Sandoris su „Mitsubishi Motors“ neišspręs „PSA/Peugeot-Citroen“ problemų

Antrasis pagal dydį Europos automobilių gamintojas „PSA/Peugeot-Citroen“ pirkdamas stambų „Mitsubishi Motors“ akcijų paketą rizikuoja likti ir be pinigų, ir be tvirtesnių pozicijų smarkiai augančiose Azijos rinkose. Analitikai pageidauja gauti daugiau informacijos apie šį sandorį, ypač apie finansinę jo pusę, ir baiminasi, kad tai gali būti tik nevykęs mėginimas pakartoti „Renault“-„Nissan“ aljanso sėkmę.

Ekonomikos nuosmukio prislėgtas Prancūzijos gamintojas savo pelningumą tikisi pataisyti plėtodamas veiklą smarkiai augančiose rinkose, tokiose kaip Kinija. PSA taip pat siekia sumažinti priklausomybę nuo Europos rinkos, kurioje, išsekus valstybių mokėtoms subsidijoms ir nesibaigiant nuosmukiui, bent jau artimiausiu metu nieko gero tikėtis neverta.

“Peugeot 207″

Sandoris su „Mitsubishi Motors“ suteiktų PSA priėjimą prie Kinijos rinkos, bet Japonijos bendrovė šiame regione taip pat nėra itin stipri. „Credit Suisse“ analitikas Stuartas Pearsonas pastebi, kad PSA problemas išspręsti nebus lengva, čia nepakaks vien tik kaštų mažinimo programos. Anot jo, šis gamintojas yra nepakamkamai didelis ir per daug susikoncentravęs į Europos rinką. Jis taip pat mano, kad sandoris su „Mitsubishi Motors“ būtų brangus problemų sprendimo būdas. Analitiko teigimu, perteklinių pajėgumų kamuojamoje rinkoje susijungimai ir įsigijimai yra pozityvus reiškinys, bet PSA atveju toks sprendimas nebūtų geras, nes „Mitsubishi Motors“ yra labai smulkus ir ne itin sėkmingas gamintojas. Pirmąjį šių metų pusmetį PSA pardavė 1,59 mln. automobilių, o „Mitsubishi Motors“ – tik 431 tūkst. vnt.

Pastebima, kad jau dešimtmetį gyvuojantis „Renault“-„Nissan“ aljansas yra strategiškai žymiai toliau pažengęs. Š ie du gamintojai siekia ir toliau stiprinti savo bendradarbiavimą bei jau artimiausiu metu ketina kartu pradėti gaminti elektrinius automobilius. „Morgan Stanley“ analitikas Adamas Jonas tvirtina, kad „Mitsubishi Motors“ strateginė ir finansinė padėtis nė ištolo neprilygsta „Nissan Motor“. Jo teigimu, pagal poziciją rinkoje „Mitsubishi Motors“ tėra tik „Nissan Motor“ šešėlis. Analitikas pastebi, kad „Mitsubishi Motors“ per metus nepagamina nei milijono automobilių. Nors ši bendrovė gali pasigirti geru valdymu, jos pozicijos visose pagrindinėse rinkose yra labai silpnos. Pagal šių metų sausio-spalio gamybos apimtis „Mitsubishi Motors“ tarp aštuonių Japonijos gamintojų užėmė tik septintąją vietą.

“Citroen C3″

Analitikai baiminasi, kad PSA sandoris su „Mitsubishi Motors“ duos nepakankamą sinerginį efektą ir silpnas pozicijas Azijos rinkose, tačiau daugiausiai rūpesčių kelia finansiniai aspektai. Verslo dienraštis „Nikkei“ parnešė, kad PSA už 30-50% „Mitsubishi Motors“ akcijų gali sumokėti iki 300 mlrd. jenų (8 mlrd. Lt). Pastebima, kad Japonijos gamintojas yra palyginti brangus, nes jo rinkos vertės ir pardavimų santykis yra daugiau nei tris kartus didesnis už PSA.

S.Pearsonas mano, kad reikalingų lėšų PSA galėtų gauti didindamas kapitalą bei parduodamas detalių gamintojo „Faurecia“ akcijas. Analitikas pastebi, kad šiuo sudėtingu laikotarpiu investuoti į sunkumų kamuojamą bendrovę reikėtų labai apdairiai.

Gruodis 30, 2009   Įrašas priklauso rubrikai "Analize"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: