„Volkswagen“ planuoja „Logan“ konkurentą

„Volkswagen“ planuoja sukurti pakankamai erdvų ir nebrangų sedaną, kuris besivystančiose rinkose galėtų konkuruoti su „Dacia Logan“. Pigaus modelio kūrimo programą Vokietijos bendrovė pavadino 3-K, nes siekiama, kad šio automobilio gamybos kaštai neviršytų 3 tūkst. eurų (10,358 Lt). Tokie kaštai leistų mažmenine kaina varžytis su „Renault“ sukurtu „Logan“ modeliu.

Jei „Volkswagen“ grupės valdyba patvirtins šią programą, 3-K modelis Kinijoje galėtų debiutuoti iki 2008 m. Kitos potencialios šio pigaus automobilio rinkos yra Brazilija, Indija, Malaizija bei Meksika. Buvęs „Volkswagen“ vadovaujantis darbuotojas teigė, kad naujasis modelis bus už „Logan“ šiek tiek didesnis keturių durų sedanas su didele bagažine.

Kitaip nei Europoje, besivystančiose šalyse pirkėjai daug mieliau renkasi nedidelius sedanus, o ne hečbekus. Automobilių gamintojai jau įsitikino, kad neturtingose šalyse už rafinuotus mažus automobilius daug populiaresni kuklūs, bet erdvūs keturių durų sedanai su didelėmis bagažinėmis. Š i tendencija atsirado Kinijoje bei Lotynų Amerikoje, o vėliau išplito ir į Centrinę bei Rytų Europą.

“Dacia Logan”

„Dresdner Kleinwort Wasserstein“ analitikas Arndtas Ellinghorstas mano, kad tokio kuklaus modelio pristatymas yra puikus būdas padidinti pardavimus neturtingose rinkose. Jis teigia, kad tai daug geresnė idėja nei besivystančioms šalims siūlyti brangesnius modelius, pavyzdžiui, „Polo“ arba „Golf“. Vis dėlto A.Ellinghorstas įspėja, kad kuklių modelių maržos būna labai mažos. Pavyzdžiui, laikui bėgant „Logan“ gali sudaryti apie 10-15% „Renault“ pajamų, tačiau šio modelio pelno dalis būtų vos kokie 3%.

„JP Morgan“ atstovas Philippe,as Houchois labai gerai vertiną šią „Volkswagen“ idėja. Jis mano, kad 3-K projektas leistų eksportuoti pigius automobilius išKinijos.

3-K yra „Volkswagen“ bandymas sugrįžti prie savo šaknų – pigių automobilių gamybos. Sukūręs „Phaeton“ bei „Touareg“ šis Vokietijos gamintojas pabandė įsibrauti į prestižinių modelių rinką, tačiau „Volkswagen“ vadovas Berndas Pischetsriederis pareiškė esąs pasiryžęs atgauti prarastas pozicijas pigių automobilių rinkoje. Pirmasis naujos „Volkswagen“ politikos ženklas yra pigaus „Fox“ modelio eksportas išBrazilijos. „Fox“ pakeitė gana nesėkmingai pasirodžiusį „Volkswagen Lupo“ modelį.

3-K projekto sukurtas automobilis turėtų būti didesnis ir pigesnis už „Fox“. Pietų Amerikos rinkai sukurto „Fox“ modelio gamybos kaštai yra apie 3,5 tūkst. eurų (12 tūkst. Lt), o mažmeninės kainos Vakarų Europoje prasideda nuo 8,950 eurų (30,903 Lt).

Siekdama sumažinti 3-K automobilio gamybos kaštus „Volkswagen“ žada panaudoti kuo daugiau jau dabar naudojamų detalių bei modulių. Tai bus itin kuklus modelis, kurio variklių gama bei kėbulo tipai bus derinami prie konkrečios rinkos specifikos. Vakarų Europoje mažmeninė automobilio kaina paprastai 2,5 karto viršija jo gamybos kaštus. Tokiu atveju 3-K modelis kainuotų apie 7,5 tūkst. eurų ir galėtų varžytis su „Logan“.

Rytų Europoje „Dacia Logan“ debiutavo praeitų metų rugsėjo mėnesį. Vidutinė šio modelio kaina yra 7,100 eurų (24,515 Lt), o pigiausia versija kainuoja 5,700 eurų (19,681 Lt). Birželį „Renault“ rengėsi pristatyti dar kuklesnį variantą, kuris kainuotų nuo 5,500 eurų (18,990 Lt), tačiau šiuos planus kol kas atidėjo dėl itin didelės brangesnių „Logan“ versijų paklausos.

Liepa 8, 2005   Įrašas priklauso rubrikai "Naujienos"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: