„PSA/Peugeot-Citroen“ ruošiasi įsigyti iki 50% „Mitsubishi Motors“ akcijų

Japonijos verslo dienraštis „Nikkei“ pranešė, jog antrasis pagal dydį Europos automobilių gamintojas „PSA/Peugeot-Citroen“ siekdamas išsikapstyti iškrizės ketina įsigyti stambų „Mitsubishi Motors“ akcijų paketą. Anot šio leidinio, Prancūzijos bendrovė gali investuoti iki 300 mlrd. jenų (8 mlrd. Lt) ir įsigyti 30-50% „Mitsubishi Motors“ akcijų. Prancūzijos finansų ir ekonomikos ministrė Christine Lagarde pastebėjo, kad šiuo metu viso pasaulio automobilių pramonė turi perteklinių gamybos pajėgumų, o tai turėtų paskatinti konsolidaciją. Taip pat ji pasveikino vykstančias PSA ir „Mitsubishi Motors“ derybas.

Abu gamintojai patvirtino, kad šiuo metu vyksta derybos dėl bendradarbiavimo stiprinimo. „Nikkei“ teigimu, „Mitsubishi Motors“ vadovybė yra pasirengusi pritarti PSA pasiūlymui, jei jo sąlygos bus priimtinos. „Morgan Stanley“ analitikas Adamas Jonas mano, kad bent jau artimiausiu metu toks susijungimas nepadėtų mažinti kaštų, o dėl skirtingų kultūrų atsiranda papildoma rizika. Be to, anot jo, derybų procesas gali trukti keletą mėnesių. Tuo tarpu „Okasan Securities“ analitikas Yasuaki Iwamoto pastebi, jog PSA yra idealus partneris „Mitsubishi Motors“. Specialistas atkreipia dėmesį, jog „Mitsubishi Motors“ būtų sunku savo jėgomis finansuoti naujų technologijų kūrimą, tuo tarpu pasaulinėje automobilių pramonėje nėra daug potencialių partnerių.

„Kazaka Securities“ vyriausias analitikas Yoshihiko Tabei pritaria, kad PSA susidomėjimas yra gera žinia „Mitsubishi Motors“. Anot jo, Japonijos gamintojas dabar susiduria su tokiais iššūkiais kaip prekybos tinklo Japonijoje bei gamybos bazės Š iaurės Amerikoje reorganizvimas, o bendradarbiavimas su PSA teigiamai paveiktų elektrinių automobilių verslą.

PSA ir “Mitsubishi Motors” jau susitarė dėl bendradarbiavimo elektrinių automobilių gamybos srityje

PSA sprendimas investuoti į „Mitsubishi Motors“ atspindi naujojo Prancūzijos gamintojo vadovo Philippe,o Varine,o siekį sukurti pasaulinę bendrovę. Pasak P.Varine,o, tai galima pasiekti įvairiomis priemonėmis, tame tarpe ir formuojant aljansus su kitais gamintojais. Tiek PSA, tiek ir „Mitsubishi Motors“ jau išbandė bendradarbiavimą su kitais gamintojais nesusisaistant nuosavybės ryšiais: PSA vykdo bendrus projektus su „Toyota Motor“ bei BMW. „Mitsubishi Motors“ ir PSA dabar bendradarbiauja trijose srityse: turi bendrą gamyklą Rusijoje, Japonijos gamintojas Prancūzijos bendrovei tiekia „Citroen C-Crosser“ bei „Peugeot 4007“ visureigius ir nuo kitų metų PSA Europoje prekiaus „Mitsubishi i-MiEV“ modelio versijomis „Peugeot iOn“ bei „Citroen C-Zero“.

Pastaruoju metu PSA tampa vis sunkiau varžytis su „Renault“, kuris stiprina bendradarbiavimą su savo aljanso partneriu „Nissan“. Beje, šie du gamintojai taip pat ketina kartu aktyviai darbuotis kurdami elektrinius modelius.

2005 m. nutrūkus ryšiams su tuometiniu „DaimlerChrysler“, „Mitsubishi Motors“ mėgino atsitiesti savo jėgomis padedamas kitų „Mitsubishi“ grupės įmonių. Japonijos gamintojas daug ateities vilčių siejo su Kinijos ir Rusijos rinkomis, tad šiemet smarkus Rusijos rinkos smukimas sudavė skaudų smūgį. „Nikkei“ taip pat pranešė, jog „Mitsubishi Motors“ gali išleisti naujų akcijų, ir tuomet PSA atsirastų galimybė įsigyti didesnį nei 50% paketą. IšPrancūzijos bendrovės gautas lėšas už naujai išleistas akcijas „Mitsubishi Motors“ išleistų privilegijuotosioms akcijoms iš„Mitsubishi“ grupės įmonių išpirkti. Pasak „Nikkei“, „Mitsubishi Motors“ sieks gauti akcininkų pritarimą šiam sandoriui kitų metų birželį vyksiančiame akcininkų susirinkime.

Gruodis 28, 2009   Įrašas priklauso rubrikai "Analize"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: