
Autoverslas
- Ką dyzelių nuosmukis Europoje reiškia Lietuvai
- Alternatyvių degalų dalis naujų automobilių rinkoje jau viršijo 6%
- X klasės „Mercedes-Benz“ taikosi į turtingus keturračių mėgėjus ir buriuotojus
- „Daimler“ pasiruošęs paneigti kaltinimus dėl sukčiavimo su emisijomis
- Tikimasi, kad „E-Pace“ taps populiariausiu „Jaguar“ modeliu
- Pigaus automobilio projektas – „Volkswagen“ decentralizacijos išbandymas
- Kiek elektromobiliai yra švaresni už įprastinius priklauso nuo to, kur jūs esate
- PSA, „Renault“ ir „Suzuki“ domisi galimybe investuoti į „Proton“
- Kodėl „Tesla“ yra nepanaši į nė vieną kitą automobilių gamintoją
- „Kodiaq“ visureigis atveria naujas galimybes „Škoda“ markei
- Archyvas
Paieška
Sveikatos draudimo kaštai skandina JAV gamintojus
Kartais juokaujama, kad „General Motors“ ištiesų yra milžiniška sveikatos draudimo bendrovė, be viso ko dar gaminanti ir automobilius. Rengiantis šią vasarą vyksiančioms deryboms su „United Auto Workers“ (UAW) profsąjunga darosi aišku, kad bene daugiausiai aršių ginčių kils dėl 2 mln. automobilių pramonės darbininkų sveikatos draudimo išlaidų, kurios JAV išviso siekia apie 10 mlrd. dolerių (26 mlrd. Lt). Vien tik „General Motors“ praeitais metais sveikatos draudimui išleido 4,8 mlrd. dolerių (12,4 mlrd. Lt) – už šią sumą, gamintojo teigimu, būtų galima pastatyti keturias naujas gamyklas ir sukurti šešis naujus modelius.
JAV automobilių gamintojams – „General Motors“, „Ford Motor“ ir „Chrysler Corp.“ – darosi vis sunkiau varžytis su Japonijos bendrovėmis, kurių darbininkų nevienija profsąjungos. JAV Š iaurės Vakarų universiteto Kelloggo vadybos mokyklos ekspertas Davidas Dranove,as pastebi, kad didžiausia JAV verslo problema yra dideli sveikatos draudimo kaštai. Anot jo, kol profsąjungos nesutiks sumažinti šių išlaidų, jokios kitos nuolaidos gamintojams nepadės.
JAV gamintojų darbininkams mokamas brutto valandinis atlyginimas su priedais sudaro apie 73 dolerius (188 Lt), tuo tarpu gamyklas Š iaurės Amerikoje turintiems Japonijos gamintojams valanda darbo visutiniškai atsiena apie 44 dolerius (113 Lt). Didžiąją šio skirtumo dalį sudaro sveikatos draudimo kaštai. Š i problema aktualiausia daugiausiai darbininkų, pensininkų bei išlaikytinių turinčiam „General Motors“: 2005 m. gamintojo išlaidos sveikatos draudimui siekė 5,35 mlrd. dolerių (13,78 mlrd. Lt), t.y. buvo beveik 80% dinesnės nei 1996 m., kuomet šie kaštai sudarė 3 mlrd. dolerių (8 mlrd. Lt). 2005 m. pabaigoje „General Motors“ nutraukė susitarimą su UAW dėl išmokų pensininkams didinimo ir tai kasmet leis sutaupyti apie milijardą dolerių (2,6 mlrd. Lt), tačiau analitikai įspėja, kad be tolimesnių profsąjungos nuolaidų šį laimėjimą netrukus „suvalgys“ nuolat augantys sveikatos draudimo kaštai.
„Argus Research“ analitikas Kevinas Tynanas teigia manąs, kad Anerikos gamintojų laukia aršios derybos su UAW, nes ji tikrai nesirengia nusileisti. Vis dėlto jis pastebi, kad profsąjunga nebeturi kur trauktis, nes kita alternatyva yra gerokai liūdnesnė. Liepos mėnesį prasidėsiančios darybos dar labiau pakurstys prezidento rinkimų kampanijos metu vykstančias diskusijas dėl sveikatos draudimo išlaidų. JAV sveikatos draudimo kaštai per metus padidėja apie 6-8% ir sudaro 2,1 trilijono dolerių (5,4 trilijono litų), o didžioji šios sumos dalis tenka privačiam verslui.
Bendri „General Motors“, „Ford Motor“ ir „Chrysler Corp.“ nuostoliai pernai sudarė daugiau nei 15 mlrd. dolerių (39 mlrd. Lt), tad taisydami padėtį gamintojai ketina uždaryti per dvidešimtį gamyklų ir atleisti daugiau nei 80 tūkst. darbininkų. Ekspertai pastebi, kad gamintojams teks mažinti kaštus, o darbuotojams – priimti nelengvus sprendimus. Stanfordo universiteto sveikatos draudimo politikos ekspertas Alainas Enthovenas tvirtina, kad dabartinė padėtis, kuomet visas išlaidas dengia gamintojas, toliau tęstis nebegali.
Itin dideli skirtumai tarp JAV ir Japonijos gamintojų padėties atsiranda dėl pensininkų sveikatos draudimo. Praeitais metais „General Motors“ tam skyrė beveik 3,3 mlrd. dolerių (8,5 mlrd. Lt), „Ford Motor“ – apie 1,8 mlrd. dolerių (4,6 mlrd. Lt), o „Chrysler Corp.“ – 1,6 mlrd. dolerių (4,1 mlrd. Lt). Tuo tarpu gamyklas JAV turintys Japonijos gamintojai pensininkų sveikatos draudimui išviso išleido tik 23 mln. dolerių (59 mln. Lt).
„Standard & Poor,s“ analitikas Efraimas Levy teigia laukiąs didelių profsąjungos nuolaidų, ypač sveikatos draudimo srityje. JAV gamintojai sako ištyrę galimybes sveikatos draudimo įsipareigojimus perduoti su UAW susijusiam fondui. Vis dėlto manoma, kad automobilių gamintojai šios problemos neišspręs tol, kol ji nebus sprendžiama nacionaliniu lygiu.
Birželis 27, 2007 Įrašas priklauso rubrikai "Analize"
Parašykite komentarą