei buvo planuota, todėl „General Motors“ etatų mažinimo programa net dviem metais aplenks numatytą grafiką.

Didžiausias pasaulyje automobilių gamintojas taip pat padidinto kaštų mažinimo prognozę: dabar bendrovė kasmet tikisi sutaupyti ne 7, o 8 mlrd. dolerių (ne 19, o 22 mlrd. Lt).

Analitikai pasveikino tokią „General Motors“ sėkmę. Anot jų, gamintojas galėtų nemažai sutaupyti atleisdamas nuolatinius ir priimdamas mažiau apmokamus laikinus darbininkus. „Global Insight“ analitikė Rebecca Lindlan teigė, kad rezultatai yra daug geresni, nei buvo tikimasi, tačiau priminė, kad restruktūrizavimas dar toli gražu nesibaigė.

„Hummer H3“

Maždaug 4,600 „General Motors“ darbininkų pasirinko išeitines kompensacijas, o 30,400 – ankstyvojo išėjimo į pensiją programą. Gamintojo vadovas Rickas Wagoneris pasidžiaugė tokiu dideliu darbininkų entuziazmu ir teigė manąs, kad netrukus pavyks išlipti išnuostolių liūno. Pernai „General Motors“ nuostoliai siekė net 10,5 mlrd. dolerių (28,3 mlrd. Lt).

Gamintojas savo darbininkams pasiūlė įspūdingas 70-140 tūkst. dolerių (189-378 tūkst. Lt) siekiančias išeitines kompensacijas. Š ią savanoriško išėjimo išdarbo programą pasirinkusių darbininkų skaičius yra laikomas svarbiu gamintojo reorganizacijos sėkmės rodikliu.

2005 m. išdarbo išėjo 6,5 tūkst. „General Motors“ darbininkų, tad iki kitų metų sausio gamintojo darbininkų skaičius turėtų būti sumažėjęs net 30 tūkst. žmonių. Š i savanoriško išėjimo išdarbo programa gamintojui atsieis apie 3,8 mlrd. dolerių (10,2 mlrd. Lt).

Sunkumų kamuojamas komponentų gamintojas „Delphi“ pranešė, kad net 12,600 darbininkų sutiko išeiti išdarbo savo noru ir gauti specialią kompensaciją, kuri numatyta trišaliame susitarime su „General Motors“ ir profsąjunga „United Auto Workers“ (UAW). Buvo baiminamasi, kad „Delphi“, kuriam šiuo metu iškelta bankroto byla, darbininkų streikas galėtų sutrikdyti ir „General Motors“ gamyklų darbą. „Delphi“ anksčiau buvo „General Motors“ komponentų gamybos padalinys.

Liepa 24, 2006   Įrašas priklauso rubrikai "Naujienos"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: