W.Bernhardas – „Volkswagen“ gelbėtojas?

Naujasis „Volkswagen“ markių grupės vadovas Wolfgangas Bernhardas nebijo imtis didelių reformų. Interviu „Volkswagen“ darbuotojų laikraščiui jis teigė, kad yra pasirengęs sumažinti formalumų kiekį.

Nors ir pats W.Bernhardas pripažįsta, kad diplomatija tikrai nėra jo stiprioji pusė, tačiau „Volkswagen“ grupės vadovui Berndui Pischetsriederiui tai visai nerūpi. Jis tikisi, kad griežtu vadovavimo stiliumi garsėjantis W.Bernhardas išspręs nemažai šio gamintojo problemų, tarp kurių yra ir šios:

  • „¢ biurokratinė ir hierarchinė bendrovės kultūra;
    „¢ lėtas darbų vyksmas ir prastas projektų valdymas;
    „¢ pernelyg didelės paties „Volkswagen“ gaminamų detalių kainos;
    „¢ smunkanti Kinijos rinkos dalis.

W.Bernhardas „Volkswagen“ valdybos nariu tapo sausio mėnesį, o gegužės 1 d. pardėjo eiti „Volkswagen“ markių grupės vadovo pareigas. Per šiuos keturis mėnesius naujasis vadovas siekė kuo geriau susipažinti su bendrove, o „Volkswagen“ darbuotojai gavo progą susidaryti nuomonę apie būsimą viršininką. Š iuo laikotarpiu „Volkswagen“ turėjo galimybę pasiruošti neramumams, kurie gali kilti dėl radikalių W.Bernhardo reformų.

W.Bernhardas perėmė „Volkswagen“, „Š koda“, „Bentley“ ir „Bugatti“ markių kontrolę, taigi „Volkswagen“ grupės vadovas B.Pischetsriederis dabar galės skirti daugiau dėmesio bendrovės strategijai. W.Bernhardas, kaip ir jo kolega, „Audi“ markių grupės vadovas Martinas Winterkornas, atsiskaito pačiam B.Pischetsriederiui.

B.Pischetsriederis yra žinomas kaip geras strategas, o W.Bernhardas garsėja kaip puikus vykdantysis pareigūnas, todėl, „CSM Worldwide“ Europos padalinio viceprezidento Jocheno Sieberto teigimu, jie sudaro idealų tandemą.

Nemažai dabartinių „Volkswagen“ problemų liko nuo Ferdinando Piecho vadovavimo laikotarpio. 1993-2002 m. vadovavęs „Volkswagen“, F.Piechas pasižymėjo bekompromisiniu vadovavimu. Senieji darbuotojai jį prisimena kaip autokratišką ir kitokiai nuomonei nepakantų vadovą.

Nepaisant to, F.Piechas skatino technologijų pažangą ir sutvirtino „Volkswagen“, kaip didžiausio Europos automobilių gamintojo, pozicijas. Mažindamas perkamų detalių kainas ir įgyvendindamas platformų strategiją F.Piechas sutaupė nemažai bendrovės lėšų, už kurias vėliau „Volkswagen“ įsigijo „Bentley“ ir „Bugatti“ markes. Prestižinis sedanas „Phaeton“ ir specialiai jam pastatyta gamykla Drezdene taip pat buvo F.Piecho užgaidos.

Wolfgangas Bernhardas

F.Piecho vadovavimas turėjo ir teigiamų, ir neigiamų pasekmių: buvo sukurtas prestižinės markės įvaizdis, tačiau išaugo gamybos kaštai, padidėjo pardavimai, tačiau sumažėjo maržos, „Volkswagen“ tapo pasauline marke, tačiau labai lėtai reaguoja į pokyčius rinkose.

B.Pischetsriederis didžiausiam Europos gamintojui vadovauja jau treti metai, tačiau jam prireikė laiko atsikratyti F.Piecho įtakos, nes pastarasis iki šiol užima „Volkswagen“ stebėtojų tarybos pirmininko postą.

Vadovaudamas „Chrysler“, W.Bernhardas užsitarnavo verslo gelbėtojo vardą. Jis smarkiai sumažino darbuotojų skaičių bei kaštus ir padėjo sukurti patrauklius modelius, pavyzdžiui, „Chrysler 300C“. Dar prieštai jis vadovavo „Mercedes-Benz“ specialių automobilių padaliniui AMG ir pagarsėjo kaip tikras automobilių mylėtojas.

Manoma, kad itin reiklaus ir principingo vadovo įvaizdis jam sutrukdė pakeisti Jurgeną Hubbertą ir tapti „Mercedes“ grupės vadovu. Vieši W.Bernhardo pareiškimai apie „Mercedes“ silpnybes erzino tiek J.Hubbertą, tiek ir profsąjungas, kurios baiminosi kietos W.Bernhardo politikos. W.Bernhardas buvo atleistas iš„DaimlerChrysler“ likus vos porai dienų iki jo paskyrimo.

Galbūt todėl B.Pischetsriederis daro viską, kad naujasis vadovas nesulauktų aršaus „Volkswagen“ darbuotojų pasipriešinimo. W.Bernhardas vengia griežtų pasisakymų ir atsisako duoti interviu. Iki pat gegužės mėnesio jis neturėjo jokių oficialių pareigų ir paprasčiausiai lankėsi „Volkswagen“ gamyklose visame pasaulyje.

W.Bernhardas išsiaiškino, kad „Volkswagen“ būtina mažinti kaštus ir gerinti kokybę. Anot jo, didžiausi bendrovės privalumai yra nepriekaištingas markių įvaizdis ir gera modelių gama. „CSM Woldwide“ atstovas J.Siebertas teigė, kad W.Bernhardas nesižavi F.Piecho sukurta prestižinės markės strategija. Pasak jo, naujasis vadovas nėra pamišęs dėl technologijų ir mąsto pragmatiškai.

W.Bernhardas jau spėjo susitikti su daugybe „Volkswagen“ vadovų ir darbuotojų. Vienas „Volkswagen“ vadovas pasakojo, kad atvykus W.Bernhardui susirinkimai tapo kitokie, nei ankščiau – dabar įvairiausios problemos svarstomos atvirai.

Dėl dabartinės „Volkswagen“ struktūros yra sunku mažinti kaštus. „Volkswagen“ pats gaminasi nemažai detalių, tuo tarpu kiti gamintojai didesnę dalį automobilių komponentų mažesnėmis kainomis perka ištiekėjų. Analitikai ir tiekėjai mano, kad progresą stabdo „Volkswagen“ biurokratija, griežtai hierarchinė struktūra ir prastas projektų valdymas.

W.Bernhardas yra pasiryžęs pakeisti šią situaciją, Anot jo, darbuotojai turi suprasti, kad yra atsakingi ne tik savo padaliniui, bet ir visai kompanijai.

W.Bernhardas buvo itin šiltai sutiktas balandžio 21 d. įvykusiame „Volkswagen“ akcininkų susirinkime. Akcininkus vienijančių organizacijų „Schutzgemeinschaft der Kapitalanleger“ ir „Deutsche Schutzvereinigung fur Wertpapierbesitz“ atstovai pareiškė pasitikėjimą naujuoju vadovu.

Investuotojai tikisi, kad W.Bernhardas gali pakartoti legenda tapusio „Renault“ ir „Nissan“ vadovo Carloso Ghosno sėkmę. Per trejus metus C.Ghosnas net trilijonu jenų (25,514 mln. Lt) sumažino „Nissan“ pirkimų, gamybos ir administracinius kaštus. Jis taip pat natūralios kaitos būdu net 14% sumažino „Nissan“ darbuotojų skaičių.

Gegužė 10, 2005   Įrašas priklauso rubrikai "Analize"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: