
Autoverslas
- Ką dyzelių nuosmukis Europoje reiškia Lietuvai
- Alternatyvių degalų dalis naujų automobilių rinkoje jau viršijo 6%
- X klasės „Mercedes-Benz“ taikosi į turtingus keturračių mėgėjus ir buriuotojus
- „Daimler“ pasiruošęs paneigti kaltinimus dėl sukčiavimo su emisijomis
- Tikimasi, kad „E-Pace“ taps populiariausiu „Jaguar“ modeliu
- Pigaus automobilio projektas – „Volkswagen“ decentralizacijos išbandymas
- Kiek elektromobiliai yra švaresni už įprastinius priklauso nuo to, kur jūs esate
- PSA, „Renault“ ir „Suzuki“ domisi galimybe investuoti į „Proton“
- Kodėl „Tesla“ yra nepanaši į nė vieną kitą automobilių gamintoją
- „Kodiaq“ visureigis atveria naujas galimybes „Škoda“ markei
- Archyvas
Paieška
„Hyundai“ ir „Kia“ apėmė streikai
Antrojo pagal dydį Pietų Korėjos automobilių gamintojo „Kia“ profsąjunga nusprendė prisijungti prie „Hyundai ir paskelbė penkių dienų streiką. Vasarą vykstančios įtemptos bendrovių administracijos ir profsąjungų derybos dėl didesnių atlyginimų Pietų Korėjoje jau tapo įprastu reiškiniu. Prasti darbuotojų ir darbdavių santykiai yra viena rimčiausių šios šalies ekonomikos problemų.
Dėl streikų dažnai sumažėja Pietų Korėjos bendrovių akcijų kaina, tačiau analitikai mano, kad dėl sustingusios ekonomikos ir santykinai nedidelių gyventojų išlaidų šiemet smukimas neturėtų būti didelis. Seule įsikūrusios „Industrial Research and Consulting“ agentūros vadovas Henry Morrisas tikina, kad streikuotojai nesulauks visuomenės paramos, nes daugelis mano, kad jų atlyginimai ir taip yra dideli. Be to, užsitęsus streikui bendrovės gali iškelti gamybą į užsienio šalis.
Dėl streiko „Hyundai“ akcijų vertė yra 9,2 karto, o „Kia“ – tik 7,8 karto didesnė nei planuojamas 2005 m. pelnas. Tuo tarpu šis „Toyota“ rodiklis siekia 12,1, o „Honda“ – 11,1.
Už streiką dėl geresnių darbo sąlygų ir didesnių atlyginimų balsavo beveik 75% iš27,1 tūkst. „Kia“ darbuotojų profsąjungos narių. „Kia“ atstovas spaudai Lee Sang-keum tvirtino, kad dėl šios protesto akcijos gamintojo pardavimai gali sumažėti 100 mlrd. vonų (269 mln. Lt). arba 6,730 automobilių, tačiau reikia žiūrėti, kaip viskas baigsis.
Rugpjūčio pabaigoje dvi dienas trukęs „Hyundai“ darbuotojų streikas gamintojui atsiėjo apie 120,7 mlrd. vonų (324 mln. Lt), tačiau darbuotojai rengiasi streikuoti ir toliau. Interneto svetainėje „Hyundai“ profsąjunga skelbia, kad streikas truks nuo 2 iki 6 valandų visomis savaitės dienomis, išskyrus ketvirtadienį. „Hyundai“ atstovas spaudai teigė, kad derybos vyksta, tačiau dar neaptarti svarbūs klausimai dėl atlyginimų didinimo, premijų bei trumpesnio darbo laiko.
Pernai 14 dienų streikas „Kia“ kainavo 286 mlrd. vonų (769 mln. Lt), o „Hyundai“ atsiėjo 263 mlrd. vonų (709 mln. Lt). Š iemet „Kia“ darbuotojai žada streikuoti nuo 11.30 iki 12.30 val. ir nuo 13.30 iki 15.30 val. Dėl panašių streikų nuo 1991 m. „Kia“ prarado net 185 darbo dienas ir neteko apie 3,57 trilijono vonų (9,59 mlrd. Lt) pardavimų.
Darbuotojų neramumai prasidėjo po beveik mėnesį trukusio „Asiana Airlines“ pilotų streiko. Antrojo pagal dydį šalies vežėjo profsąjunga streiką nutraukė tik įsikišus šalies vyriausybei.
„Kia“ profsąjunga reikalauja, kad bendrovė atlyginimus padidintų 8,4% ir bent tris mėnesius mokėtų premijas. „Hyundai“ darbininkai reikalauja 8,5% didesnių atlyginimų ir premijų, kurios sudarytų 30% bendrovės grynojo pelno.
Automobiliai sudaro apie 10% Pietų Korėjos eksporto ir kartu su puslaidininkinėmis mikroschemomis bei ryšių įranga yra viena svarbiausių eksporto prekių. „Hyundai“ į užsienį išveža apie 70% Pietų Korėjoje pagamintų automobilių, tačiau analitikai mano, kad siekdamas išvengti prekybos trikdžių jis yra sukaupęs nemažas atsargas.
Rugsėjis 7, 2005 Įrašas priklauso rubrikai "Naujienos"
Parašykite komentarą