„J.D. Power & Associates“ 2005 m. kokybės tyrimo JAV rezultatai

„J.D. Power & Associates“ kasmet atlieka JAV parduodamų automobilių kokybės tyrimą, kurio metu tiriama pirkėjų nuomonė apie transporto priemonės kokybę praėjus 90 dienų po jos įsigijimo. Susumavus šių metų rezultatus paaiškėjo, kad pernai labiausiai pasitempė „Nissan“ ir „Hummer“ markės. Tuo tarpu „Toyota“, kurią pernai sukrėtė faktas, kad ji užima žemesnę vietą nei „Hyundai“ ir „Mercury“, šiemet aplenkė abi šias markes.

Jau penktus metus išeilės šioje apklausoje pirmauja „Lexus“, o „Lexus LS430“ sedanas bei „SC430“ roadsteris tapo savo klasių lyderiais. Š iemet BMW ir „Audi“ išlyderių dešimtuko išstūmė „Honda“ bei „Mercury“.

15 markių iš36 pasirodė geriau nei bendras vidurkis, kuris šiemet buvo 118 problemų šimtui automobilių. Pernai rinkos vidurkis siekė 119 kokybės problemų šimtui automobilių. Kokybės tyrimą „J.D. Power & Associates“ atlieka jau 19 metų.

Š iemet buvo atsisakyta išrikiuoti gamintojus, nes, anot atstovo spaudai Johno Teweso, didžiausią dėmesį norima skirti markėms. J.Tewesas teigė, kad to paties gamintojo įvairių markių rezultatai dažniausiai būna labai skirtingi, todėl jų vidurkis gali iškreipti bendrą vaizdą.

„Toyota“ modeliai pirmavo net 10 segmentų iš18, o jos gamykla Taharoje (Japonijoje), kur gaminami „Lexus GS300/430 bei LS430, pelnė geriausios gamyklos titulą. Š ie metai buvo itin sėkmingi ir „General Motors“ – jos modeliai pirmavo 5 kategorijose, o „Buick“ ir „Cadillac“ pateko tarp 10 geriausių markių. Vis dėlto „Chevrolet“ atsiliko nuo rinkos vidurkio (127 problemos šimtui automobilių), o „Saturn“ ir „Saab“ užėmė gana žemas vietas.

“Lexus SC”

Š iemet labiausiai pagerėjo „Hummer“ kokybė – ši markė išpaskutinės vietos šoktelėjo į dešimtąją ir pasivijo „Hyundai“. Kokybės tyrime pirkėjai vertina automobilius pagal 135 požymius. „Hummer“ vadovai pernai priekaištavo, kad tarp šių požymių yra ir ekonomiškumas, kuris, jų manymu, nesusijęs su automobilio kokybe. Š iais metais „Hummer“ rezultatai buvo geresni net pagal 76 požymius, tačiau ekonomiškumo vertinimas nepasikeitė.

Į prastą pasirodymą praeitų metų apklausoje (154 problemos šimtui automobilių) operatyviai sureagavo „Nissan“ – bendrovė į JAV išsiuntė net 200 inžinierių, kurie turėjo pašalinti vienatūrio „Quest“, pikapo „Titan“ ir visureigio „Armada“ trūkumus. Š iemet „Nissan“ kokybė pagerėjo – šimtui automobilių teko 120 kokybės problemų. „Nissan“ valdybos pirmininkas Itaru Koeda teigė, kad bendrovei dar reikia pasitempti.

Tuo tarpu „Mazda“ dėl prastų rezultatų (149 problemos šimtui automobilių) kaltino nutrūkusį ryšį tarp JAV pirkėjų ir Japonijoje esančio gamintojo. Pasak bendrovės atstovo, gamintojas nepakankamai įsiklauso į pirkėjų pageidavimus.

Pagal „J.D. Power & Associates“ duomenis, smarkiai pagerėjo naujų modelių kokybė. Š iemet trys neseniai debiutavę modeliai – „Hyundai Tucson“, „Ford Mustang“ ir „Ford Five Hundred“ – tapo savo segmentų lyderiais.

„J.D. Power & Associates“ kokybės tyrimo rezultatai


2005
m.
2004
m.
„Lexus“ 81 „Lexus“ 87
„Jaguar“ 88 „Cadillac“ 93
BMW 95 „Jaguar“ 98
„Buick“ 100 „Honda“ 99
„Cadillac“ 104 „Buick“ 100
„Mercedes-Benz“ 104 „Mercury“ 100
„Toyota“ 105 „Hyundai“ 102
„Audi“ 106 „Infiniti“ 104
„Infiniti“ 109 „Toyota“ 104
„Hummer“ 110 „Mercedes-Benz“ 106
„Hyundai“ 110 „Audi“ 109
„Honda“ 112 BMW 109
GMC 113 „Oldsmobile“ 110
„Lincoln“ 113 „Volvo“ 113
„Acura“ 116 „Acura“ 117
„Jeep“ 120 „Chevrolet“ 119
„Mercury“ 120 „Chrysler“ 120
„Nissan“ 120 „Dodge“ 121
„Chrysler“ 121 „Lincoln“ 121
„Chevrolet“ 127 „Pontiac“ 122
„Ford“ 127 „Subaru“ 123
„Mitsubishi“ 129 GMC 127
„Pontiac“ 129 „Ford“ 130
„Dodge“ 130 „Mitsubishi“ 130
„Mini“ 130 „Saab“ 133
„Scion“ 134 „Jeep“ 136
„Saab“ 136 „Mini“ 142
„Saturn“ 136 „Land Rover“ 148
„Subaru“ 138 „Saturn“ 149
„Kia“ 140 „Suzuki“ 149
„Volvo“ 140 „Kia“ 153
„Porsche“ 147 „Nissan“ 154
„Volkswagen“ 147 „Mazda“ 157
„Land Rover“ 149 „Scion“ 158
„Mazda“ 149 „Porsche“ 159
„Suzuki“ 151 „Volkswagen“ 164
    „Hummer“ 173

Gegužė 30, 2005   Įrašas priklauso rubrikai "Naujienos"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: