„Renault“ ir „PSA/Peugeot-Citroen“ pelnas nukentėjo „kainų karuose“

Prancūzijos gamintojų „Renault“ ir „PSA/Peugeot-Citroen“ 2005 m. pelnas ir maržos sumažėjo dėl aktyvios kaininės konkurencijos. Abi šios bendrovės vis dar yra pernelyg priklausomos nuo Europos rinkos, tad dėl pabrangusių žaliavų ir sumažėjusios paklausos per paskutinius pora mėnesių jos buvo priverstos mažinti pelno maržų prognozes.

Pagal rinkos kapitalizaciją PSA yra penktasis didžiausias Europos automobilių gamintojas. Š i bendrovė paskutiniu metu turi atsargų valdymo problemų, nes ji itin optimistiškai pasiruošė naujų modelių debiutui. Tuo tarpu „Renault“ neturi problemų dėl atsargų ir rengiasi vykdyti trejų metų strateginį planą.

PSA pasauliniai pardavimai automobilių pernai išaugo 0,4% iki 3,39 mln. vnt. Bendrovė prognozuoja, kad praeitų metų veiklos pelnas sudarys 1,94 mlrd. eurų (6,70 mlrd. Lt), o pelno marža sieks apie 3,4%. Anksčiau Prancūzijos gamintojas tikėjosi, kad 2005 m. pelno marža sudarys bent 4-4,5%.

„Reuters Estimates“ apklausti 14 analitikų prognozuoja, kad, pagal tarptautinius apskaitos standartus (IFRS), PSA grynasis 2005 m. pelnas sieks apie 1,154 mlrd. eurų (3,985 mlrd. Lt). 2004 m. PSA grynasis konsoliduotas pelnas sudarė 1,715 mlrd. eurų (5,922 mlrd. Lt). Į šiuos skaičius įeina ir komponentų gamintojo „Faurecia“ rezultatai, nes PSA valdo 71,3% šios bendrovės akcijų. Analitikai mano, kad 2005 m. „Faurecia“ veiklos pelnas sieks apie 255 mln. eurų (880 mln. Lt). Dar gruodžio mėnesį dėl prastų automobilių interjerų gamybos skyriaus rezultatų ir išaugusių žaliavų kainų „Faurecia“ sumažino 2005 m. antrojo pusmečio pelno maržos prognozę nuo 2,9% iki 1,7-2%.

„Renault Clio“

Š iuo metu „Renault“ sekasi truputėlį geriau nei PSA. Kuklaus „Logan“ modelio pardavimai viršija lūkesčius, o trečiosios kartos „Clio“ taip pat sulaukė pirkėjų pripažinimo. Tiesa, mažasis „Modus“ nepateisino gamintojo vilčių. Pernai „Renault“ grupės pasauliniai automobilių pardavimai išaugo 1,7% iki 2,53 mln. vnt. „Renault“ vadovas Carlosas Ghosnas bendrovės padėtį planuoja gerinti mažindamas kaštus ir plėsdamas modelių gamą.

Lapkričio mėnesį „Renault“ sumažino savo pelno maržos prognozę nuo 4% iki maždaug 3%. „Reuters Estimates“ apklausti analitikai prognozuoja, kad „Renault“ 2005 m. pajamos sudarys apie 41,43 mlrd. eurų (143,05 mlrd. Lt), o veiklos pelnas sieks 1,39 mlrd. eurų (4,80 mlrd. Lt). Tuo tarpu šio Prancūzijos gamintojo grynasis gamintojo pelnas gali siekti 3,05 mlrd. eurų, kadangi laukiama svaraus „Nissan Motor“, kurio 44,4% akcijų valdo „Renault“, indėlio į grynąjį pelną.

Vasaris 21, 2006   Įrašas priklauso rubrikai "Naujienos"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: