
Autoverslas
- Ką dyzelių nuosmukis Europoje reiškia Lietuvai
- Alternatyvių degalų dalis naujų automobilių rinkoje jau viršijo 6%
- X klasės „Mercedes-Benz“ taikosi į turtingus keturračių mėgėjus ir buriuotojus
- „Daimler“ pasiruošęs paneigti kaltinimus dėl sukčiavimo su emisijomis
- Tikimasi, kad „E-Pace“ taps populiariausiu „Jaguar“ modeliu
- Pigaus automobilio projektas – „Volkswagen“ decentralizacijos išbandymas
- Kiek elektromobiliai yra švaresni už įprastinius priklauso nuo to, kur jūs esate
- PSA, „Renault“ ir „Suzuki“ domisi galimybe investuoti į „Proton“
- Kodėl „Tesla“ yra nepanaši į nė vieną kitą automobilių gamintoją
- „Kodiaq“ visureigis atveria naujas galimybes „Škoda“ markei
- Archyvas
Paieška
„Volkswagen“ personalo vadovas P.Hartzas prisiima atsakomybę už skandalą
Dėl neseniai kilusio kyšininkavimo skandalo atsistatydino „Volkswagen“ valdybos narys, personalo skyriaus vadovas bei prieštaringai vertinamų Vokietijos darbo sistemos reformų autorius Peteris Hartzas. Š iuo metu valstybės pareigūnų tiriamas skandalas pakenkė „Volkswagen“ įvaizdžiui ir leido suabejoti visuotiniu sutarimu pagrįstu Vokietijos bendrovių valdymu.
„Volkswagen“ išplatintame pranešime 63 metų P.Hartzas teigė jaučiąsis kaltas dėl bendrovės reputacijai pakenkusio skandalo, todėl paprašė, kad stebėtojų taryba atleistų jį išužimamų pareigų. Vokietijos prokuratūra du „Volkswagen“ darbuotojus įtaria sukčiavus ir užsiėmus kitokia neteisėta veikla. Vienas išįtariamųjų buvo artimas P.Hartzo patarėjas.
„Volkswagen“ paprašė konsultacinę bendrovę KPMG atlikti nepriklausomą auditą, o bendrovės vadovas Berndas Pischetsriederis teigė gerbiąs P.Hartzo sprendimą prisiimti atsakomybę ir pasitraukti išposto.
„Global Insight“ analitikas Christophas Stuermeris mano, kad šis skandalas Vokietijos gamintojui galiausiai bus naudingas. Anot jo, būtų geriausia, jei tai paskatintų panaikinti specialų „Volkswagen“ įstatymą ir išbendrovės valdymo pasitrauktų Žemutinės Saksonijos žemės vyriausybė. Tokiu atveju akcijų biržose kiltų didelis susidomėjimas „Volkswagen“ akcijomis.
Vadinamasis „Volkswagen“ įstatymas buvo priimtas privatizuojant šią bendrovę. Minėtasis teisės aktas neleidžia, kad vienas savininkas valdytų daugiau kaip 20% šio Vokietijos gamintojo akcijų. „Volkswagen“ yra vienintelė Vokietijos bendrovė, turinti specialiai jai skirtą įstatymą.
Prieškurį laiką Vokietijos kancleris Gerhardas Schroederis buvo paprašęs P.Hartzo padėti užbaigti darbo rinkos reformas, nes jų nevykdymas kenkė valdančios socialdemokratų partijos įvaizdžiui. G.Schroederis anksčiau pats buvo „Volkswagen“ valdybos narys.
„Volkswagen“ yra tapęs Vokietijos pokarinės socialinės sistemos simboliu, nes pagrindinė jo akcininkė vis dar yra Žemutinės Saksonijos žemės vyriausybė, o darbo santykiai grindžiami visuotiniu susitarimu. Be to, ši bendrovė yra glaudžiai susijusi su Vokietijos politiniais lyderiais. Po Š kotijoje vykusio Didžiojo aštuoneto susitikimo G.Schroederis tvirtino, kad P.Hartzas yra labai daug nuveikęs tiek Vokietijos, tiek „Volkswagen“ labui.
Dėl kilusio skandalo turėjo atsistatydinti ir „Volkswagen“ grupės darbuotojų tarybos vadovas Klausas Volkertas, kuris daug dirbo kartu su P.Hartzu siekdamas, kad „Volkswagen“ nemažintų Vokietijoje dirbančių darbuotojų skaičiaus.
„Volkswagen“ stebėtojų tarybos pirmininkas Ferdinandas Piechas gynė P.Hartzą teigdamas, kad jis turėtų ir toliau vadovauti bendrovės personalo skyriui. Vis dėlto „Volkswagen“ darbuotojų taryba pranešė, kad yra pasirengusi derėtis dėl P.Hartzo įpėdinio, jei stebėtojų taryba priimtų jo atsistatydinimą.
Liepa 18, 2005 Įrašas priklauso rubrikai "Naujienos"
Parašykite komentarą